0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Europeizacja małych i średnich przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Krzysztof Wach

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 74,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Europeizacja małych i średnich przedsiębiorstw

Problematyka małych i średnich przedsiębiorstw w literaturze ekonomicznej w kontekście ich umiędzynarodowienia zajmuje względnie niewiele miejsca (...). Znaczenie MŚP w gospodarkach poszczególnych krajów jest jednak bardzo duże – ich udział w całkowitej liczbie przedsiębiorstw w Unii Europejskiej wynosi 99,8%, w zatrudnieniu daje 70%, a wytwarzają prawie 60% jej produktu globalnego brutto. Stopniowo rośnie także ich znaczenie w handlu i inwestycjach zagranicznych, co należy przypisać m.in. (...) rozwojowi współczesnych technologii komunikacyjnych, znakomicie ułatwiających i zmniejszających koszty międzynarodowego porozumiewania się. Ten ostatni czynnik zdecydował o powstaniu struktur wirtualnych i w ich ramach przedsiębiorstw globalnych od powstania (born global), którymi są właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa. (...)

W związku z tym książkę dr. K. Wacha należy powitać jako jedno z pionierskich opracowań tematu, szczególnie w polskiej naukowej literaturze ekonomicznej i jako pierwsze tak kompleksowo ujmujące badane zjawisko.

(Z recenzji prof. dr hab. Jana Rymarczyka)

Publikacja zawiera konceptualizację procesu europeizacji przedsiębiorstwa w całościowym ujęciu, w tym:

- syntetyczny przegląd teorii rozwoju przedsiębiorstwa,
- szczegółowy przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa,
- analizę rozwoju oraz internacjonalizacji z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw,
- obszerną analizę polityki UE wobec małych i średnich przedsiębiorstw (od połowy lat 70. XX wieku do dzisiaj), którą dodatkowo uzupełniono analizą tendencji umiędzynarodowienia europejskich MŚP.

W książce autor umiejętnie łączy treści stricte naukowe z elementami wiedzy podręcznikowej. Stąd może być ona wykorzystywana również jako wspomagający podręcznik akademicki na kierunkach ekonomicznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17271-8
  • ISBN druku: 978-83-01-17271-8
  • Liczba stron: 336
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                                         7

ROZDZIAŁ 1. Konceptualizacja rozwoju małego i średniego przedsiębiorstwa             17

1.1. Filozofia pojmowania rozwoju przedsiębiorstwa                                17
 1.1.1. Nurt ortodoksyjny                                                     18
 1.1.2. Nurt pragmatyczny                                                    20
 1.1.3. Korelat wzrost–rozwój                                                 23
1.2. Systematyka kategorii rozwoju przedsiębiorstwa                               25
1.3. Pomiar rozwoju małego i średniego przedsiębiorstwa                           34
1.4. Konwencje i modele rozwoju małego i średniego przedsiębiorstwa               42
 1.4.1. Konwencja stochastyczna                                              45
 1.4.2. Konwencja deterministyczna                                           46
 1.4.3. Konwencja etapowa                                                   48
 1.4.4. Konwencja ewolucyjna                                                 49
 1.4.5. Konwencja zasobowa                                                  54
 1.4.6. Konwencja uczenia się                                                 55
 1.4.7. Konwencja zarządczo-strategiczna                                      57
 1.4.8. Konwencja ekonofizyczna                                              57
1.5. Przedsiębiorczy model rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw                60

ROZDZIAŁ 2. Rozwój małego i średniego przedsiębiorstwa przez umiędzynarodowienie    68

2.1. Internacjonalizacja jako międzynarodowy rozwój przedsiębiorstwa przez ekspansję                                                             68
2.2. Formy internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw                     76
 2.2.1. Formy eksportowe                                                     82
 2.2.2. Formy kontraktualne                                                  85
 2.2.3. Formy inwestycyjne                                                   88
 2.2.4. Wybór formy internacjonalizacji                                        91
2.3. Modele internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw                    94
 2.3.1. Podejście etapowe                                                     98
2.3.2. Podejście zasobowe                                                   107
 2.3.3. Podejście sieciowe                                                     109
 2.3.4. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej                     112
2.3.5. Podejście zarządczo-strategiczne                                        124
2.3.6. Podejście protoholistyczne                                             125
2.3.7. Podejścia alternatywne                                                128
2.4. Pomiar poziomu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw            131

ROZDZIAŁ 3. Operacjonalizacja procesu europeizacji małych i średnich przedsiębiorstw     137

