Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu
e-commerce uwzględniającą polską specyfikę. Obejmuje zarówno aspekty strategiczne, jak i finansowe handlu w internecie oraz zawiera pełen proces: od strategii e-biznesu aż po budowanie business case i
zarządzanie kanałem e-commerce. Jest wzbogacona o studia przypadków z polskiego rynku oraz o praktyczne narzędzia zarządcze.
Została napisana z myślą o praktykach związanych z branżą handlu internetowego. Jest również cennym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania,
marketingu i handlu elektronicznego.
Świetne kompendium wiedzy na temat handlu elektronicznego, w którym autorka zawarła podstawowe pojęcia i definicje dotyczące tego rynku, zarówno w wymiarze makro-, jak i mikrootoczenia. Wskazuje, w jaki sposób rozwija się e-commerce i jakie są główne determinanty tego wzrostu. Istotnym elementem poradnika są zasady budowania strategii dla e-handlu w kontekście modelowania tego biznesu, budowania unikatowych wartości dla klienta oraz stawiania celów i zwrotu z inwestycji w podejmowane działania.
Ważnym elementem książki jest charakterystyka specyfiki klienta online oraz budowanie efektywnych i korzystnych doświadczeń nie tylko w kontekście samej architektury sklepu, ale szeroko rozumianych taktyk i narzędzi e-marketingowych w ramach całego procesu zakupowego i punktów styku sklepu internetowego z klientem.
Książkę rekomenduję wszystkim zajmującym się budowaniem i rozwojem handlu elektronicznego, w szczególności właścicielom sklepów i platform handlowych online, przedsiębiorcom skoncentrowanym na biznesie online, studentom i wszystkim, których interesują elementy budowania dynamicznych modeli e-commerce.
Jacek Kotarbiński
Wstęp 9 Od Autorki 11 Rozdział 1. Definicja, rynek, trendy 13 1.1. Definicja handlu elektronicznego (e-commerce) 13 1.2. Rynek e-commerce i jego otoczenie 14 1.2.1. Źródła danych o e-commerce 16 1.2.2. Mikrootoczenie: klienci, dostawcy, konkurenci i pracownicy 18 1.2.3. Makrootoczenie: czynniki polityczno-prawne, ekonomiczne, socjokulturowe oraz technologiczne 19 1.3. Trendy w e-commerce 20 1.3.1. Ewoluowanie modeli biznesowych sklepów 20 1.3.2. Zmiany zachowań klientów związane z ewolucją modeli biznesowych 23 1.3.3. Zmiany wywołane postępem technologicznym 30 Rozdział 2. Strategie, modele, KPI 34 2.1. Podejście strategiczne 34 2.2. Budowanie modelu biznesowego 40 2.3. Praktyczne zastosowanie modelowania e-biznesu 45 2.3.1. Główne struktury i modele e-commerce 45 2.3.2. USP: jak wyróżnić swoją ofertę? Budowanie wartości dla klienta 50 2.4. Internetowy kanał sprzedaży w tradycyjnie działającej firmie 54 2.5. Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI w e-commerce 59 2.5.1. Najpopularniejsze KPI w e-biznesie 59 2.5.2. Najpopularniejsze KPI w e-commerce 60 2.5.3. Ważne dane w e-commerce 61 Rozdział 3. E-konsument, procesy e-commerce, omnichannel 65 3.1. E-konsument 65 3.2. Nowy proces zakupowy 72 3.2.1. Lejek zakupowy 72 3.2.2. Nowy model, new consumer journey 73 3.2.3. Etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym 83 3.3. Online jako nowy kanał sprzedaży vs. omnichannel 95 3.4. Procesy i organizacja pracy 98 Rozdział 4. Sprzedaż a marketing, usability 105 4.1. Sprzedaż a marketing 105 4.2. E-marketing – przegląd 110 4.3. Usability w e-commerce 119 4.4. Projektowanie user experience 122 4.5. Projektowanie end-to-end 124 Rozdział 5. Konwersja, online merchandising, Big Data 128 5.1. Konwersja, czyli sprzedaż 128 5.2. Online merchandising 131 5.3. Data – Driven Biznes, e-biznes coraz bardziej uzależniony od danych 135 Rozdział 6. Finanse, planowanie przychodów 138 6.1. Finanse – budowanie business case dla e-biznesu 138 Zakończenie 146 Bibliografia 147