Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka przedstawia najnowsze trendy i wyniki badań dotyczące roli logistyki międzynarodowej w biznesie międzynarodowym oraz daje odpowiedź na pytanie, jak dziś zarządzać logistyką w nowoczesnej gospodarce światowej.
Autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z logistyką w kontekście prowadzenia biznesu międzynarodowego. W publikacji można znaleźć odpowiedzi m.in. na takie pytania:
– jakie są aktualne trendy rozwoju logistyki międzynarodowej,
– jakie są nowe metody i narzędzia niezbędne do tworzenia procesów logistycznych na świecie,
– jaką rolę odgrywa logistyka w międzynarodowej wymianie towarów i usług,
– jakimi metodami zarządzania logistycznego należy się posługiwać, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.
Książka adresowana jest zarówno do praktyków, jak i studentów. Szczególnie przydatna może być dla dyrektorów generalnych, zarządzających, oraz kierowników ds. logistyki, dyrektorów oraz kierowników działów handlowych, szefów departamentów produkcji i zaopatrzenia oraz szefów departamentów odpowiedzialnych za organizację dystrybucji w branży FMCG.
Jest to niezbędny podręcznik dla studentów dziennych i zaocznych oraz doktorantów na wszystkich kierunkach logistyki i biznesu międzynarodowego na uniwersytetach i politechnikach.
Wstęp 7 ROZDZIAŁ 1. Logistyka międzynarodowa w globalizacji, regionalizacji i internacjonalizacji gospodarki światowej 11 1.1. Logistyka w warunkach globalizacji 11 1.2. Regionalizacja w gospodarce i logistyce 20 1.3. Formy i miary internacjonalizacji przedsiębiorstwa i logistyki 30 ROZDZIAŁ 2. Istota i znaczenie współczesnej logistyki międzynarodowej w biznesie 37 2.1. Biznes międzynarodowy w procesie globalizacji 37 2.2. Istota i funkcje teorii logistyki międzynarodowej 45 2.3. Metody zarządzania logistyką międzynarodową 55 ROZDZIAŁ 3. Logistyka międzynarodowa w wymianie towarów i usług 69 3.1. Współczesne determinanty rozwoju wymiany międzynarodowej 69 3.2. Rola logistyki w międzynarodowej wymianie towarów 78 3.3. Logistyczne uwarunkowania międzynarodowej wymiany usług 107 ROZDZIAŁ 4. Znaczenie logistyki w międzynarodowych przepływach czynników wytwórczych 117 4.1. Międzynarodowe przepływy czynników wytwórczych: koncepcje, metody, zadania 117 4.2. Międzynarodowy łańcuch dostaw jako podstawa przepływów czynników wytwórczych 124 4.3. Zadania konfiguracji sieci logistycznej w przepływach czynników wytwórczych 137 ROZDZIAŁ 5. Wpływ logistyki na poziom międzynarodowej konkurencyjności krajów i przedsiębiorstw 149 5.1. Ważniejsze mierniki konkurencyjności przedsiębiorstw 149 5.2. Logistykochłonność jako miara konkurencyjności regionów i sektorów 159 5.3. Ocena logistykochłonności różnych regionów na świecie 168 ROZDZIAŁ 6. Miejsce logistyki w strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego i korporacji transnarodowej 178 6.1. Współczesne teorie przedsiębiorstwa i korporacji transnarodowych 178 6.2. Logistyka w strategii i strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 185 6.3. Kierunki rozwoju logistyki międzynarodowej w KTN i gospodarce światowej 199 Bibliografia 207 Spis rysunków 214 Spis tabel 218