0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Gdańsk, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Joanna Bednarz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży. W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży i danego rynku zagranicznego. Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko – jako zdolność wszystkich podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji. Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej, z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych i zagranicznych).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-076-8
  • ISBN druku: 978-83-7865-076-8
  • Liczba stron: 338
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych	16

1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw	16
1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności	28
1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw	40
1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw – ustalenia literaturowe i badania eksploracyjne	49

Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich	62

2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii	62
2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw	66
2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty	76
2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty w wybranych państwach europejskich	98

Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich	140

3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa	140
3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw	143
3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera	163
3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na rynkach europejskich	167

Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych	175

4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa	175
4.2. Klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa	178
4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa	182
4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa – koncepcja łańcucha wartości	191
4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na wybranych rynkach europejskich	205

Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich	219

5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa	219
5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa	222
5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności pomiędzy instrumentami	230
5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na wybranych rynkach europejskich	240

Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich w przekroju branżowym		258

6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej na wybranych rynkach zagranicznych	259
6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży kosmetycznej na rynkach europejskich	267
6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej na analizowanych rynkach zagranicznych	274

Podsumowanie	282

Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński	288
Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich. Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę	296

Bibliografia	298
Wykaz tabel	228
Wykaz rysunków	331

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

E-konsument na rynku usług

Usługi elektroniczne (e-usługi) odgrywają coraz większą rolę w rozwoju sektora usług i w zaspokajaniu potrzeb konsumentów i przedsiębiorstw. Ro­zwojowi e-usług sprzyja wzrastający dostęp do internetu, w tym szerokopasmowego, i telefonii kom&...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Metaforyczność w dyskursie genderowym polskiego literaturoznawstwa po 1989 roku

Tematem książki jest metaforyczność dyskursu genderowego (krytyki genderowej, gejowskiej, lesbijskiej, queerowej i studiów (o) męskości) w polskim literaturoznawstwie po 1989 roku. Wychodząc z założenia, iż nurty te stanowią odrębne pola w krajo...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Historia polskiej dramaturgii. Polityczne, gospodarcze i społeczne aspekty rozwoju dramaturgii polskiej

Prezentowana praca przedstawia dorobek polskiej twórczości literackiej w zakresie dramatu, od czasu powstania pierwszych utworów, które możemy zaliczyć do tego gatunku literackiego, aż do współczesności. Prezentując dzieje d...
50,40 zł 56,00 zł
Do koszyka

Katalog dokumentów i listów królów polskich

W niniejszym katalogu zgromadzono dokumenty i listy królów polskich powstałe do momentu śmierci Kazimierza Jagiellończyka w 1492 r. Ogrom materiału spowodował, że zdecydowano o podzieleniu katalogu na dwie części (w drugiej zostaną opubli...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Re-wizje regionalne. Polska północna

Tytuł niniejszego, IV tomu biblioteki „Hermeneutyka Przejść”, łączący fenomenologię i transgresje, sugeruje istnienie ścisłego i tajemniczego związku pomiędzy metodą czystego oglądu, oglądu będącego rodzajem trwania, a dynamiką transgresji ...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Konflikt polityczny: myślenie i emocje. Raport z badania polskich polityków

Dlaczego pewni ludzie walczą zapamiętale z przeciwnikami politycznymi, a inni próbują rozwiązywać konflikty, poszukując porozumienia? Dlaczego w pewnych okolicznościach spokojni, rozsądni ludzie angażują się w irracjonalne działania eskalujące k...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!