0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Międzynarodowy biznes turystyczny (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2016

  • Autor: Barbara Dąbrowska

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
42,00 zł
37,80 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,20 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Międzynarodowy biznes turystyczny

Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce. Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej. Książka będzie cenną pomocą dla wykładowców oraz studentów uczelni i kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2236-6
  • Liczba stron: 178
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

 

CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji

 

1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach 
1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych 
1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego 
1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych 
Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś

 

2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce 
2.1. Powiązania handlowe 
2.2. Powiązania produkcyjno-technologiczne 
2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe 
2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki 
2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej 
2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną 
2.4.3. Umowy międzynarodowe

 

3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady 
3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA 
3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej 
3.3. Główne problemy turystyczne Azji 
3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej 
3.4.1. Podstawy prawne 
3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką 
3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej 
3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej. 
Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce

 

4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej 
4.1. Podsektor usług noclegowych 
4.2. Podsektor usług gastronomicznych 
4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych 
4.4. Podsektor transportu lotniczego

 

CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego

 

5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym 
5.1. Atrybuty sektorów globalnych 
5.2. Bariery rozwoju sektorów 
5.3. Czynniki wywołujące globalizację sektora

 

6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej 
6.1. Podsektor hoteli i restauracji 
Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor 
Studium przypadku: Hyatt — firma innowacyjna 
6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego

 

7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji produktu turystycznego 
7.1. Trendy w zakresie dystrybucji produktu turystycznego 
7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej 
Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner 
Studium przypadku: Obniżanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet

 

8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce 
8.1. Podsektor usług noclegowych 
8.2. Podsektor transportu lotniczego

 

9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych 
9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych 
9.2. Działalność OECD i UNWTO — znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej

 

10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora 
10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce 
Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii 
Studium przypadku: Innowacyjność w hotelach na Balearach 
10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce 
turystycznej

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

30,84 zł 34,27 zł
Do koszyka

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Praca ze względu na zakres tematyczny i przyjętą konwencję prezentacji problemów wyróżnia się i prezentuje bardzo korzystnie na tle dotychczas wydanych publikacji z tego zakresu na rynku polskim. Jest to – moim zdaniem – pierw...
12,99 zł
Do koszyka

Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 21.KOOPERACJA MIĘDZY ŚRODOWISKIEM BIZNESU I NAUKI – WYBRANE ASPEKTY

Słowem redaktorów Monografia „Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym cele...
12,99 zł
Do koszyka

Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 23.APLIKACJE MOBILNE JAKO NOWE NARZĘDZIE W INFORMACJI TURYSTYCZNEJ. WYNIKI BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W WOJEWÓDZTWIE

Słowem redaktorów Monografia „Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym cele...
35,98 zł 39,00 zł
Do koszyka

Medialne lwy dla rekinów biznesu

W książce najpopularniejsi polscy dziennikarze zdradzają, jak można wykorzystać media, aby osiągnąć sukces w biznesie. Porad udzielają: Jacek Żakowski, publicysta POLITYKI, Marek Tejchman, dziennikarz TVN BIZNES, Dariusz Bugalski, dziennikarz radiowej ...
32,19 zł 34,90 zł
Do koszyka

SZTUKA PREZENTACJI w nauce biznesie i polityce

Przed nami wykład, konferencja, a może wywiad telewizyjny. Już pocą się nam ręce. Już czujemy suchość w gardle. Co robić? Czy wystąpienie publiczne musi się łączyć z wielkim stresem? Jak poradzić sobie z takim zadaniem? Jak się przygotować? Co powiedzi...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Nieformalne aspekty biznesu

Postępująca globalizacja nie doprowadziła do zatarcia różnic między krajami. Mają one miejsce mimo sąsiedztwa, kontaktów gospodarczych, politycznych, zbliżonego języka, np. między Polską a Rosją, rozwijających się technologii informatyczn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.