0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


Dzieci jako ofiary handlu ludźmi (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2013

  • Autor: Krzysztof Janoszka

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
43,00 zł
38,70 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,30 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Dzieci jako ofiary handlu ludźmi

Celem i głównym założeniem pracy było przedstawienie ogólnej charakterystyki zjawiska handlu dziećmi — łącznie z przybliżeniem regulacji prawnych oraz systemu zapobiegania temu procederowi i jego zwalczania. Charakterystyka ta została zaprezentowana w pierwszej części pracy (rozdz. I–IV), którą przygotowano, opierając się głównie na istniejącej na ten temat literaturze. Najbardziej jednak twórcza jest część druga pracy (rozdz. V), w której przedstawiono wyniki badań własnych. Chciano uzyskać odpowiedzi m.in. na następujące pytania: ile jest stwierdzonych w Polsce przypadków handlu dziećmi i jakich form najczęściej dotyczą, jak wygląda eliminowanie handlu ludźmi w praktyce funkcjonariuszy organów ścigania, a także jakie są największe problemy w identyfikacji ofiar i w zwalczaniu tego procederu. W pierwszym rozdziale, który rozpoczyna część teoretyczno-badawczą pracy, znalazły się krótki zarys historyczny, podstawowe definicje, formy wykorzystywania dzieci — ofiar handlu ludźmi oraz regulacje prawne zarówno krajowe, jak i międzynarodowe. Rozdział drugi ukazuje przyczyny i determinanty handlu dziećmi. Zaprezentowane zostały skala i występowanie zjawiska, a także to, jak wygląda ten problem w poszczególnych krajach — w Polsce i na świecie. W rozdziale trzecim scharakteryzowano sprawców handlu dziećmi i jego ofiary, szczególną formę relacji, jaka ich łączy, modus operandi (sposób, metody działania) sprawców oraz konsekwencje ponoszone przez dziecko, które stało się ofiarą handlu ludźmi. System instytucjonalny składający się na zwalczanie handlu dziećmi i zapobieganie mu został przedstawiony w rozdziale czwartym. Rozdział piąty — najistotniejszy — rozpoczyna część praktyczno-badawczą pracy. Zostały w nim przedstawione wyniki badań empirycznych, które podzielono na trzy części. Czytelnik odnajdzie tutaj analizę sprawy karnej dotyczącej przestępstwa handlu ludźmi, w której ofiarą była osoba małoletnia, a także rozmowy i wywiady z ekspertami. Będzie mógł również zapoznać się z wynikami badań ankietowych dotyczących znajomości problematyki handlu ludźmi(ze szczególnym uwzględnieniem handlu dziećmi) wśród trzech grup respondentów: 1) pracowników ośrodków adopcyjno-opiekuńczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych, 2) policjantów służb prewencyjnej i dyżurnej oraz 3) szeroko rozumianej opinii publicznej.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7462-382-7
  • ISBN druku: 978-83-7462-381-0
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP 9
ROZDZIAŁ I
CHARAKTERYSTYKA ZJAWISKA HANDLU DZIEĆMI13
1.1. Zarys historyczny niewolnictwa 13
1.2. Przegląd definicji pojęć związanych z handlem dziećmi i innymi formami ich wykorzystania 17
1.3. Formy wykorzystywania dzieci — ofiar handlu 28
1.3.1. Handel dziećmi w celu ich wykorzystywania seksualnego 28
1.3.2. Handel dziećmi w celu ich wykorzystywania do żebractwa i popełniania przestępstw 32
1.3.3. Handel dziećmi w celu ich zmuszania do pracy 34
1.3.4. Handel dziećmi w celu pozyskiwania ich organów 34
1.3.5. Handel dziećmi wykorzystywanymi do nielegalnej adopcji 36
1.4. Polskie i międzynarodowe regulacje prawne dotyczące handlu dziećmi 38
1.4.1. Prawo międzynarodowe 38
1.4.2. Prawo polskie 42
ROZDZIAŁ II
HANDEL DZIEĆMI W POLSCE I NA ŚWIECIE 51
2.1. Czynniki ryzyka i determinanty handlu dziećmi 51
2.2. Skala i występowanie zjawiska 53
2.3. Handel dziećmi w Polsce (dane statystyczne) 55
2.3.1. Dane statystyczne Komendy Głównej Policji 56
2.3.2. Dane statystyczne Prokuratury Generalnej 60
2.3.2. Dane statystyczne Straży Granicznej 63
2.4. Handel dziećmi w innych krajach na świecie 64
2.4.1. Europa 65
