0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Metody zarządzania wartością publiczną

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marek Ćwiklicki

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,00 zł
17,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Metody zarządzania wartością publiczną

Wartość publiczna jest nową koncepcją, dopiero kształtującą się tak w teorii, jak i w praktyce zarządzania organizacjami publicznymi. Żeby wartość publiczną dostarczać społeczeństwu, niezbędne jest stosowanie odpowiednich narzędzi. Podstawową ich typologię omówiono w książce na konkretnych przykładach. Niniejsza praca adresowana jest do wszystkich osób zajmujących się badaniami zarządzania publicznego, tak do menedżerów publicznych, jak i do odbiorców usług publicznych.

Problematyka wartości jest rzadko poruszana przez polskich autorów. A w tym przypadku mamy do czynienia z opracowaniem ujmującym tę problematykę całościowo – z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Tym samym książka stanowi kompendium wiedzy na temat tego ważnego i słabo opracowanego zagadnienia.
Autor dokonuje w niej wszechstronnego przeglądu dostępnej literatury, głównie anglojęzycznej. Wykazuje się przy tym nie tylko oczytaniem, ale też systematycznością i jasnością wywodu. To dobry przykład tzw. książki profesorskiej.
z recenzji prof. Jerzego Hausnera

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-65390-31-8
  • ISBN druku: 978-83-65390-31-8
  • Liczba stron: 178
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9
Rozdział 1
Charakterystyka zarządzania wartością publiczną  13
1.1. Wprowadzenie do zarządzania wartością publiczną  13
1.2. Wartość jako koncept teoretyczny  13
1.3. Definicja wartości publicznej   14
1.4. Trójkąt strategiczny – podstawa koncepcji wartości publicznej  20
1.4.1. Wartość publiczna i otoczenie wykonawcze  21
1.4.2. Legitymizacja, poparcie i otoczenie wspierające   22
1.4.3. Zdolności operacyjne i organizacja   23
1.5. Operacjonalizacja wartości publicznej na potrzeby jej pomiaru  25
1.5.1. Model wartości konkurujących   26
1.5.2. Karta wyników wartości publicznej  27
1.5.3. System pomiaru wartości publicznej oparty na dokonaniach   29
1.5.4. Pomiar wartości publicznej Work Foundation   30
1.5.5. The Accenture Public Sector Value Model   31
1.6. Specyfika zarządzania wartością publiczną  32
1.7. Podsumowanie   36
Rozdział 2
Zarządzanie usługami publicznymi  39
2.1. Wprowadzenie   39
2.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania usługami
publicznymi  39
2.3. Badanie oczekiwań klientów usług publicznych  45
2.3.1. Charakterystyka obszaru  45
2.3.2. Przegląd metod badania oczekiwań klientów  46
2.3.3. Przykładowa metoda: SERVQUAL  46
2.4. Współprodukcja  49
2.4.1. Charakterystyka obszaru  49
2.4.2. Przegląd metod współprodukcji wartości publicznej  50
2.4.3. Przykładowa metoda 1: budżet obywatelski  52
2.4.4. Przykładowa metoda 2: service blueprinting  53
6 Metody zarządzania wartością publiczną
2.5. Komunikacja zewnętrzna   55
2.5.1. Charakterystyka obszaru   55
2.5.2. Przegląd metod komunikacji zewnętrznej   56
2.5.3. Przykładowa metoda: strona internetowa organizacji  58
2.6. Zarządzanie operacyjne   59
2.6.1. Charakterystyka obszaru   59
2.6.2. Wybrane metody zarządzania operacyjnego   60
2.6.3. Przykładowa metoda: lean government   60
2.7. Podsumowanie   62
Rozdział 3
Zarządzanie ukierunkowane na otoczenie   65
3.1. Wprowadzenie   65
3.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania ukierunkowanych
na otoczenie   65
3.3. Zarządzanie polityczne   71
3.3.1. Charakterystyka obszaru   71
3.3.2. Przegląd metod zarządzania politycznego   72
3.3.3. Przykładowa metoda: deliberacja   73
3.4. Organizacyjne politykowanie   75
3.4.1. Charakterystyka obszaru   75
3.4.2. Przegląd metod organizacyjnego politykowania    76
3.4.3. Przykładowe reguły wywierania wpływu w organizacji   77
3.5. Zarządzanie relacjami z interesariuszami    77
3.5.1. Charakterystyka obszaru  77
3.5.2. Przegląd metod zarządzania relacjami z interesariuszami   79
3.5.3. Przykładowa metoda: analiza interesariuszy   81
3.6. Podsumowanie   83
Rozdział 4
Zarządzanie ukierunkowane na rezultaty   85
4.1. Wprowadzenie   85
4.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania ukierunkowanych
na rezultaty  85
4.3. Planowanie dla rezultatów  89
4.3.1. Charakterystyka obszaru  89
4.3.2. Przegląd metod planowania dla rezultatów  90
4.3.3. Przykładowa metoda: foresight  91
4.4. Monitorowanie rezultatów   94
4.4.1. Charakterystyka obszaru  94
4.4.2. Przegląd metod monitorowania rezultatów  95
4.4.3. Przykładowa metoda: karta wyników wartości publicznej  97
4.5. Ewaluacja rezultatów  99
4.5.1. Charakterystyka obszaru  99
4.5.2. Przegląd metod ewaluacji rezultatów  101
4.5.3. Przykładowa metoda: analiza kosztów i korzyści  103
4.6. Podsumowanie  105
Rozdział 5
Typologie metod zarządzania wartością publiczną  107
5.1. Wprowadzenie  107
5.2. Założenia przeprowadzenia typologii metod zarządzania wartością
publiczną  107
5.2. Typologia metod zarządzania wartością z perspektywy
interdyscyplinarnej  109
5.2.1. Opis metody badawczej  109
5.2.2. Analiza grupy metod zarządzania usługami publicznymi  112
5.2.3. Analiza grupy metod zarządzania otoczeniem  116
5.2.4. Analiza grupy metod zarządzania rezultatami  119
5.2.5. Wnioski z typologii metod z perspektywy multidyscyplinarnej  123
5.3. Typologia metod zarządzania wartością ze względu na zakres, sposób
i warunki stosowania  123
5.3.1. Przyjęta metoda i kryteria klasyfikacyjne  123
5.3.2. Typologia ze względu na zakres wykorzystania metod  127
5.3.3. Typologia ze względu na sposób stosowania metod  129
5.3.4. Typologia ze względu na warunki stosowania metod  130
5.3.5. Ogólna typologia metod  132
5.3.6. Wnioski z typologii metod zarządzania wartością publiczną  133
5.4. Podsumowanie  134
Zakończenie  135
Załącznik 1. Scenariusz badania  137
Załącznik 2. Zestawienie danych wejściowych do cząstkowych analiz MFA   139
Spis rycin  143
Spis tabel  145
Literatura  147
Indeks nazwisk  173

