0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ekonomia eksperymentalna (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2012

  • Autor: Michał Krawczyk

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Ekonomia eksperymentalna

Pierwszy polski podręcznik ekonomii eksperymentalnej Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną? Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium? Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie instytucji gospodarczych? Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu. Czytelnik znajdzie w publikacji wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów. Książka pomoże czytelnikowi: formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej, projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych, sprawnie prowadzić sesje eksperymentów, dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników, przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych. Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę ekspery- mentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym. Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie internetowej www.lee.wne.uw.edu.pl/ksiazka

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5176-8
  • ISBN druku: 978-83-264-3798-4
  • Liczba stron: 269
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	  9
Część I. Metodologia badań eksperymentalnych 	  15
1. Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii	Michał Krawczyk 	  17
1.1. Krótka historia metody eksperymentalnej w ekonomii 	  18
1.2. Przebieg typowego eksperymentu ekonomicznego 	  19
1.3. Do czego służą eksperymenty 	  20
1.4. Podstawowe cechy dobrego eksperymentu 	  21
1.5. Krytyka ekonomii eksperymentalnej 	  28
1.6. Wycieczka: eksperymenty terenowe 	  31
2. Planowanie eksperymentów	Michał Krawczyk 	  33
2.1. Formułowanie pytań badawczych 	  33
2.2. Przygotowywanie planu eksperymentu 	  36
2.3. Przygotowywanie planu eksperymentalnego od strony technicznej 	  56
2.4. Próba 	  57
2.5. Planowanie eksperymentów terenowych 	  60
3. Przeprowadzanie eksperymentów	Robert Borowski 	  65
3.1. Przydatne oprogramowanie 	  65
3.2. Projektowanie i tworzenie eksperymentu 	  66
3.3. Organizacja i przeprowadzenie badania 	  71
3.4. Eksperymenty w internecie 	  78
4. Analiza danych. Eksperymetria	Natalia Nehrebecka, Aneta Dzik 	  80
4.1. Zanim przetestujesz 	  81
4.2. Testowanie hipotez 	  85
4.3. Testy przydatne w eksperymentach 	  86
4.4. Modelowanie 	  93
5. Prezentacja wyników	Michał Krawczyk 	  101
5.1. Dlaczego warto publikować 	  101
5.2. What's your story? 	  103
5.3. Język 	  105
5.4. Struktura 	  107
5.5. Mam tekst: co dalej? 	  112
5.6. Podsumowanie 	  118
5.7. Lektury nadobowiązkowe 	  119
Część II. Przegląd wyników 	  121
6. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka	Michał Krawczyk 	  123
6.1. Estymacja parametrów funkcji użyteczności 	  128
6.2. Teoria perspektywy 	  135
6.3. Podsumowanie 	  145
6.4. Lektury nadobowiązkowe 	  145
7. Teoria gier	Przemysław Kusztelak, Maciej Wilamowski 	  147
7.1. Wprowadzenie 	  147
7.2. Dziedzina i postać funkcji użyteczności 	  149
7.3. Racjonalność 	  153
7.4. Mechanizm znajdowania rozwiązań 	  163
7.5. Podsumowanie 	  173
8. Aukcje	Michał Krawczyk 	  176
8.1. Wprowadzenie 	  176
8.2. Aukcje obiektów o wycenie indywidualnej 	  177
8.3. Aukcje o wartości wspólnej 	  184
8.4. Aukcje internetowe 	  189
8.5. Podsumowanie 	  191
8.6. Lektury nadobowiązkowe 	  192
9. Organizacja rynku	Michał Krawczyk, Maciej Wilamowski 	  193
9.1. Wprowadzenie 	  193
9.2. Rynki konkurencyjne 	  194
9.3. Rynki oligopolistyczne (niekonkurencyjne) 	  199
9.4. Lektury nadobowiązkowe 	  209
10. Rynek pracy	Barbara Bobrowicz, Tomasz Gajderowicz 	  210
10.1. Wprowadzenie 	  210
10.2. Wzajemność w relacjach pracodawców i pracowników 	  212
10.3. Determinanty podaży pracy 	  217
10.4. Podsumowanie i dalsze kierunki badań 	  225
10.5. Lektury nadobowiązkowe 	  226
11. Współpraca w grze w dobra publiczne	Robert Borowski  	  228
11.1. Dobra publiczne 	  228
11.2. Norma wzajemności 	  230
11.3. Kary i nagrody 	  233
11.4. Perspektywa dalszej interakcji 	  236
11.5. Endogeniczne grupy 	  237
11.6. Lektury nadobowiązkowe 	  239
 Część III. Nienaukowe zastosowania eksperymentów 	  241
12. Eksperymenty dydaktyczne	Maciej Wilamowski 	  243
12.1. Wprowadzenie 	  243
12.2. Historia 	  243
12.3. Skuteczność eksperymentów dydaktycznych 	  245
12.4. Jak przeprowadzać eksperymenty dydaktyczne - rola prowadzącego 	  249
12.5. Technikalia 	  253
12.6. Jak zacząć? 	  255
12.7. Sztuczki 	  257
13. Zastosowania eksperymentów w biznesie	Michał Krawczyk 	  259
13.1. Pożytki z eksperymentów w biznesie 	  260
13.2. Wyzwania 	  261
13.3. Przykłady eksperymentów biznesowych 	  262
13.4. Podsumowanie 	  267
13.5. Lektury nadobowiązkowe 	  268
 Spis ilustracji 	  269
Spis tabel 	  270
Bibliografia 	  273
Indeks 	  289
O Autorach 	  295

Inni Klienci oglądali również

14,90 zł
Do koszyka

Korekta dokumentacji ZUS i jej wpływ na rozliczenia płacowe

Publikacja omawia zasady korekty dokumentacji ZUS ze szczególnym uwzględnieniem nowych druków, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Szczegółowo i przystępnie przedstawione zostały w niej w zasady przeprowadzania korekty bł...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Wibrujące moce

„Przybliżył się i wciągnął w nozdrza powietrze. Wyraziście czuł zapach jej ciała. Słodki. Upojny. Niepowtarzalny. Przysunął się bliżej. Wilgotne włosy łaskotały go po twarzy. Całował czoło, nos i usta. Przytulał policzek do rozgrzanego lica kobie...
16,49 zł 18,32 zł
Do koszyka

Mistyk

1. tom cyklu KLUB W SIODLE Dla młodych wielbicielek fantastycznych przygód, niezwykłych tajemnic i jazdy konnej Issie uwielbia konie – a zwłaszcza Mistyka, na którym jeździ w każdej wolnej chwili. Kiedy więc dochodzi do tragedii i u...
74,12 zł 87,20 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie każda...
28,71 zł 31,90 zł
Do koszyka

Ekonomia miłości. Szczęście w związku a zmywanie naczyń

Masz dosyć piętrzącej się w koszu brudnej bielizny i zabawek porozrzucanych po całym domu? Drażni cię odpowiedzialność za zachowanie waszych dzieci? Stres związany z pracą sprawia, że obrywa się wszystkim wokół, a szczególnie najbliższym?...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Obowiązki informacyjne a zachowania konsumentów na rynku energii elektrycznej. Studium ekonomii prawa

„Dynamiczny rozwój rynku w Polsce, w tym dokonujące się zmiany na rynku energii elektrycznej, wzrost konkurencji na tym rynku a jednocześnie kształtowanie się nowoczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego, społeczeństwa masowej konsumpcji stwa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.