0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Determinanty chwiejności wyborczej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Nauki Polityczne

  • Autor: Agnieszka Turska-Kawa

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 48,30 zł
43,47 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Determinanty chwiejności wyborczej

Książka podejmuje problematykę uwarunkowań chwiejności wyborczej w odniesieniu do czterech grup determinant: systemowych, społecznych, psychologicznych i ekonomicznych. Analiza politologiczna zjawiska chwiejności wyborczej na kartach pracy jest zatem podejmowana przede wszystkim w ujęciu genetycznym, jednak monografia zawiera również szereg odniesień definicyjnych czy metodologicznych. Jej szczególną wartością jest kompleksowe ujęcie uwarunkowań chwiejności wyborczej zarówno w aspekcie modelowym dla każdej grupy czynników, jak i podjęcie rozważań nad ich interakcjami, co dotychczas nie było podejmowane w literaturze przedmiotu. Formułowane w książce autorskie modele i prowadzone rozważania poparte są każdorazowo licznymi badaniami polskich i światowych badaczy. Autorka ma nadzieję, że wątki krytyki i uwyraźnienie trudności związanych z badaniami i interpretacją wyników w zakresie pomiaru chwiejności wyborczej przyczynią się do doskonalenia warsztatu i projektowanych dalszych badań w tej płaszczyźnie.

Książka swą treścią kierowana jest zarówno do specjalistów zajmujących się zachowaniami wyborczymi, jak i studentów. Polecana jest jako materiał uzupełniający wiedzę w zakresie przedmiotów na kierunkach politologia, doradztwo polityczne i publiczne, marketing polityczny itp. Interesujące wątki znajdą zarówno teoretycy, jak i praktycy przedmiotu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-393-9
  • Liczba stron: 330
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp /  7

1. Chwiejność wyborcza w ujęciu teoretycznym / 21
1.1. Zagadnienia definicyjne / 30
1.2. Pomiar chwiejności wyborczej / 37
1.3. Chwiejność wyborcza a poziom konsolidacji demokracji / 43
1.4. Konsekwencje chwiejności wyborczej / 47
1.5. Trudności związane z pomiarem chwiejności wyborczej i jego interpretacją / 51

2. Systemowe uwarunkowania chwiejności wyborczej / 59
2.1. Reżim polityczny / 60
2.2. System wyborczy / 66
2.3. Głosowanie przymusowe / 74
2.4. Zachęty do głosowania / 82
2.5. Format systemu partyjnego / 85
2.6. Nowe partie w systemie / 88
2.7. Polaryzacja polityczna / 100
2.8. Chwiejność wymuszona / 102
2.9. Manipulacje wyborcze / 107

3. Społeczne uwarunkowania chwiejności wyborczej / 113
3.1. Podziały socjopolityczne / 114
3.2. Grupa społeczna / 122
3.3. Działania ukierunkowane na wzrost frekwencji wyborczej / 130
3.4. Sondaże przedwyborcze / 135
3.5. Demokracja 2.0 / 140
3.6. Przywództwo polityczne i partyjne / 149
3.7. Wiek wyborców / 157

4. Psychologiczne uwarunkowania chwiejności wyborczej / 163
4.1. Aksjologia / 164
4.2. Kompetencje obywatelskie / 173
4.3. Kontrakt psychologiczny / 179
4.4. Identyfikacja partyjna / 187
4.5. Marka partii politycznej / 195
4.6. Niepewność wyborcza / 204
4.7. Negatywna kampania wyborcza / 209

5. Ekonomiczne uwarunkowania chwiejności wyborczej / 215
5.1. Teoria racjonalnego wyboru / 225
5.2. Głosowanie retrospektywne i prospektywne / 237
5.3. Wymiar krajowy a międzynarodowy głosowania ekonomicznego / 251
5.4. Nowa Polityka / 256

Zakończenie / 265

Bibliografia / 281
Indeks osobowy / 317

Summary / 327
Résumé / 328
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Determinanty oraz instrumenty podnoszenia innowacyjności przedsiębiorstw

W warunkach globalnej konkurencji, szybko zachodzących zmian i wyczerpujących się trwałych źródeł rozwoju, innowacje, a przede wszystkim ich komercjalizacja są tym, w czym upatrują przedsiębiorstwa, organizacje, instytucje, korporacje, spółki ...
3,83 zł 4,26 zł
Do koszyka

Kanały dystrybucji – kształtowanie relacji (wyd. II). Rozdział 2. Determinanty i typy relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystry­bucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej proble...
46,80 zł 52,00 zł
Do koszyka

Kampania wyborcza i wybory do Sejmu PRL I kadencji z 1952 r. Studium totalitarnej elekcji parlamentarnej

W historii Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (PRL) wybory do sejmu odbyły się 10 razy. Szczególne znaczenie miały pierwsze – z 1952 r. i ostatnie – z 1989 r. Były one swoistymi klamrami ustrojowymi, symbolizującymi politykę i doświad...
60,48 zł 67,20 zł
Do koszyka

Proces demokratyzacji i jego determinanty. Analiza na przykładzie Republiki Czeskiej i Węgier (1990-2016)

Praca „Proces demokratyzacji i jego determinanty. Analiza na przykładzie Republiki Czeskiej i Węgier (1990-2016)” podejmuje problematykę przeobrażeń instytucjonalnych w dwóch stosunkowo młodych demokracjach Europy Środkowej. Analiza ...
61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Gorzki smak kiełbasy wyborczej. Obietnice wyborcze i ich realizacja ustawami w latach 2015-2016

Książka stanowi unikalną, pierwszą w Polsce analizę sposobu, w jaki proces ustawodawczy wykorzystywany jest jako narzędzie służące zgłaszaniu i realizacji obietnic wyborczych. Traktuje o okresie szczególnym: lata 2015–2016, kiedy to w osta...
91,80 zł 102,00 zł
Do koszyka

Kodeks wyborczy. Komentarz do zmian 2018

Publikacja stanowi usystematyzowane omówienie najnowszych zmian Kodeksu wyborczego wprowadzonych na mocy ustawy z 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!