2.4.2. Ameryka Północna 66
2.4.3. Azja 69
2.4.4. Afryka 71
ROZDZIAŁ III
SPRAWCA I OFIARA 73
3.1. Szczególna forma relacji między sprawcą — handlarzem a ofiarą —
dzieckiem 73
3.2. Charakterystyka sprawców handlu dziećmi 73
3.3. Modus operandi sprawców handlu dziećmi 74
3.4. Dzieci — ofiary handlu ludźmi i ich sytuacja 76
3.4.1. Dziecko cudzoziemskie bez opieki jako potencjalna ofiara handlu
ludźmi 78
3.4.2. Dziecko jako świadek szczególnej troski 83
3.5. Konsekwencje ponoszone przez dziecko —
ofiarę handlu 85
3.6. Identyfikacja i kontakt z dzieckiem — ofiarą handlu 87
ROZDZIAŁ IV
ZAPOBIEGANIE HANDLOWI DZIEĆMI I JEGO ZWALCZANIE 93
4.1. Działania podejmowane wobec procederu handlu ludźmi
(ze szczególnym uwzględnieniem handlu dziećmi) 93
4.2. Rola instytucji rządowych 95
4.2.1. Zespół do spraw Zwalczania i Zapobiegania Handlowi Ludźmi 95
4.2.2. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych 96
4.2.3. Policja 96
4.2.4. Straż Graniczna 99
4.2.5. Prokuratura 103
4.2.6. Państwowa Inspekcja Pracy 104
4.2.7. Wojewodowie 104
4.3. Rola organizacji pozarządowych 105
4.3.1. Fundacja Dzieci Niczyje 105
4.3.2. Fundacja przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu „La Strada” 106
4.3.3. Fundacja ITAKA — Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych 107
4.4. Organizacje zaangażowane w zapobieganie handlowi dziećmi na świecie 113
4.4.1. Komitet Praw Dziecka Narodów Zjednoczonych 113
4.4.2. End Child Prostitution, Child Pornography and Trafficking of Children for Sexual Purpose 114
4.4.3. Terre des Hommes 114
4.4.4. Anti-Slavery International 115
4.4.5. Child Rights Information Network 115
4.4.6. ChildRight 116
4.4.7. Unia Europejska 116
4.4.8. Rada Europy 116
4.4.9. Program Daphne III 117
4.4.10. Telefon alarmowy 117
4.4.11. ChildONEurope 117
4.4.12. United Nations International Children’s Emergency Fund 118
4.4.13. International Organization for Migration
(Międzynarodowa Organizacja do spraw Migracji) 118
4.5. Interwencja i pomoc dzieciom — ofiarom handlu 119
ROZDZIAŁ V
PROBLEM HANDLU DZIEĆMI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ
EMPIRYCZNYCH 123
5.1. Metodologia badań 123
5.1.1. Założenia i problemy badawcze 123
5.1.2. Źródła i metody wykorzystywane w badaniach 124
5.2. Studium przypadku na podstawie analizy sprawy karnej dotyczącej handlu dziećmi 125
5.3. Wywiady i rozmowy z ekspertami 139
5.3.1. Informacje uzyskane podczas rozmowy z Tomaszem Piechockim
z Centralnego Zespołu dw. z Handlem Ludźmi 139
5.3.2. Informacje uzyskane podczas rozmowy z przedstawicielem
Straży Granicznej — mjr. Tomaszem Nowakiem 140
5.3.3. Informacje uzyskane podczas rozmowy z członkami Zespołu
dw. z Handlem Ludźmi Komendy Wojewódzkiej Policji
w Krakowie 141
5.3.4. Informacje uzyskane podczas rozmowy z członkiem Zespołu
dw. z Handlem Ludźmi Komendy Wojewódzkiej Policji
we Wrocławiu 142
5.3.5. Wywiad autorski z prof. dr. hab. Dariuszem Patrzałkiem
przeprowadzony 13 marca 2012 r. w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu 142
5.4. Badania ankietowe dotyczące znajomości problematyki handlu ludźmi
(ze szczególnym uwzględnieniem handlu dziećmi) 151
5.4.1. Znajomość problematyki handlu dziećmi wśród
pracowników ośrodków adopcyjno-opiekuńczych i placówek opiekuńczo‑wychowawczych mieszczących się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu 151
5.4.2. Badanie znajomości problematyki handlu ludźmi wśród
policjantów służby prewencyjnej i dyżurnej w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu 169
5.4.3. Badanie znajomości problematyki handlu ludźmi wśród opinii publicznej 187
ZAKOŃCZENIE 209
Spis tabel i wykresów  213
BIBLIOGRAFIA 217
Literatura 217
Inne źródła 218
Wykaz aktów prawnych 218
PODZIĘKOWANIA. 223
ENGLISH SUMMARY
CHILDREN AS VICTIMS OF HUMAN TRAFFICKING 225
ANEKS 227
Rysunki 227
Sposoby kupowania dzieci lub omijania prawa i procedury adopcyjnej 233
Analiza prasy — przegląd publikacji prasowych dotyczących handlu
dziećmi 235
Przydatne linki i adresy e-mail 239
Baza kontaktowa 241
Plakaty informacyjne i zdjęcia 242
Załączniki 251

