0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Feniksy, łabędzie, motyle

(eBook)

Media i kultura transformacji

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Małgorzata Lisowska-Magdziarz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Feniksy, łabędzie, motyle

Jak być pięknym, młodym, zdrowym, bogatym i dobrze wyglądać nago? Makeover shows, telewizyjne opowieści o transformacyjne dostarczają nam historii o kobietach i mężczyznach którzy przy pomocy środków, wiedzy i zachęty ze strony mediów masowych odmienili swoje życie. Popularność tego nowego gatunku medialnego ma wiele przyczyn. Wiele się też z niego możemy dowiedzieć - o konsumpcji, ciele, płci, tożsamości i władzy w ponowoczesnym społeczeństwie konsumentów. W społeczeństwie tym media masowe wytwarzają kulturę transformacji. Narzucają nam stały niepokój o nasz własny wygląd, stan posiadania, relacje z innymi i samorealizację. Wskazują, że konieczne jest nieustanne zmienianie siebie. Podpowiadają jak to zrobić, podkreślając przy tym fundamentalne znaczenie umiejętnych zakupów, stylizacji i dobrych medialnych wzorców. Same siebie kreują na najważniejsza instytucję kulturalną i ostatnią instancje w sprawach stylu, gustu i praktycznych spraw życia codziennego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-3418-7
  • ISBN druku: 978-83-233-3418-7
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp. KULTURA TRANSFORMACJI  9

I. TELEWIZYJNA OPOWIEŚĆ TRANSFORMACYJNA

Formuła, gatunek, formaty  15
Poradniki: od howtoizmu do stylu życia  16
Od „Królowej Jednego Dnia” do „Ekstremalnej Przemiany”  21
Wyznaczniki gatunkowe  24
Prywatność i ponowoczesność  27
Etapy przemiany: od impasu do szczęśliwego zakończenia  31
Uczestnicy: bohaterowie, mistrz przemiany, eksperci  34
Motyl, łabędź, Feniks – schematy metamorfozy  34
Mistrzowie przemiany: terapeuci i celebryci  35
Rola publiczności: dystans i bliskość  36
Czas: między realizmem a kondensacją  37
Niezbędność mediów, konieczność konsumpcji  37
Publiczny charakter przemiany  38
OT czy reality show?  39
Styl i estetyka  41
Konwergencja i transmedialność  41
Lifestyle media i paradygmat tożsamościowo-transformacyjny  42

II. WIDZIALNOŚĆ, PRZEZROCZYSTOŚĆ, PODGLĄDANIE

Kultura transparencji  45
Zasłanianie przez odsłanianie  48
Co można pokazać: ciało, intymność, emocje  49
Co można pokazać: zasady działania medium  55
Co można pokazać: relacje społeczne  57
Dramaturgia upokorzenia  58
W stronę monstruarium  64
Znaczenie autoprezentacji  66
Podglądanie, wiarygodność, prawdziwość inscenizowana  66
Widz i jego dwuznaczne przyjemności  69
Transparencja jako spektakl  70

III. TOŻSAMOŚĆ

Płynne czasy, płynna tożsamość  75
Media i tożsamość technospołeczna  78
Bohaterka OT jako prosumentka  80
Stare i nowe media, stare i nowe tożsamości  81
Samorealizacja jako spektakl  82
Między spontanicznością a kontrolą  84
Tożsamość i nieudane życie  85
Ciało, interfejs, relacje  88
Transformacja – symulacja  91

IV. CIAŁO

Racjonalizacja urody  95
Społeczeństwo somatyczne  98
Dyscyplina i miłość własna  100
Chudość jako norma  100
Czy duże może być piękne  105
Co zrobić z ciałem: medykalizacja  106
Co zrobić z ciałem: relatywizacja  109
Seksualność jako obowiązek  110
Gust, klasa, atrakcyjność  112
Gdzie jest transgresja?  116

V. PŁEĆ I RODZAJ

W stronę kultury konsumentek  119
Kobieta idealna  120
Kobieta zrozpaczona  122
Mężczyzna idealny  123
Płynna przynależność i queer  125
Między stereotypem a tolerancją  126

VI. PSYCHE

Powrót do siebie czy życie od nowa?  129
Od psychologii do pop-psychologii  130
Medialna terapia zranionego „ja”  133
Pomoc instrumentalna i komunikacyjna  134
Między zranionym wnętrzem a nieatrakcyjnym zewnętrzem  137
Od cierpienia do samozadowolenia  138
Terapeutyczny wymiar konsumowania  139

VII. KONSUMPCJA

Między konsumpcją i postkonsumpcją  141
Do czego służą rzeczy  144
Konsument kompetentny i niepełnowartościowy  145
OT jako advertainment  149

VIII. WŁADZA

Inicjowanie przemiany  153
Kontrola nad bohaterami  154
Warunki widzialności  159
Wiedza, normy, wzorce  160
Wiedza naukowa, wiedza potoczna  162
Eksperci i mistrzowie  163
Środki i narzędzia  166
Zawsze sukces  168
Gdzie są wątpliwości?  170
Popularność jako nagroda  171

IX. POLSKA KONSUMENTKA I JEJ OPOWIEŚĆ O TRANSFORMACJI

Gdy prywatne jest polityczne  173
Czy polskie wersje są gorsze – i dlaczego?  175
Polka przed telewizorem  180

Zakończenie. MEDIA, SAMOREALIZACJA, NIEPOKÓJ  187
Bibliografia  191
Wykaz programów opisywanych lub przywoływanych w książce   197

Inni Klienci oglądali również

3,59 zł 3,99 zł
Do koszyka

Purpurowe motyle 2

Ada i Zbigniew, mimo że są małżeństwem od kilku lat, wciąż pragną się tak, jak pierwszego dnia znajomości. W drugiej części opowieści lądujemy w ich wykwintnym apartamencie z lustrem nad łóżkiem, by następnie dowiedzieć się, jak zdołali się odna...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Motyl w zupie

W życiu Rozalii wszystko zaczyna się układać. Nawet jej wiecznie zrzędząca matka i nieustające kłótnie rodziców nie są w stanie zepsuć dobrego nastroju. Ale w pewien marcowy wieczór umiera jej przyjaciółka. Rozalii ciężko ...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Niesamowity świat motyli

Mogli się nigdy nie spotkać. Ona - wciąż bezskutecznie usiłująca znaleźć miłość i wiarę. On - szuka natchnienia i swojego miejsca na Ziemi. A jednak los zrobił wszystko, by ich ze sobą zetknąć. Los - i pewien tajemniczy nieznajomy, który pewnego...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Wolny jak motyl

Dwoje ludzi. Dwa światy. Carson Matthews, najprzystojniejszy motocyklista MotoGP, najbardziej prestiżowych wyścigów motocyklowych na świecie, żyje beztroskim życiem celebryty. Jego jedynym zmartwieniem jest utrzymanie się na pozycji ...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Motyle ciemności

Co tak naprawdę kryje się za słowem „śmierć”?Czym jest śmierć? Nieodwołalnym końcem istnienia, przejściem do innego wymiaru, sposobem na uwolnienie z okowów przyziemnej codzienności? Odpowiedzi na to pytanie poszukuje Mar...
5,11 zł 5,68 zł
Do koszyka

Motyl Pana

„Motyl Pana” to książka pełna przemyśleń, podpowiedzi, mająca wzbudzić w czytelniku chęć przeprowadzenia zmian w swoim życiu. Poprzez historię Rebeki uczula na wybrane kwestie codziennego zmagania się z rzeczywistością, nakłania delikatnie ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!