Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków.
Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu,
komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Praca powstała pod kierunkiem prof. Bogdana Gregora, kierownika Katedry Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego oraz dr Dominiki Kaczorowskiej – Spychalskiej, adiunkta w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego.
Zespół autorski tworzą: prof. Jan W. Wiktor, prof. Henryk Mruk, prof. Krystyna Mazurek-Łopacińska,
prof. Andrzej Pomykalski, dr hab. prof. nadzw ALK Grzegorz Mazurek, dr hab. prof. nadzw UŁ Robert Kozielski, dr Magdalena Kalińska – Kula, Artur Maciorowski, Lech. C. Król, Mariusz Ludwiński.
Wstęp 9 1. Transformacja cyfrowa – implikacje dla marketingu (Grzegorz Mazurek) 13 Wprowadzenie 15 1.1. Cyfrowa transformacja 16 1.2. Marketing a cyfrowa transformacja 18 1.3. Marketing a technologia 20 1.3.1. Technologie mobilne 21 1.3.2. Internet Rzeczy 22 1.3.3. Media społecznościowe 22 1.3.4. Sztuczna inteligencja 24 1.4. Marketing a metody zarządzania 27 1.5. Marketing a organizacja działań 29 1.6. Przyszłość marketingu 31 Podsumowanie 33 2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej (Robert Kozielski) 35 Wprowadzenie 37 2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach 37 2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa – w kierunku zmiany zasad konkurowania 41 2.3. Źródła sukcesu organizacji – analiza podejść – elementy wspólne i odróżniające 43 2.4. Czterolistna koniczyna – sukces w epoce cyfrowej 48 Podsumowanie 54 3. Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich (Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska) 57 Wprowadzenie 59 3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych 60 3.2. Homo Cyber Oeconomicus – w kierunku przyszłości 71 3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji 76 Podsumowanie 79 4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej – uwarunkowania i wyzwania (Jan W. Wiktor) 81 Wprowadzenie 83 4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci – uwarunkowania i zależności 83 4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line 86 4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej – funkcje i instrumenty 90 4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej – elementy web-analityki 95 4.4.1. Zasady i kryteria ewaluacji strony firmowej 96 4.4.2. Ocena komunikacji w serwisach społecznościowych 98 4.4.3. Wskaźniki pomiaru skuteczności reklamy w sieci 101 4.4.4. Analiza ruchu w serwisie – Google Analytics 103 4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej 105 Podsumowanie 107 5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 (Henryk Mruk) 109 Wprowadzenie 111 5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0 111 5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów 113 5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0 118 5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0 119 5.5. Wartości tworzą pozycję marki 122 5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki 126 5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa 127 5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0 129 Podsumowanie 132 6. Badania marketingowe – nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej (Krystyna Mazurek-Łopacińska) 133 Wprowadzenie 135 6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej 135 6.1.1. Formy i techniki wywiadów 135 6.1.2. Podejście kulturowe w badaniach postaw i zachowań konsumenckich 137 6.1.3. Wykorzystanie technologii mobilnej w analizie psychograficznej 140 6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów 142 6.2.1. Multi-channel i Multiscreening w analityce internetowej 142 6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji 144 6.4. Big Data w analityce marketingowej 146 6.4.1. Cele i kierunki zastosowań 146 6.4.2. Big Data w podstawowych obszarach marketingu 148 6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych 149 6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych 152 6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej 154 6.7.1. Wykorzystywanie analityki w obszarach decyzji marketingowych 154 6.7.2. Wyzwania dla przedsiębiorstw w stosowaniu analityki marketingowej 155 Podsumowanie 156 7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula) 157 Wprowadzenie 159 7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu 160 7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji 164 7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją 166 7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy 168 7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich – w świetle wyników badań własnych 172 Podsumowanie 184 8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami (Andrzej Pomykalski) 185 Wprowadzenie 187 8.1. Przesłanki i kierunki zmian 187 8.2. Istota innowacji 191 8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki 194 8.4. Zarządzanie innowacjami 197 8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami 202 Podsumowanie 209 9. Oczami praktyków 211 9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje (Artur Maciorowski) 213 9.1.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje 214 9.1.2. Makrotrendy – rewolucja technologii 215 9.1.3. Mikrotrendy 220 9.2. Deep Learning – przywitaj się z Golemem (Lech C. Król) 225 9.2.1. Duch w maszynie 225 9.2.2. Dane 229 9.2.3. Algorytmy 230 9.2.4. Sprzęt 232 9.2.5. SISO 232 9.2.6. Mechaniczny Turek czy Golem? 233 9.2.7. Telefon od Absolutu 235 9.3. Trzy wymiary marketera – co współczesny marketer wiedzieć powinien? (Mariusz Ludwiński) 237 Epilog 245 O Autorach 247 Bibliografia 255 Netografia 267