Inni Klienci oglądali również

23,92 zł
Do koszyka

Dotacje unijne – jak pozyskać środki dla firmy

W perspektywie finansowania 2014-2020 Polska jest największym beneficjentem pomocy unijnej. Z budżetu polityki spójności na lata 2014-2020 otrzymamy 82,5 mld euro. W nowym okresie priorytetowo został potraktowany wzrost gospodarczy, zatrudnienie...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Wychowanie a płciowość osób w relacjach międzyludzkich z perspektywy pedagogiki personalistycznej - 01 Płeć jako potencjał osoby ludzkiej w relacji z drugą osobą

Czas dorastania i dojrzewania stawia przed młodym człowiekiem rozmaite zadania. Niejednokrotnie zadania te wiążą się z wieloma problemami, wątpliwościami, dylematami. Wychowawca to ktoś, kto ma nieść pomoc w tym trudnym okresie. Tymczasem współc...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 39 Klasyczna baśń w perspektywie edukacji wielozmysłowej. Film z audiodeskrypcją jako nowa propozycja lektury "Lnu" Hansa Christiana Andersena

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Odmiany polszczyzny w szkole - 01 Jak się mówi i pisze w szkole? Szkic do pejzażu dydaktycznego szkolnych odmian językowych

W monograficznym tomie zbiorowym zamieszczono kilkanaście artykułów, w których autorzy językoznawcy i dydaktycy języka podejmują problemy zróżnicowania odmian współczesnej polszczyzny w kontekście edukacji polonistycznej. Uw...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Pogranicze polsko-niemieckie jako przestrzeń socjalizacji

Socjolodzy prowadzący badania na pograniczu polsko-niemieckim pytają, czy relatywna bliskość zachodniej granicy jest okolicznością warunkującą obserwowane tam procesy i zjawiska społeczne, odzwierciedlające się między innymi w zachowaniach mieszkańc&oa...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej - 09 Animacja kultury jako nowy kierunek akademickiego kształcenia praktycznego

Tematyką książki są kompetencje osób realizujących edukację kulturalną w różnych miejscach i rolach. Autorzy zebranych w niej tekstów pokazują w jak wielu kontekstach można, warto a nawet trzeba dziś mówić o kompetencjach re...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.