3.1. Eklektyczność procesu europeizacji i jego generyczny definiens                  137
3.2. Główne podejścia badawcze do procesu europeizacji                            151
3.3. Systematyka i konceptualizacja procesu europeizacji                            160
3.4. Model kontekstualnej triady europeizacji w perspektywie makroekonomicznej     177
3.5. Model europeizacji przedsiębiorstwa w pespektywie mikroekonomicznej          183
 3.5.1. Czynniki wejściowe modelu w ujęciu przyczynowym                     186
 3.5.2. Modelowanie transformacji w ujęciu poliwalentnym i procesowym         189
 3.5.3. Czynniki wyjściowe modelu w ujęciu skutkowym                         191
3.6. Strategie europeizacji małych i średnich przedsiębiorstw                        191
 3.6.1. Strategia europeizacji przez delokalizację                                192
 3.6.2. Strategia europeizacji przez ekspansję na nowe rynki                     194

ROZDZIAŁ 4. Unijna polityka wspierania rozwoju i europeizacji małych i średnich przedsiębiorstw                                                    199

4.1. Unijny system oddziaływania na MŚP i przedsiębiorczość europejską             199
4.2. Kierunki ewolucji unijnej polityki na rzecz MŚP oraz przedsiębiorczości           208
 4.2.1. Geneza i ustalenie ram polityki na rzecz MŚP (do 1986 r.)                  211
 4.2.2. Formalizacja i konkretyzacja polityki na rzecz MŚP (lata 1987–1996)        212
 4.2.3. Intensyfikacja polityki na rzecz MŚP (lata 1997–2006)                     216
 4.2.4. Transformacja polityki na rzecz MŚP (od 2007 r.)                          223
4.3. Skala europeizacji i internacjonalizacji europejskich MŚP                        232

ROZDZIAŁ 5. Empiryczna analiza procesu europeizacji przedsiębiorstw. Badania eksploracyjne przedsiębiorstw z województwa małopolskiego             242

5.1. Założenia metodyczne badania procesu europeizacji przedsiębiorstw             242
5.2. Pomiar poziomu internacjonalizacji i europeizacji badanych przedsiębiorstw      259
5.3. Identyfikacja metod europeizacji badanych przedsiębiorstw                     266
5.4. Analiza działalności eksportowej badanych przedsiębiorstw                     271
5.5. Analiza międzynarodowych powiązań kooperacyjnych badanych przedsiębiorstw                                                             276
5.6. Konkurencyjność i elastyczność badanych przedsiębiorstw w procesie ich europeizacji                                                   281

Zakończenie                                                                   298

Bibliografia                                                                    312

Inni Klienci oglądali również

5,36 zł 5,96 zł
Do koszyka

Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Rozdział 4. Współpraca organizacji w globalnej sieci badawczej jako determinanta aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw

Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z ...
88,20 zł 98,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce

Globalizacja działalności gospodarczej w ostatniej dekadzie powoduje, że problematyka międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi zyskuje na znaczeniu. Różnorodność rynków pod względem rozwoju gospodarczego, technologicznego oraz odmie...
47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw krajów wschodniej Europy: wybrane problemy. T. 4. Pozostałe uwarunkowania rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Publikacja jest kontynuacją rozważań wcześniej wydanych już monografiach (w tomach: 1., 2. 3.) z tej serii. Tom 4. zawiera czternaście opracowań autorów z różnych ośrodków naukowych z Polski i kilku zagranicznych, dotyczących pro...
57,33 zł 63,70 zł
Do koszyka

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw krajów wschodniej Europy: wybrane problemy. T. 2. Prawne oraz finansowe aspekty wspierania rozwoju polskiego sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Monografia zawiera 25 artykułów podejmujących problematykę funkcjonowania oraz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw przy wykorzystaniu instrumentów prawno-finansowych.
15,89 zł 17,65 zł
Do koszyka

Współczesne wyzwania rozwoju przedsiębiorstw i regionów

Monografia zawiera opracowania dotyczące wyzwań rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw oraz regionów, przed jakimi stoją w obecnych realiach gospodarczych, a także wskazania obszarów wiedzy, które można i należy wykorzystać ...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Zima w Klinice Małych Zwierząt w Leśnej Górce

Kiedy las przykrywa się białą kołderką śniegu i wokół ściska mróz, dla zwierząt nadchodzi trudny czas. Jedne chronią się w podziemnych tunelach, inne zapadają w zimowy sen, a jeszcze inne stroszą futerka i przedzierają się przez zaspy. Ś...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!