0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ekonomia eksperymentalna

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Michał Krawczyk

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ekonomia eksperymentalna

Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną?
Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium?
Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie
instytucji gospodarczych?
Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej - intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu.







Czytelnik znajdzie w publikacji



wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów.

Książka pomoże czytelnikowi:



formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej,
projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych,
sprawnie prowadzić sesje eksperymentów,
dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników,
przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych.
Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę eksperymentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym.







Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie www.lee.wne.uw.edu.pl/ksiazka






Trzecia nagroda wśród najlepszych książek polskich autorów, które pełnią funkcję biznesowo-ekonomicznego poradnika w konkursie Economicus Dziennika Gazety Prawnej.

Ogłoszenie wyników nastąpiło podczas III Warszawskich Targów Książki, które w tym roku po raz pierwszy odbywały się na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Więcej informacji o konkursie oraz skład kapituły: www.gazetaprawna.pl/economicus

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5176-8
  • ISBN druku: 978-83-264-3798-4
  • EAN: 9788326451768
  • Liczba stron: 269
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 
 str. 9

Część I. Metodologia badań eksperymentalnych 
 str. 15

1. Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii
Michał Krawczyk 
 str. 17

1.1. Krótka historia metody eksperymentalnej w ekonomii 
 str. 18

1.2. Przebieg typowego eksperymentu ekonomicznego 
 str. 19

1.3. Do czego służą eksperymenty 
 str. 20

1.4. Podstawowe cechy dobrego eksperymentu 
 str. 21

1.5. Krytyka ekonomii eksperymentalnej 
 str. 28

1.6. Wycieczka: eksperymenty terenowe 
 str. 31

2. Planowanie eksperymentów
Michał Krawczyk 
 str. 33

2.1. Formułowanie pytań badawczych 
 str. 33

2.2. Przygotowywanie planu eksperymentu 
 str. 36

2.3. Przygotowywanie planu eksperymentalnego od strony technicznej 
 str. 56

2.4. Próba 
 str. 57

2.5. Planowanie eksperymentów terenowych 
 str. 60

3. Przeprowadzanie eksperymentów
Robert Borowski 
 str. 65

3.1. Przydatne oprogramowanie 
 str. 65

3.2. Projektowanie i tworzenie eksperymentu 
 str. 66

3.3. Organizacja i przeprowadzenie badania 
 str. 71

3.4. Eksperymenty w internecie 
 str. 78

4. Analiza danych. Eksperymetria
Natalia Nehrebecka, Aneta Dzik 
 str. 80

4.1. Zanim przetestujesz 
 str. 81

4.2. Testowanie hipotez 
 str. 85

4.3. Testy przydatne w eksperymentach 
 str. 86

4.4. Modelowanie 
 str. 93

5. Prezentacja wyników
Michał Krawczyk 
 str. 101

5.1. Dlaczego warto publikować 
 str. 101

5.2. What's your story? 
 str. 103

5.3. Język 
 str. 105

5.4. Struktura 
 str. 107

5.5. Mam tekst: co dalej? 
 str. 112

5.6. Podsumowanie 
 str. 118

5.7. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 119

Część II. Przegląd wyników 
 str. 121

6. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
Michał Krawczyk 
 str. 123

