0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Handel zagraniczny. Transformacja biznesu międzynarodowego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Kultowe podręczniki

  • Autor: Zdzisław W. Puślecki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 94,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 65,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

65,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Handel zagraniczny. Transformacja biznesu międzynarodowego

Wyjątkowo aktualna i ważna publikacja przedstawiająca transformację współczesnego biznesu międzynarodowego. Jest szczególnie wartościowa dla osób zajmujących się teorią i polityką biznesu międzynarodowego oraz aktualnymi nowymi zjawiskami w tej dziedzinie.

W książce omówione są zagadnienia, takie jak:
• globalne uwarunkowania konkurencyjności Unii Europejskiej w XXI wieku,
• określenie pozycji Unii Europejskiej wobec USA i Japonii,
• wskazanie roli innowacji i zatrudnienia we wzroście konkurencyjności UE,
• pozycji Wspólnej Polityki Rolnej w warunkach wzrostu konkurencyjności,
• ukazanie wzrostu roli usług, pozycji Unii Europejskiej wobec konkurencyjności Brazylii, Rosji, Indii i Chin (BRIC) oraz funkcjonowania Unii Europejskiej w ramach reguł WTO.

Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów kierunków związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą, szczególnie jako literatura do przedmiotów, takich jak: handel międzynarodowy, międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa.

