0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Rzeszów, 2024

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: EDUKACJA MEDIALNA

  • Autor: Dr Renata Zarzycka

  • Redakcja naukowa: Akademia Rozwoju Coaching Zycia, Dr Renata Zarzycka

  • Wydawca: Akademia Rozwoju Coaching Życia

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,90 zł
53,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna

Książka dr Renaty Zarzyckiej pt. " Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja medialna", omawia przemiany związane z cyfryzacją mediów w ostatnich trzech dekadach i powiązane z nimi pojęcie cyfryzacji oraz konwergencji w odniesieniu do różnych mediów. Dalej definiuje je ze szczególnym uwzględnieniem „cyfryzacji”, „konwergencji mediów” oraz „ mediatyzacji”. Porusza temat pracy dziennikarzy, zwyczajów czytelników oraz danych ze statystyk w mediach prasowych, a także z zamieszczanych na ich łamach reklam. Prezentuje również wyzwania stojące przed współczesnymi mediami prasowymi.
Przedmiotem rozważań niniejszej pracy uczyniono zagadnienie cyfryzacji prasy. Praca obejmuje problematykę rozwoju prasy i wskazuje na jego przeobrażenia oraz perspektywy funkcjonowania na tle transformacji cyfrowej współczesnych mediów. Proces ten wpisuje się w kontekst innych współczesnych procesów m.in. ekonomia, gospodarka, polityka, zarządzanie, globalizacja, procesy, ekonomiczno-gospodarczego, socjologiczno-kulturowego, komercjalizacji, marketingu, zarządzania i globalizacji. Efekty tych zmian można dostrzec również w obszarze informatyczno-technicznym, który w ostatnich trzech dekadach stopniowo przyspieszał. Szczególnie uwidocznił się on w czasie pandemii COVID-19 podczas wielomiesięcznego lockdown, ze skutkiem nieodwracalnych i długotrwałych zmian na rynku mediów, szczególnie związanych z prasą i reklamą.
Uzupełnieniem książki jest 473 przypisy źródłowe, bogata bibliografia, spis tabel, oraz dodatkowe materiały, związane z tematyką pracy.

O autorze:
Dr Renata Zarzycka - doktor Komunikacji Społecznej i Mediów, medioznawca, dyplomowany coach, mediator i negocjator, Współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych, poświęconych edukacji medialnej i społecznej komunikacji oraz ponad setki cyfrowych prac w formie audiobooków i ebooków.

Spis treści:

Recenzja 1 - prof. ucz. dr hab. Piotr Drzewiecki
Recencja 2 - prof. dr hab. Karol Klauza

Wstęp

1. Przemiany związane z cyfryzacją mediów

2. Pojęcie cyfryzacji i konwergencji w odniesieniu do różnych typów mediów

2.1. Wpływ techniki cyfrowego kodowania danych na rozwój komputeryzacji
2.2. Pojawienie się Internetu a kryzys prasy drukowanej
2.3 Zdefiniowanie cyfryzacji i digitalizacji
2.3.1. Zdefiniowanie pojęcia digitalizacja
2.3.2. Frekwencja terminów cyfryzacja i digitalizacja w Internecie
2.4. Procesy cyfryzacji prasy a postęp techniczny

3. Konwergencja mediów – koncepcje, rodzaje, przejawy

3.1. Definicje i przyczyny konwergencji
3.2. Rodzaje konwergencji

4. Cyfryzacja i konwergencja mediów a sektor prasy

4.1. Konwergencja a media i praca dziennikarzy
4.2. Konwergencja a treści publikowane w mediach
4.3. Konwergencja a konsumpcja mediów i zwyczaje odbiorców
4.4. Konwergencja a dane statystyczne w mediach prasowych

5. Rola reklamy w mediach prasowych

5.1. Rola promocji w marketingu prasowym
5.2. Rodzaje reklamy tradycyjnej i cyfrowej
5.3. Statystyki reklamowe w mediach

Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne
Monografie
Raporty i sprawozdania badawcze
Artykuły i prace naukowe
Artykuły prasowe
Słowniki i encyklopedie
Spis tabel
Streszczenie