Inni Klienci oglądali również

80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Kompendium nowoczesnych metod korekcji wad wzroku

„Kompendium nowoczesnych metod korekcji wad wzroku” to monografia, w której autorka pochyliła się nad niezwykle aktualnym tematem. W książce opisano obecnie stosowane techniki, jak również metody niedalekiej przyszłości. Autor...
12,29 zł 13,66 zł
Do koszyka

Teoria zarządzania kryzysowego. Zarys

Ludzkość od dawna mierzyła się ze zdarzeniami trudnymi, często wręcz ekstremalnymi, powodowanymi przez siły natury, środowisko i wrogie oddziaływanie. Z tego powodu bezpieczeństwo było, jest i będzie naszym egzystencjalnym priorytetem. Troska o niezakł...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Paradoks szympansa. Sposób na sukces, szczęście i pewność siebie. Przełomowy program zarządzania umysłem

Sposób na sukces, szczęście i pewność siebie  Masz problem z osiągnięciem sukcesu i osobistego szczęścia?  Bezskutecznie próbujesz zrozumieć siebie?  Emocje zby...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Informacja - dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania

Książka jest uhonorowaniem dorobku naukowego Profesora Adama Czerwińskiego, a zarazem podziękowaniem za lata współpracy ze strony pracowników oraz władz Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Opolskiego. Książka Informacja – dobro publ...
21,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Mechanizmy reprodukcji i zmiany w systemie administracji publicznej na przykładzie wdrażania otwartej metody koordynacji

Marianna ZieleńskaMechanizmy reprodukcji i zmiany w administracji publicznej na przykładzie wdrażania otwartej metody koordynacjiIdzie, w największym skrócie, o to, że tzw. otwarta metoda koordynacji miała – ma zresztą nadal &n...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Współdecydowanie w wielopasmowej polityce publicznej

Autor podejmuje jedno z ważniejszych zagadnień współczesnego systemu politycznego jakim jest tzw. współdecydowanie. Rozpatruje kluczowe generalia i ważne detale związane z problematyką deliberacyjnego współdecydowania i wielopasmo...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!