0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
75 kultowych książek na 75 lat PZWL

Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Ekonomika kultury (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Dorota Ilczuk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
35,90 zł
32,31 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,59 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Ekonomika kultury

„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy później o swoje prawa upomni się kultura. Jeśli się pominie ów niewymierny i trudny do zbadania „parametr” rozwoju, jakim jest kultura, to system społeczny nie „zaskoczy”. Wpływ kultury ujawnia się powoli, ale jest on ewidentny, czego dowodzą doświadczenia wielu krajów, z których jednym m.in. kulturze się powiodło, a innym nie”. Z recenzji dr. hab. Kazimierza Krzysztofka Ekonomika kultury jest młodą dyscypliną badającą zjawiska i prawidłowości ekonomiczne występujące w kulturze i jej przemysłach, a także ustalającą efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej. Dorota Ilczuk, korzystając ze swoich ponad 20-letnich doświadczeń badawczych, napisała pierwszą polską monografię na temat ekonomiki kultury jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza została umieszczona w szerszym kontekście teorii związanych z ekonomią oraz polityką społeczną. Dodanie wyników najnowszych badań empirycznych podniosło jej znaczenie jako materiału edukacyjnego. Książka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej. Publikacja jest kierowana do studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i pracowników naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo, zarządzanie i ekonomia. Powinna również zainteresować osoby związane z organizacją i finansowaniem działalności kulturalnej w obszarach trzech sektorów gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego. Dr hab. Dorota Ilczuk jest profesorem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, założycielką i prezesem Fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007 pełniła funkcję Prezydenta CIRCLE (Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmujących się badaniami, dokumentacją i informacją w kulturze. Jest członkinią Europejskiego Parlamentu Kulturalnego. Należy do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy. Współpracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR). Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w międzynarodowych programach badawczych poświęconych problemom kultury. Jest autorką i współautorką publikacji książkowych i ponad stu ekspertyz i artykułów z dziedziny ekonomiki kultury i przemysłów kultury, polityki kulturalnej, społeczeństwa obywatelskiego, a także funkcjonowania sektora non profit.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17600-6
  • ISBN druku: 978-83-01-17047-9
  • Liczba stron: 232
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis tabel, rysunków i fotografii                   9
Wstęp                               13

Rozdział 1. Narodziny i rozwój ekonomiki kultury           19
1.1. Wprowadzenie                        19
1.2. Geneza ekonomiki kultury                     19
1.2.1. Relacje między ekonomią i kulturą               19
1.2.2. Definicja pojęcia „ekonomika kultury” i jej narodziny      21
1.3. Rozwój ekonomiki kultury                     23
1.3.1. Obszary ekonomiki kultury                  25
1.3.2. Choroba kosztów – główna teoria ekonomiki kultury        28
1.3.3. Specyfika dóbr kultury                    30
1.4. Konkluzje                          34

Rozdział 2. Ekonomika kultury w sektorze publicznym         37
2.1. Wprowadzenie                        37
2.2. Zakres interwencjonizmu państwa w podstawowych teoriach ekonomicznych                        37
2.3. Zakres interwencjonizmu państwa w kulturze            39
2.4. Pojęcia odnoszące się do sektora publicznego            42
2.4.1. Sektor publiczny                     42
2.4.2. Inne terminy związane z pojęciem sektora publicznego       43
2.5. Zasady i formy finansowania kultury we współczesnej Europie       44
2.5.1. Zasady dystrybucji środków publicznych na kulturę       48
2.5.2. Mecenat i sponsorowanie – uzupełniające źródła publicznego finansowania kultury                   52
2.5.3. Finansowanie kultury w wybranych krajach Europy       54
2.5.4. Wspieranie wybranych obszarów kultury w Europie       73
2.5.5. Finansowanie kultury w Polsce               82
2.6. Konkluzje                          91

Rozdział 3. Ekonomika kultury w sektorze prywatnym         93
3.1. Wprowadzenie                        93
3.2. Od przemysłów kultury do sektora kreatywnego           93
3.2.1. Geneza i rozwój koncepcji                 93
3.2.2. Przegląd pojęć pokrewnych i powiązanych            98
3.2.3. Struktura rynku                     101
3.2.4. Definicje przemysłów kultury, przemysłów kreatywnych i sektora kreatywnego                        102
3.3. Znaczenie ekonomiczne przemysłów kultury, przemysłów kreatywnych i sektora kreatywnego                       111
3.3.1. Wymiar światowy i ogólnoeuropejski              112
3.3.2. Przykłady krajów europejskich                 115
3.3.3. Przykłady metropolii europejskich              123
3.4. Wybrane branże sektora kreatywnego               127
3.4.1. Przemysł muzyczny                     127
3.4.2. Kinematografia                       132
3.4.3. Reklama                        135
3.4.4. Rynek sztuki                        140
3.5. Konkluzje                          146

