0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Depresja u dzieci i młodzieży. Analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2010

  • Autor: Wioletta Radziwiłłowicz

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
49,80 zł
44,82 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,98 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Depresja u dzieci i młodzieży. Analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne

W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia kliniczna i psychoterapia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-581-2
  • Liczba stron: 434
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	9
Część teoretyczna	14
	Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej	15
		1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa?	16
		1.2. Cele psychopatologii rozwojowej	18
		1.3. Własności zmian rozwojowych	19
		1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie?	22
		1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko?	23
		1.6. Moderacja mediacyjna lub mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach?	26
		1.7. Odporność i czynniki ochronne	27
			1.7.1. Odporność a kompetencja	27
			1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt	29
			1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności	31
	Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży	37
		2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce	37
		2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie	41
		2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży	44
			2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z epizodem depresyjnym	44
			2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne	48
				2.3.2.1. Wzorce socjalizacji	48
				2.3.2.2. Style przywiązania	51
				2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych	53
				2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne	55
		2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt	56
			2.4.1. Negatywny styl atrybucji	57
			2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi	57
			2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej	58
			2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe	59
	Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży	61
		3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach	66
		3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią	71
		3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi	76
		3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi	78
	Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży	93
		4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej	93
		4.2. Schorzenia somatyczne	99
		4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia	102
		4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości	105
		4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych	108
	Rozdział 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży	113
		5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży	113
			5.1.1. Czynniki genetyczne	113
			5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego	115
			5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych	120
		5.2. Teorie psychologiczne	126
			5.2.1. Teorie psychodynamiczne	126
			5.2.2. Teorie poznawcze	131
			5.2.3. Teorie interpersonalne	142
			5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść	149
Część empiryczna	158
	Rozdział 6. Strategia badań własnych	159
		6.1. Przedmiot i cel badań	159
		6.2. Charakterystyka badanych grup	166
			6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup	166
			6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup	169
			6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży	173
		6.3. Metody badań	181
		6.4. Procedura badań	183
		6.5. Analiza statystyczna	184
	Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie	187
		7.1. Założenia teoretyczne	187
		7.2. Pytania i hipotezy badawcze	191
		7.3. Narzędzie badawcze	192
		7.4. Wyniki badań	194
		7.5. Dyskusja wyników	229
	Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców	245
		8.1. Założenia teoretyczne	245
		8.2. Pytania i hipotezy badawcze	247
		8.3. Narzędzie badawcze	248
		8.4. Wyniki badań	249
		8.5. Dyskusja wyników	255
	Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny	265
		9.1. Założenia teoretyczne	265
		9.2. Pytania i hipotezy badawcze	268
		9.3. Narzędzie badawcze	268
		9.4. Wyniki badań	269
		9.5. Dyskusja wyników	273
	Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe	279
		10.1. Założenia teoretyczne	279
		10.2. Pytania i hipotezy badawcze	281
		10.3. Narzędzie badawcze	281
		10.4. Wyn
Słowa kluczowe: depresja depresja dziecięca

Inni Klienci oglądali również

2,94 zł 3,00 zł
Do koszyka

Wystarczająco dobre życie. Konteksty psychologiczne - Karolina Zalewska, Przywiązanie a zaburzenia w kształtowaniu się struktury osobowości u młodzieży – przyczyna i rozwiązanie

Po co żyjemy? Czym jest dobre życie? Człowiek nieustannie docieka sensu swojego istnienia, próbując odnaleźć jego przyczynę i cel. W prezentowanej monografii, wpisującej się w nurt psychologii pozytywnej, ukazano, jakich odpowiedzi na pytania o ...
6,30 zł 7,00 zł
Do koszyka

Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej - 03 Rozdz. 3-4. Metodologia badań własnych; Opis autorskiego programu zajęć z rytmiki dla dzieci 6-letnich wykazujących symptomy nadpobudliwości ...

Głównym problemem większości dzieci z ADHD są deficyty uwagi oraz zakłócenia hamowania swojego zachowania (Barkley, Borkowska, Kołakowski). Na konieczność wczesnej diagnozy oraz leczenia dzieci z tym rzeczywistym zaburzeniem rozwojowym zw...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Kocham Polskę. Elementarz dla dzieci

Wielkie, zbiorcze wydanie na zakończenie pierwszej edycji jednej z najbardziej popularnych serii wydawniczej dla dzieci "Kocham Polskę". "Kocham Polskę" to propozycja dla rodziców, którzy swoim pociechom chcą przekazać...
135,32 zł 159,20 zł
Do koszyka

Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej

„Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej” jest przykładem opracowania unikalnego w skali kraju w tym temacie. Uwzględniono wszystkie elementy, których znajomość konieczna jest dla poznania zarówno fizjologii, patologii i kliniki oraz orzecznict...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży - Wielokulturowość w polskiej literaturze najnowszej jako przedmiot kształcenia polonistycznego na etapie liceum

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...
28,00 zł
Do koszyka

ANALIZA PORÓWNAWCZA POLITYKI ENERGETYCZNEJ importerów i eksporterów surowców energetycznych na przykładzie Niemiec i Arabii Saudyjskiej – perspektywa geoekonomiczna

Przedmiotem badań jest polityka energetyczna Niemiec i Arabii Saudyjskiej w perspektywie geoekonomicznej. Jest to pierwsza publikacja, która porównuje te państwa pod tym kątem. O ile Arabia Saudyjska dąży do utrzymania roli ropy naftowej ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.