Jest to kolejna, w obszernym dorobku naukowym, pozycja Zdzisława W. Puśleckiego, którego badania mają charakter i zasięg światowy. Tym razem ukazuje wielopłaszczyznową i spójną prezentację transformacji biznesu międzynarodowego. Niewątpliwą zaletą publikacji jest realizowany z żelazną konsekwencją sposób ujęcia analizowanej materii w logiczną i klarowną strukturę. Zaletą pracy jest również sposób narracji, który umożliwia czytelnikowi uznanie wiarygodności interpretacji przedstawionych teorii, faktów, pojęć, argumentacji, związków przyczynowo-skutkowych oraz prezentacji i analiz faktów w oparciu o aktualne teorie biznesu międzynarodowego. (…) Zrozumieniu treści pomagają liczne tabele, wykresy, schematy i unikatowe mapy badanych obszarów - zarówno historyczne, jak i współczesne. Kolejną zaletą książki jest wykorzystanie imponującej ilościowo i jakościowo literatury przedmiotu i źródeł. Znalazły się tu liczące się w świecie naukowym: monografie i opracowania, artykuły drukowane i on-line w naukowych czasopismach nie tylko polskich, ale i amerykańskich, brytyjskich, niemieckich, francuskich oraz chińskich.
Prof. dr hab. Jerzy Rymarczyk
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21845-4
  • ISBN druku: 978-83-01-21826-3
  • Liczba stron: 480
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  11
Rozdział 1. Wokół nowego modelu funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu   15
	1.1. Wprowadzenie 15
	1.2. W kierunku zmian funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu 17
	1.3. Ograniczanie neoprotekcjonizmu rolnego Unii Europejskiej  19
	1.4. Zmiany systemu płatności bezpośrednich Wspólnej Polityki Rolnej UE a zobowiązania wobec Światowej Organizacji Handlu   24
	1.5. Bezpieczeństwo żywnościowe, doskonalenie łańcucha dostaw żywności, wzrost znaczenia porozumień bilateralnych i wzmocnienie rozwiązań normatywnych   26
	1.6. Zwiększanie integralności i przejrzystości instrumentów pochodnych na rynkach towarowych  28
	1.7. Zakończenie  30
Rozdział 2. Tendencje do wzrostu protekcjonizmu regulacyjnego w handlu międzynarodowym  33
	2.1. Wprowadzenie 33
	2.2. Protekcjonizm regulacyjny w handlu międzynarodowym 34
	2.3. Współpraca w dziedzinie normalizacji   40
	2.4. Porozumienie Światowej Organizacji Handlu w sprawie technicznych barier handlowych oraz Porozumienie Sanitarne i Fitosanitarne 41
	2.5. Ochrona środowiska naturalnego w regulacjach Światowej Organizacji Handlu 42
	2.6. Nowe podejście do harmonizacji przepisów technicznych oraz do systemu oceny zgodności w Unii Europejskiej   45
	2.7. Potrzeba gruntownej przebudowy funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu i międzynarodowej wymiany handlowej 49
	2.8. Nowa rola Grupy G-20   51
	2.9. Zakończenie   56
Rozdział 3. Konkurencyjność Unii Europejskiej w XXI w  57
	3.1. Wprowadzenie 57
	3.2. Unia Europejska wobec USA i Japonii 58
	3.3. Innowacje i zatrudnienie w Unii Europejskiej   60
	3.4. Wspólna Polityka Rolna a konkurencyjność Unii Europejskiej   62
	3.5. Wzrost roli usług w Unii Europejskiej   64
	3.6. Unia Europejska wobec konkurencyjności Brazylii, Rosji, Indii i Chin   66
	3.7. Funkcjonowanie Unii Europejskiej w ramach reguł Światowej Organizacji Handlu w XXI w   73
	3.8. Zakończenie   74
Rozdział 4. Unia Europejska a bezpieczeństwo ekonomiczne  77
	4.1. Wprowadzenie 77
	4.2. Wokół przeciwdziałania niestabilności cen surowców 77
	4.3. Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz bezpieczeństwa surowcowego   81
	4.4. Zakończenie   86
Rozdział 5. Interakcje i współpraca w systemie innowacyjnym   89
	5.1. Wprowadzenie 89
	5.2. System innowacyjny a proces innowacyjny   90
	5.3. System innowacyjny na poziomie regionu  92
	5.4. Alianse technologiczne, komplementarne i addytywne oraz konsorcja badawczo-rozwojowe  93
	5.5. Consulting i wiedzochłonne usługi biznesowe 95
	5.6. System innowacyjny a wzrost konkurencyjności państwa  96
	5.7. Charakter procesu innowacyjnego a konkurencyjność przedsiębiorstw 105
	5.8. Zakończenie   111
Rozdział 6. Usługi we współczesnym rozwoju gospodarczym   113
	6.1. Wprowadzenie 113
	6.2. Sektor usług w gospodarce   114
	6.3. Między liberalizacją i protekcjonizmem przepływów usługowych  126
	6.4. Zakończenie   135
Rozdział 7. Delokalizacja (offshoring) usług    137
	7.1. Wprowadzenie  137
	7.2. Ogólna charakterystyka delokalizacji usług   137
	7.3. Formy wydzielania funkcji biznesowych firm za granicę 142
	7.4. Motywy, korzyści i ograniczenia przenoszenia usług za granicę  144
	7.5. Kierunki przenoszenia funkcji biznesowych za granicę 148
	7.6. Kontrowersje wokół offshoringu  153
	7.7. Zakończenie 156
Rozdział 8. Spójność ekonomiczna i społeczna Unii Europejskiej    159
	8.1. Wprowadzenie  159
	8.2. Spójność ekonomiczna i społeczna Unii Europejskiej w nowych uwarunkowaniach rozwojowych 160
	8.3. Czynniki wzrostu konkurencyjności Unii Europejskiej 161
	8.4. Nowy program reform gospodarczych  168
	8.5. Zakończenie 169
Rozdział 9. Osłabienie Unii Europejskiej, USA i Japonii w warunkach recesji oraz światowe skutki kryzysu i prognozy rozwoju gospodarczego  171
	9.1. Wprowadzenie  171
	9.2. Unia Europejska w obliczu recesji gospodarczej  172
	9.3. Stany Zjednoczone Ameryki w obliczu recesji gospodarczej   177
	9.4. Stany Zjednoczone w warunkach pandemii COVID-19 183
	9.5. Japonia wobec recesji gospodarczej   188
	9.6. Światowe skutki kryzysu i prognozy rozwoju gospodarczego 190
	9.7. Dylematy rozwojowe Unii Europejskiej 197
	9.8. Budżet Unii Europejskiej na lata 2014–2020   203
	9.9. Nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej na lata 2021–2027 w świetle wieloletnich ram finansowych i instrumentu odbudowy (Next Generation)   205
	9.10. Zakończenie   210
Rozdział 10. Unia Europejska w nowej epoce merkantylizmu i regionalizmu ekonomicznego    213
	10.1. Wprowadzenie  213
	10.2. Unia Europejska wobec celów i zadań ekonomicznych Rosji 214
	10.3. Unia Europejska a wzrastająca potęga Chin we współczesnym świecie  217
	10.4. Wokół strefy euro w kontekście neomerkantylizmu   219
	10.5. Zakończenie 225
Rozdział 11. Unia Europejska a interesy narodowe Federacji Rosyjskiej    227
	11.1. Wprowadzenie  227
	11.2. Relacje Unii Europejskiej z Rosją – ujęcie ogólne  227
	11.3. Zarys stosunków ekonomicznych   229
	11.4. Interesy narodowe Rosji  231
	11.5. Polityczne wykorzystywanie surowców energetycznych przez Rosję 234
	11.6. Zależności konkurencyjne w sferze energetycznej 238
	11.7. Stanowisko Unii Europejskiej w kwestiach energetycznych   241
	11.8. Uwarunkowania energetycznych perspektyw konkurencyjnych  247
	11.9. Rosja w czasie pandemii COVID-19 i jej budżetowe założenia makroekonomiczne na lata 2021–2023   251
	11.10. Zakończenie 257
Rozdział 12. Unia Europejska a Chińska Republika Ludowa  261
	12.1. Wprowadzenie  261
	12.2. Dynamiczny rozwój gospodarczy Chińskiej Republiki Ludowej 262
	12.3. Polityczno-prawne podstawy stosunków dwustronnych  266
	12.4. Czynniki i instrumenty dwustronnej zagranicznej polityki ekonomicznej 272
	12.5. Stosunki handlowo-ekonomiczne   275
	12.6. Przekształcenia struktury towarowej handlu zagranicznego   280
	12.7. Pogłębianie współpracy ekonomicznej  288
	12.8. Unia Europejska wobec Chin w warunkach kryzysu gospodarki światowej   289
	12.9. Zakończenie 291
Rozdział 13. Perspektywy stosunków ekonomicznych między Unią Europejską a Chinami w warunkach pandemii COVID-19  293
	13.1. Wprowadzenie  293
	13.2. Wpływ zmian na stosunki dwustronne 294
	13.3. Możliwości dalszego rozwoju współpracy   300
	13.4. Stosunki ekonomiczne między Unią Europejską a Chinami w czasie pandemii 302
	13.5. Rozszerzanie reform i pogłębienie rozwoju Chin w odpowiedzi na pandemię 311
	13.6. Perspektywy rozwoju Chin a przemysł wysokich technologii na Zachodzie   314
	13.7. Zakończenie 316
Rozdział 14. Kontrowersje wobec chińskiej inicjatywy Nowego Jedwabnego Szlaku    319
	14.1. Wprowadzenie  319
	14.2. Sytuacja na Morzu Południowochińskim  319
	14.3. Interesy chińskie  323
	14.4. Gwadar Port – kluczowy punkt Nowego Jedwabnego Szlaku 328
	14.5. Kontrowersje wokół Nowego Jedwabnego Szlaku   330
	14.6. Nowy Jedwabny Szlak a Polska  333
	14.7. Powrót systemu trybutarnego?  336
	14.8. Ocena Nowego Jedwabnego Szlaku 337
	14.9. Rozwój infrastruktury 338
	14.10. Kraje mogące wpaść w pułapkę zadłużenia   339
	14.11. Pas i Szlak a możliwości kryzysu zadłużenia na świecie  341
	14.12. Opozycja państw Zachodu wobec Nowego Jedwabnego Szlaku  341
	14.13. Kompleksowe porozumienie inwestycyjne Unii Europejskiej z Chinami w kontekście realizacji inicjatywy Pasa i Szlaku 343
	14.14. Perspektywy Pasa i Szlaku w obliczu pandemii COVID-19   345
	14.15. Zakończenie 349
Rozdział 15. Konsekwencje pandemii COVID-19 dla gospodarki światowej   353
	15.1. Wprowadzenie  353
	15.2. Wpływ zakłóceń w krajach Azji Wschodniej na „zarażenie łańcucha dostaw” 354
	15.3. Rozmiary szoku w gospodarce światowej w czasie pandemii 357
	15.4. Konsekwencje pandemii dla Polski i Unii Europejskiej 360
	15.5. Zróżnicowane nasilenia wstrząsu w Chinach i szoku globalnego w czasie pandemii   369
	15.6. W kierunku nowej dynamicznej gospodarki światowej 373
	15.7. Zakończenie 375
Rozdział 16. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w walce z pandemią COVID-19 i wzrost ich perspektywicznego znaczenia    377
	16.1. Wprowadzenie  377
	16.2. Sztuczna inteligencja i internet rzeczy w walce z pandemią   377
	16.3. Budowa sieci piątej generacji – 5G w obliczu pandemii  385
	16.4. Zakończenie 395
Rozdział 17. O kapitalizmie inwigilacyjnym    397
	17.1. Wprowadzenie  397
	17.2. W kierunku kapitalizmu inwigilacyjnego  397
	17.3. Nowoczesna technologia w inwigilacji społeczeństwa – System Zaufania Społecznego 408
	17.4. Zakończenie 416
Podsumowanie   419
Summary 435
Bibliografia 437

