0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego

(eBook)

W świetle badań wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Łukasz Hajduk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego

Rozwój regionalny postrzegany jest powszechnie jako koniunkcja wzrostu gospodarczego i rozwoju społecznego. Chodzi przy tym o taki rodzaj koniunkcji, który zapewnia harmonijne zmiany w obu wyróżnionych obszarach, a w rezultacie zrównoważony rozwój rozpatrywany w skali regionalnej. [...] Patrząc z tej perspektywy, podjęcie przez Łukasza Hajduka tematu dotyczącego edukacyjnych uwarunkowań rozwoju regionalnego trzeba uznać za w pełni uzasadnione. Położenie nacisku na edukację ma swoje odzwierciedlenie w założeniach rodzimej polityki społecznej, a także w szeroko rozumianej polityce Unii Europejskiej [...]. Należy podkreślić znaczenie książki Łukasza Hajduka w procesie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Autor ukazuje bowiem stan świadomości społeczności lokalnych (na konkretnym przykładzie wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego), diagnozuje podstawowe uwarunkowania rozwoju regionalnego oraz zwraca uwagę na znaczenie edukacji w jej różnorodnych formach. Umiejętnie łączy wątki teoretyczne z wynikami badań empirycznych i analizą dokumentów, w wyniku czego mamy do czynienia z integrującym teorię i praktykę obrazem polskiej wsi, z kompetentną diagnozą stanu wzbogaconą elementami prognozy. Nie mam wątpliwości, że jest to publikacja znacząca, wzbogacająca dotychczasową wiedzę o zjawiskach i procesach edukacyjnych na wsi.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-3597-9
  • ISBN druku: 978-83-233-3597-9
  • Liczba stron: 204
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7

Rozdział I. Teoretyczne podstawy rozwoju regionalnego  9

1. Próba definiowania rozwoju regionalnego i jego celów  9
2. Współczesny rozwój regionalny, wskaźniki i uwarunkowania  14
3. Polityka regionalna w Polsce  19
4. Edukacja regionalna i regionalizm  22
5. Rozwój społeczeństwa obywatelskiego w Polsce  24
6. Animacja środowisk lokalnych  27

Rozdział II. Edukacja na wsi. Tradycje i współczesność  31

1. Definicja pojęcia  31
2. Oświata na wsi do końca XIX wieku  32
3. Przemiany edukacyjne w XX wieku  34
4. Edukacja na wsi po 1989 roku  38
5. Współczesne procesy edukacyjne na wsi  40
6. Wpływ edukacji na rozwój regionalny (w świetle literatury)  43

Rozdział III. Przedmiot pracy i metodologia badań własnych  47

1. Problematyka pracy i jej uzasadnienie  47
2. Zmienne i wskaźniki  52
3. Metoda i techniki badań  53
4. Organizacja i przebieg badań  55
5. Trudności i przeszkody badawcze  57
6. Zebrane materiały i sposób ich opracowania  58

Rozdział IV. Charakterystyka wsi należących do Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  59

1. Przeszłość i współczesne funkcjonowanie Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego 	 59
2. Historia badanego regionu  61
3. Geograficzna i turystyczna charakterystyka regionu  64
4. Charakterystyka poszczególnych gmin  65

Rozdział V. Rozwój regionalny na terenie Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  69

1. Kierunki rozwoju regionalnego badanych gmin  69
2. Rozwój infrastruktury Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  70
3. Rozwój gospodarczy  80
4. Rozwój społeczny  84
5. Stymulatory rozwoju  93
6. Czynniki hamujące procesy rozwoju  99

Rozdział VI. Działania edukacyjne na obszarze wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  103

1. Organizatorzy działań edukacyjnych  103
2. Formy i organizacja działań edukacyjno-kulturalnych  114
3. Treści działań edukacyjno-kulturalnych  120
4. Uczestnicy działań edukacyjno-kulturalnych  125
5. Rezultaty uczestnictwa w inicjatywach edukacyjno-kulturalnych  128

Rozdział VII. Miejsce edukacji w strategiach rozwoju tworzonych na poszczególnych poziomach administracji  133

1. Strategie rozwoju i ich znaczenie w rozwoju regionalnym  133
2. Edukacja w Strategii Rozwoju Kraju 2007–2015  134
3. Edukacja w wojewódzkich strategiach rozwoju na przykładzie Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2007–2013  138
4. Charakterystyka lokalnych „strategii rozwoju” na przykładzie planów rozwoju gmin wchodzących w skład Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  144
5. Realizacja planów edukacyjnych na terenie badanych gmin  150

Rozdział VIII. Charakterystyka wybranych działań promujących edukację wspierającą rozwój regionalny środowisk wiejskich  155

1. Programy pomocowe na rzecz rozwoju środowisk wiejskich  155
2. Zagraniczne inicjatywy edukacyjne na rzecz rozwoju regionalnego  161
3. Dobre praktyki w zakresie edukacyjnego wspierania rozwoju regionalnego środowisk wiejskich w Polsce  164
4. Możliwości sieci internetowej jako dobra praktyka w rozwoju środowisk wiejskich  168

Rozdział IX. Optymalizacja działań edukacyjnych w kontekście wspierania rozwoju regionalnego środowisk wiejskich  173

1. Kierunki optymalizacji  173
2. Liderzy i animatorzy społeczności lokalnych  173
3. Edukacja a samorządy lokalne  175
4. Obszary edukacji służące wzmacnianiu rozwoju regionalnego  176

Podsumowanie   179
Spis tabel i wykresów  183
Bibliografia   185

Inni Klienci oglądali również

44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Obligacje korporacyjne w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstw

Emisja obligacji jest często stosowaną formą pozyskania dofinansowania przez spółki kapitałowe.Dotyczy to zwłaszcza emisji obligacji w tzw. trybie zamkniętym, w którym propozycja nabycia obligacji skierowana jest do z góry ok...
18,72 zł 20,80 zł
Do koszyka

Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej

Problematyka 11 tekstów, które składają się na oddawany do rąk Czytelnika tom Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej, dotyczy komunikacji w jej ideologicznym i politycznym wymiarze. Zależności między polityką a ideo...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Zasobowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w Polsce

Zarządzanie przedsiębiorstwem determinowane jest wieloma czynnikami pochodzącymi z otoczenia, jak i związanymi z wewnętrznymi procesami i za­sobami. W niniejszej monografii skoncentrowano uwagę na związkach uwarunkowań zasobowych z rozwojem wsp&oac...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Uwarunkowania polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej

Polityka zagraniczna Polski po 1989 roku stawała i staje nadal wobec licznych szans i zagrożeń, będących w dużej mierze konsekwencjami przemian geopolitycznych w pozimnowojennej Europie Środkowo-Wschodniej, ale także wynikających z trendów globa...
97,30 zł 139,00 zł
Do koszyka

Psychologia rozwoju człowieka

Nowoczesny polski podręcznik psychologii rozwojowej pokazujący ewolucję dyscypliny, stan obecny i perspektywy przyszłych badań.Książka prezentuje: teoretyczne podstawy badań nad rozwojem pozwalające zrozumieć i wyjaśnić zmian...
26,46 zł 29,40 zł
Do koszyka

Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej. T. 2

Publikacja stanowi kontynuację rozważań teoretyków i praktyków na temat wdrażania profilaktyki logopedycznej w środowisku edukacyjnym. Pozycja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców związanych z edukacją na wszystkich jej sz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!