0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Międzynarodowy biznes turystyczny

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Barbara Dąbrowska

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Międzynarodowy biznes turystyczny

Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce.

Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.

Książka będzie cenną pomocą dla wykładowców oraz studentów uczelni i kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2236-6
  • ISBN druku: 978-83-208-2143-7
  • Liczba stron: 178
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

 

CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji

 

1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach 
1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych 
1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego 
1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych 
Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś

 

2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce 
2.1. Powiązania handlowe 
2.2. Powiązania produkcyjno-technologiczne 
2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe 
2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki 
2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej 
2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną 
2.4.3. Umowy międzynarodowe

 

3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady 
3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA 
3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej 
3.3. Główne problemy turystyczne Azji 
3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej 
3.4.1. Podstawy prawne 
3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką 
3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej 
3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej. 
Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce

 

4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej 
4.1. Podsektor usług noclegowych 
4.2. Podsektor usług gastronomicznych 
4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych 
4.4. Podsektor transportu lotniczego

 

CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego

 

5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym 
5.1. Atrybuty sektorów globalnych 
5.2. Bariery rozwoju sektorów 
5.3. Czynniki wywołujące globalizację sektora

 

6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej 
6.1. Podsektor hoteli i restauracji 
Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor 
Studium przypadku: Hyatt — firma innowacyjna 
6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego

 

7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji produktu turystycznego 
7.1. Trendy w zakresie dystrybucji produktu turystycznego 
7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej 
Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner 
Studium przypadku: Obniżanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet

 

8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce 
8.1. Podsektor usług noclegowych 
8.2. Podsektor transportu lotniczego

 

9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych 
9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych 
9.2. Działalność OECD i UNWTO — znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej

 

10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora 
10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce 
Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii 
Studium przypadku: Innowacyjność w hotelach na Balearach 
10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce 
turystycznej

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Monografie Podatkowe. Działalność turystyczna, noclegowa i gastronomiczna jako przedmiot opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Wydanie 2022

Monografia podatkowa pod red. prof. dr hab. Witolda Modzelewskiego pt. „Działalność turystyczna, noclegowa i gastronomiczna jako przedmiot opodatkowania podatkiem od towarów i usług”, Wydawnictwo Instytutu Studiów Podatkowych,...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Polskie wybory 2014–2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy – przebieg rywalizacji – konsekwencje polityczne. T. 1

Opracowania zawarte w niniejszym tomie odnoszą się do trzech podstawowych grup zagadnień: strategicznego ukierunkowania poszczególnych kampanii, roli pełnionej w strategiach komunikacyjnych przez media masowe oraz personalizacji kampanii (ze szc...
27,26 zł 30,29 zł
Do koszyka

Sztuczna inteligencja w praktyce: Jak podnieść poziom swojego biznesu online dzięki najnowszym technologiom AI

Sztuczna inteligencja to jedna z najbardziej fascynujących i dynamicznie rozwijających się dziedzin współczesnej nauki i technologii. Wiele firm i organizacji wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości swoich produktów i usług,...
68,76 zł 76,40 zł
Do koszyka

Biznes międzynarodowy

Podręcznik ten jest usystematyzowanym kompendium wiedzy na temat biznesu międzynarodowego. Zawiera między innymi omówienie wpływu globalizacji i integracji regionalnej na gospodarkę światową, a także dwóch najważniejszych form biznesu mię...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!