Inni Klienci oglądali również

16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Związki frazeologiczne rosyjskiego języka biznesu i ich polskie ekwiwalenty

Praca podejmuje dwa, istotne dla współczesnej praktyki badań humanistycznych, tematy. Pierwszy z nich to ożywiony, by nie rzec, gwałtowny rozwój kontaktów międzynarodowych, drugi zaś to wynikający ze stale wzrastających aktywności ...
43,74 zł 48,60 zł
Do koszyka

Handel zagraniczny. Poradnik dla praktyków

We współczesnej gospodarce praktycznie każde przedsiębiorstwo ma pośrednie lub bezpośrednie powiązania międzynarodowe. Aby skutecznie prowadzić międzynarodową działalność handlową, przedsiębiorca musi mieć rozległą wiedzę z wielu dziedzin, m.in....
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Wystąpienia perswazyjne. biznes, media, polityka

Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoic...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Handel ludźmi w celu wykorzystania seksualnego. Zagadnienia karnoprawne i kryminologiczne

Książka stanowi monograficzne opracowanie problematyki handlu ludźmi w celu wykorzystania seksualnego. W pracy starano się odpowiedzieć na pytanie, jak prawo – zarówno międzynarodowe (w tym UE), jak i krajowe – oraz organy ścigania i...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce

Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce!Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na sw&oac...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Medialne lwy dla rekinów biznesu

W książce najpopularniejsi polscy dziennikarze zdradzają, jak można wykorzystać media, aby osiągnąć sukces w biznesie. Porad udzielają: Jacek Żakowski, publicysta POLITYKI, Marek Tejchman, dziennikarz TVN BIZNES, Dariusz Bugalski, dziennikarz ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!