Rozdział 4. Ekonomika kultury w sektorze non profit          149
4.1. Wprowadzenie                        149
4.2. Istota sektora non profit i jego instytucji                150
4.2.1. Terminy i określenia                     150
4.2.2. Zawodność państwa i rynku                  151
4.2.3. Geneza sektora                       151
4.2.4. Rozwój sektora non profit                  152
4.2.5. Funkcje organizacji non profit                153
4.2.6. Typy sektora non profit                     153
4.2.7. Cele i formy organizacyjne działalności instytucji non profit w kulturze                       154
4.3. Współczesna skala rozwoju sektora non profit i jego znaczenie ekonomiczne na świecie                      155
4.4. Fundacje kapitałowe w kulturze – studia przypadku           159
4.4.1. Fundacja Guggenheima (The Solomon R. Guggenheim Foundation)  159
4.4.2. Fundacja Gulbenkiana (Fundaçao Calouste Gulbenkian)     162
4.5. Ewolucja funkcji i celów polskiego sektora pozarządowego w kulturze    164
4.5.1. Podstawowe fakty o pozarządowym sektorze w obszarze kultury  164
4.5.2. Przykłady organizacji pozarządowych w sferze kultury      165
4.5.3. Zagadnienia strategiczne                   167
4.6. Konkluzje                          169

Rozdział 5. Między polityką kulturalną a ekonomiką kultury        171
5.1. Wprowadzenie                        171
5.2. Interwencjonizm publiczny w zakresie przemysłów kultury i sektora kreatywnego                         173
5.2.1. Prawo autorskie i własność intelektualna – interwencjonizm na szczeblu narodowym i międzynarodowym           177
5.2.2. Klastry kreatywne – interwencjonizm na szczeblu lokalnym    179
5.3. Koncepcja środków pomocowych Unii Europejskiej w kulturze – dwa strumienie                          182
5.4. Finansowanie kultury ze środków loteryjnych w nowych demokracjach europejskich                         191
5.5. Statystyka w kulturze                       198
5.5.1. Statystyka kultury w Europie                199
5.5.2. Statystyka kultury w Polsce                  203

Zakończenie                            207
Bibliografia                              212
Streszczenie                            221
Summary                               222
Od Autora                             223

Inni Klienci oglądali również

14,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
17,21 zł 19,12 zł
Do koszyka

Droga do sławy

19. tom serii hippicznej: AKADEMIA CANTERWOOD. Przyjazd dawnej przyjaciółki powinien ucieszyć Lauren, ale Brielle coś ukrywa. Czy tajemnica położy się cieniem na ich przyjaźni? Na domiar złego w Canterwood pojawia się nowa konkurentka –mis...
28,71 zł 31,90 zł
Do koszyka

Dżozef

Dresiarz Grzegorz, biznesmen Kurz, stary Maruda i ten Czwarty. Doborowe towarzystwo w jednej sali szpitalnej. Ich historia byłaby jednak zupełnie inna, gdyby nie włączył się w nią jeszcze ktoś: Joseph Conrad. Jego obecność zmienia tutaj wszystko. Grzes...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Kultura wsi w egodokumentach

Zasadniczym celem niniejszej publikacji nie jest budowanie teorii egodokumentów, roztrząsanie stopnia estetyzacji tego typu wypowiedzi czy wyjaśnianie związanych z tym zawiłości metodologicznych. Bardziej interesuje nas pytanie, na ile omawiane ...
22,00 zł
Do koszyka

Popkultura - pop czy kultura

Kiedy popkulturowe produkcje, takie jak Lśnienie Kinga, film Mała Miss czy seriale Californication i Czysta krew, niosą ze sobą wyłącznie niewymagającą rozrywkę dla mas, a kiedy stanowią okno, przez które można podglądać dzieła kultury i odkrywa...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

Język - narzędzie kultury

Jak powstał język? Jak to się dzieje, że przyswaja go każdy człowiek? Skąd wzięło się tyle podobieństw między językami, skoro każdy z nich powstał na potrzeby innej kultury? Od lat panuje przekonanie, że język jest zakodowany w naszych genach i że istn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.