6.1. Estymacja parametrów funkcji użyteczności 
 str. 128

6.2. Teoria perspektywy 
 str. 135

6.3. Podsumowanie 
 str. 145

6.4. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 145

7. Teoria gier
Przemysław Kusztelak, Maciej Wilamowski 
 str. 147

7.1. Wprowadzenie 
 str. 147

7.2. Dziedzina i postać funkcji użyteczności 
 str. 149

7.3. Racjonalność 
 str. 153

7.4. Mechanizm znajdowania rozwiązań 
 str. 163

7.5. Podsumowanie 
 str. 173

8. Aukcje
Michał Krawczyk 
 str. 176

8.1. Wprowadzenie 
 str. 176

8.2. Aukcje obiektów o wycenie indywidualnej 
 str. 177

8.3. Aukcje o wartości wspólnej 
 str. 184

8.4. Aukcje internetowe 
 str. 189

8.5. Podsumowanie 
 str. 191

8.6. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 192

9. Organizacja rynku
Michał Krawczyk, Maciej Wilamowski 
 str. 193

9.1. Wprowadzenie 
 str. 193

9.2. Rynki konkurencyjne 
 str. 194

9.3. Rynki oligopolistyczne (niekonkurencyjne) 
 str. 199

9.4. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 209

10. Rynek pracy
Barbara Bobrowicz, Tomasz Gajderowicz 
 str. 210

10.1. Wprowadzenie 
 str. 210

10.2. Wzajemność w relacjach pracodawców i pracowników 
 str. 212

10.3. Determinanty podaży pracy 
 str. 217

10.4. Podsumowanie i dalsze kierunki badań 
 str. 225

10.5. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 226

11. Współpraca w grze w dobra publiczne
Robert Borowski  
 str. 228

11.1. Dobra publiczne 
 str. 228

11.2. Norma wzajemności 
 str. 230

11.3. Kary i nagrody 
 str. 233

11.4. Perspektywa dalszej interakcji 
 str. 236

11.5. Endogeniczne grupy 
 str. 237

11.6. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 239

 Część III. Nienaukowe zastosowania eksperymentów 
 str. 241

12. Eksperymenty dydaktyczne
Maciej Wilamowski 
 str. 243

12.1. Wprowadzenie 
 str. 243

12.2. Historia 
 str. 243

12.3. Skuteczność eksperymentów dydaktycznych 
 str. 245

12.4. Jak przeprowadzać eksperymenty dydaktyczne - rola prowadzącego 
 str. 249

12.5. Technikalia 
 str. 253

12.6. Jak zacząć? 
 str. 255

12.7. Sztuczki 
 str. 257

13. Zastosowania eksperymentów w biznesie
Michał Krawczyk 
 str. 259

13.1. Pożytki z eksperymentów w biznesie 
 str. 260

13.2. Wyzwania 
 str. 261

13.3. Przykłady eksperymentów biznesowych 
 str. 262

13.4. Podsumowanie 
 str. 267

13.5. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 268

 Spis ilustracji 
 str. 269

Spis tabel 
 str. 270

Bibliografia 
 str. 273

Indeks 
 str. 289

O Autorach 
 str. 295

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Konstytucyjna wolność badań naukowych a ochrona pracy naukowej. Studium przypadków z nauk ścisłych eksperymentalnych

Monografia na gruncie polskiej Konstytucji analizuje ramy swobody podejmowania i prowadzenia badań naukowych (art. 73). Ustrojodawca, formułując tę wolność, równocześnie usankcjonował zasadę równiej ochrony prawnej twórczości nauko...
33,39 zł 37,10 zł
Do koszyka

Społeczny kontekst ekonomii

Opracowania zebrane w niniejszym tomie dotyczą wielu różnorodnych pro­blemów. Łączy je jednak wspólna oś. Wszystkie w jakiś sposób poruszają bowiem kwestię pogranicza zagadnień ekonomicznych i społecznych. Pogranicze to ...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

EKONOMIA SPOŁECZNA

Społeczny wpływ na zachowanie jednostki jest powszechny, a nawet wszechogarniający. O tym, które restauracje i książki są popularne, decyduje w dużej mierze przelotna moda; na skłonność nastolatka do przyjmowania narkotyków i palenia papi...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Ekonomia jest piękna?

Autorzy zebranych tu tekstów poruszają szeroko dyskutowane problemy z dziedziny metodologii i filozofii ekonomii, podejmują też analizę relacji między państwem, sferą społeczną i gospodarczą, ze szczególnym uwzględnieniem rolnictwa i rozw...
49,41 zł 54,90 zł
Do koszyka

Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne

Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiot...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!