0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Jak wykreować sukces uczelni

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Tomasz Maliszewski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Jak wykreować sukces uczelni

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:


W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
Autor opisuje w niej wszystkie



najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.

Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".







Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.





Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!


Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-8366-0
  • ISBN druku: 978-83-264-8134-5
  • EAN: 9788326483660
  • Liczba stron: 232
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorze | str. 7

Wstęp | str. 9

1. Sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej w organizacjach - przegląd koncepcji | str. 15

1.1. Przewaga konkurencyjna a strategia organizacji | str. 15

1.2. Kluczowe kompetencje według G. Hamela i C.K. Prahalada | str. 26

1.3. Kluczowe zdolności według G. Stalka, P. Evansa, L.E. Shulmana | str. 31

1.4. Dynamiczne zdolności według D.J. Teece'a, G. Pisano i A. Shuena | str. 35

1.5. Wyróżniające umiejętności według C. Hilla i G. Jonesa | str. 37

1.6. Tworzenie najwyższej wartości dla klienta S.F. Slatera i współpracowników | str. 39

1.7. Organizacyjne uczenie się i wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej | str. 45

1.8. Wyróżniające zdolności według J. Kaya | str. 50

 2. Szkoły wyższe wobec wyzwań współczesności - metody i sposoby działania | str. 64

2.1. Otwieranie się rynku edukacyjnego w Europie i na świecie | str. 64

2.2. Proces Boloński | str. 70

2.3. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego | str. 72

2.4. Uniwersytet jako uczestnik rynku | str. 87

2.5. Regionalizacja szkół wyższych jako element architektury relacji | str. 96

2.6. Sposoby budowania wizerunku szkoły wyższej | str. 105

 3. Przegląd badań z zakresu tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 122

3.1. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego w badaniach empirycznych | str. 122

3.2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 129

3.3. Kreowanie wartości dla klienta w funkcjonowaniu szkół wyższych w badaniach empirycznych | str. 139

3.4. Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 145

 4. Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkół wyższych w Polsce - wyniki badań własnych | str. 158

4.1. Problemy, cele i hipotezy badawcze | str. 159

4.2. Prezentacja próby badawczej | str. 165

4.3. Problem badawczy nr 1. Umiędzynarodowienie | str. 168

4.4. Problem badawczy nr 2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 175

4.5. Problem badawczy nr 3. Marketing szkół wyższych | str. 182

4.6. Istotność poszczególnych obszarów działalności uczelni | str. 189

4.7. Weryfikacja hipotez | str. 192

 Zakończenie i wnioski do dalszych badań | str. 197

Załącznik. Kwestionariusz ankiety | str. 203

Bibliografia | str. 211

Spis ilustracji | str. 223

Spis tabel | str. 225

Indeks | str. 227

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
4,35 zł 4,83 zł
Do koszyka

"Sukces" nr 7-82012

Miesięcznik "Sukces" to magazyn ludzi wyjątkowych. Zależy nam na prezentowaniu postaci ciekawych, odgrywających istotną rolę w życiu społecznym. Takich, którzy czując misję realizują ważne cele.To co miesiąc 128 stron ...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Przepis na sukces

Właściciel firmy motoryzacyjnej Rafael Falcone zawsze stawia sobie ambitne cele i realizuje je bez względu na wszystko. Ponieważ Samantha Rourke jest najlepszym fachowcem, o jakim słyszał, postanawia ją zatrudnić. Nieważne, że kiedyś była jego kochanką...
24,21 zł 26,90 zł
Do koszyka

Prawa sukcesu. Tom I i Tom II

Pierwsze PRAWO SUKCESU, „Supermysł”, pokaże Ci podwaliny nowego sposobu myślenia i działania. Poznasz prawo psychologii mówiące o umyśle rozwiniętym dzięki harmonijnej współpracy dwojga lub więcej ludzi, którym ró...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Jak kierując ludźmi unikać porażek i powielać sukcesy

Czy jako menedżer chcesz mieć coraz więcej radości z kierowania ludźmi?Co musisz wiedzieć, aby osiągnąć sukces? Czego powinieneś się wystrzegać?Odpowiedzi m.in. na te pytania, zebrane w przyjaznej formie poradnika, udziela Rysza...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Wizja sukcesu

Alan zostaje zaproszony na kolację przez multimilionera. Wydarzenie to otwiera szereg kolejnych spotkań, podczas których chłopak dowiaduje się, w jaki sposób powinien postępować i na czym skupiać się, aby jego dokonania zostały zwieńczone...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!