0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ku kulturowej koncepcji pedagogiki

(eBook)

Fragmenty i ogarnięcie

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Monika Jaworska-Witkowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 60,00 zł
54,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ku kulturowej koncepcji pedagogiki

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego.

Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy.

Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-349-1
  • ISBN druku: 978-83-7587-158-6
  • Liczba stron: 578
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	13
Przedmowa – próba oglądu przedpola tematyki	24
	„Własny pokój” pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów	25
	Poszukiwanie – przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej	31
	Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań	33
	Integralność strukturalna a przedmiot i metoda badań	33
	Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny?	35
	O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury – perspektywa pedagogiczna	36
Podziękowania	38
Część I. Pedagogika między tropami kultury (problemy metodologiczne)	43
	Rozdział I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice	43
		Wstęp	43
		1.1. W stronę specjalizacji tworzącej specjalności „wyższego rzędu” (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz)	46
		1.2. O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej	52
		1.3. Dwa typy autonomii w rozwoju	53
		1.4. Funkcjonalne podejście do relacji kultura – pedagogika	54
		1.5. Podejście strukturalne do relacji pedagogika – kultura	55
		1.6. Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym	57
		1.7. Dominujące, tradycyjne wersje integralności	59
		1.8. Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B. F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski	63
		1.9. W stronę integralności post-konwencjonalnej	69
		Podsumowanie (gruntowanie problematu: integralność strukturalna versus integralność funkcjonalna; teza pierwsza)	71
	Rozdział II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące)	77
		Wstęp	77
		2.1. Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus)	78
		2.2. Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu) Zysk symboliczny versus „symboliczne” zyski	85
		2.3. Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach „globalnej ekonomii kulturowej” (A. Appadurai)	90
		2.4. O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury?	99
		2.5. Odzyskiwanie ontycznej integralności	104
		2.6. Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci	113
		2.7. Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski)	121
			2.7.1. Dzikość jako kategoria dla pedagogiki	122
			2.7.2. Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury	125
			2.7.3. Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania?	127
		2.8. Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego	132
			2.8.1. Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłu	136
			2.8.2. Wampir i Cień człowieka	137
			2.8.3. Wampir jako osobowość prześladowcza	138
			2.8.4. Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych „wulgarnych” żywiołów	140
			2.8.5. Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami	141
			2.8.6. Symbolika krwi – przemieszczenia pedagogiczne	143
		2.9. Pozyskiwanie integralności dyskursywnej – komunikowanie humanistycznej wrażliwości	144
		2.10. Wyzyskiwanie epistemologicznej integralności Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą	150
		2.11. Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki	156
		Podsumowanie (projektowanie zysków)	160
	Rozdział III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe)	161
		Wstęp	161
		3.1. Jaka kultura? (L. Witkowski) Jaki paradygmat? (B. Śliwerski) Jakie (tropy) pedagogiki?	164
		3.2. Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz)	175
		3.3. Całopsychocielesność, mikroantropologia psychoanalityczna i humanizm przyszłości (D. Danek). Kierunki przemian metodologii

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Prasa chińska o przemianach społecznych i kulturowych kraju w początkach XXI wieku

Książka przedstawia współczesne Chiny poprzez teksty publikowane w prasie chińskiej i – na ile to możliwe – z chińskiej perspektywy. Materiał prasowy pochodzi głównie z lat 2004–2010. Teksty prasowe z pierwszej dekady XX...
51,30 zł 57,00 zł
Do koszyka

Działanie współczesnych przedsiębiorstw. Determinanty kulturowe, zasobowe i samorządowe. Tom 12

Współczesne przedsiębiorstwa działają w środowisku biznesowym wielorako zdeterminowanym. W tej książce Autorzy przedstawili wyniki badań teo­retycznych i empirycznych ujmujące:- kulturowe,- zasobowe,- samorządowe,- uw...
91,80 zł 102,00 zł
Do koszyka

Grupa spółek w świetle prawa pracy. Koncepcja pracodawców powiązanych

Publikacja stanowi kompleksową analizę zagadnień zatrudnienia w grupach spółek. Autor ukazuje, w jaki sposób obowiązujące regulacje prawa pracy funkcjonują w takich strukturach, a także proponuje jak rozwiązywać problemy wynikające z powi...
54,00 zł 60,00 zł
Do koszyka

Jak sobie poczynamy. Historia różnych koncepcji i antykoncepcji

Książka dla młodzieży i dorosłych dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak sobie poczynamy i jaki wpływ ma na to religia, polityka i kultura.Książka w sposób dowcipny odkrywa przed czytelnikiem historię przemian dotyczących roli i...
58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Przywiązanie w kontekście wrażliwości rodzicielskiej, socjalizacji oraz wpływów kulturowych

Przywiązywanie się jest zjawiskiem uniwersalnym kulturowo oraz typowym nie tylko dla gatunku homo sapiens. To dzięki niemu potomstwo poszukuje opieki rodziców, zaś rodzice tę opiekę zapewniają. To również w dużej mierze dzięki niemu możli...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Koncepcja edukacji fizycznej Zdrowie Sport Rekreacja

Poradnik zawiera program nauczania wychowania fizycznego, napisany w oparciu o nowa podstawę programową (01.09.2009 r.) wraz z propozycjami zajęć fakultatywnych. W poradniku znajdują się także gotowe propozycje podstawowej dokumentacji pracy nauczyciel...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!