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Beletrystyka i literatura faktu »
    3. Literatura faktu
  • Redakcja: Akademia Rozwoju Coaching Zycia, Dr Renata Zarzycka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-67225-69-4
  • Liczba stron: 275
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowa kluczowe: informatyka gospodarcza cyfryzacja służby zdrowia Informatyka w zarządzaniu technologie mobilne dziennik ''Dzienniki'' O dziennikarstwie w stosunku do Kościoła Między czwartą a piątą władzą – dziennikarze a blo konwergencja prasy mediatyzacja prasy dziennikarka informatyka w biznesie mediatyzacja analiza dyskursu social media rozliczenie mediów dyskurs reklamy informatyka dla zarządzania, business intelligence, zarządzanie teoria konwergencji cyfryzacja finansów publicznych Marka w social media COVID Konsument w social media komercjalizacja innowacji produktowych audiomarketing studia Gazeta multimedialność cyfryzacja życia medializm marketing usług transmedia transformacja cyfrowa miasta dziennikarstwo śledcze komercjalizacja wiedzy Językoznawstwo - czasopisma mediator reklamodawca redaktor dziennikarze społeczni dziennikarze obywatelscy komercyjność dziennikarstwo periodyczne komersyjność komercyjność w mediach konwergencja wewnątrzregionalna metody badań jakościowych reklama dyskurs medialny aplikacja Public relations w ochronie zdrowia mediacje badania naukowe cyfryzacja, e-zdrowie, kierownik placówki medycznej doktorat dostęp do mediów digitalizacja; dokumentacja multimedia Mediatorka elektroniczna dokumentacja medyczna; audyt bezpieczeństwa; placówka medyczna; cyfryzacja zaufanie do mediów agencja reklamowa marketing treści uspołecznienie informatyka ekonomiczna antropologia mediów dziennikarstwo Ebook marketing public relations (PR) gazety content marketing zespół post-COVID konwergencja rozwoju public relations network magazyn storytelling konwergencja mediów nowiny dziennikarz cyfryzacja rynków kapitałowych hybrydowość media ikonografia periodyzacja komunikacja społeczna poprzez media mediapolis remediacja digitalisation komunikacja społeczna i nauka o mediach millennials historia mediów dyskurs komunikacja społeczna i media badania mediów masowych język mediów dialog, komunikacja społeczna, edukacja, wychowanie rynek mediów abc marketing periodyzacja rozwoju mowy e-mail marketing periodyzacja polskiej literatury nowinki debiutowe cyfryzacja ubezpieczeń edukacja medialna network etyka mediów Gazeta Wyborcza redakcja ai czasopisma naukowe czasopisma fachowe komunikowanie masowe Covid-19 era przedinternetowa komunikacja społeczna prasa-radio-telewizja psychologia mediów cyfrowe społeczeństwo przemiany społeczno-kulturowe trzech dekadach roboty analizy zawartości eventy procesu digitalizacji dyskurs prasowy kultura internetowa cyfrowego społeczeństwa sztuka nowych mediów komercjalizacja technologii rozmowa z dziennikarzem Konwergencja regionalna czasopismo procesy konwergencji dziennikarze Nowe Dziennikarstwo cyfryzacja hate media filozofia mediów Pokoleniem Y Pokoleniem Z Studia i studenci Pokolenie “milenialsów” remediacje pokolenia „Ygreków” konwergencja digital immigrant cyfrowymi autochtonami Pokoleniem C transformacja cyfrowa lockdown Pokoleniem X sztuczna inteligencja epoki kultury cyfrowej digital autochthons cyfrowych emigrantów cyfrowy emigrant Rewolucja w dziedzinie komputerów i komunikacji periodyzacja polskiej literatury współczesnej nośniku analogowym i cyfrowym digitalizacja muzealiów binarny kod Bit (ang. binary digit) auto narracje autonarracje life-story Quick Response kody QR Webinary Webcasty Shakespeare and Social Media microtargeting White Papers aplikatyzacja cyfryzacja źródeł masowych apka komercjalizacja app mediatization Generation Y Google Maps nawigacja GPS Yanosik Identifier for Advertising, dzięki czemu mechanizmy robotów RTB mechanizmy robotów RTB statystyki reklamy prasowej czasopismo naukowe Konglomerat mediów reklama prasy gazeta miejska Supply Side Platforms – SSP konwergencja równoległa Google Advertising AAID Apple – numer IDFA Identifier for Advertising reklama kontekstowa retargeting segmentowy reklama internetowa strategie i modele biznesowe firm Neuromarketing cost per sale – CPS Retargeting retargeting statyczny retargeting dynamiczny Media w analogowym i CYFROWYM świecie Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej zjawisko ferromagnetyzmu ćwiczenia redakcyjne kod zero-jedynkowy źródłami dochodów dla firmy prasowej komputeryzacja mediów aplikacje komputeryzacja prasy Binarna arytmetyka zawód dziennikarski konglomeraty medialne influencer marketing odbiorców niesubskrybujących gazety model publikacji sponsorowanych - artykuły grupa medialna instytucja mediów partycypacja Konglomeraty reklama cyfrowa zawodu dziennikarskiego archeologia mediów covid 19 a transformacja prasy digitalizacja prasy digitalizacja mediów dziennikarstwo dwudziestolecia digitalizacja periodyków transformacja cyfrowa bibliotek genealogia multimediów transformacja cyfrowa czasopism transformacja cyfrowa prasy new media transformacja cyfrowa gazet obywatelskie dziennikarstwo marketing IT dziennikarstwo obywatelskie mediacja periodyzacja czasopism branżowych czasopisma branżowe cyfrowy dyskurs influencer cyfryzacja mediów cyfryzacja prasy dziennik społeczny społeczene dziennikarstwo wykład o mediach techniczne środki przekazu medialnego cyrkulacja treści język reklamy aplikacje na Android kanały marketingu digitalowego informatyka medialna informatyka w mediach informatyka w prasie wykładowca komercjalizacja prasy komercjalizacja dzinnikarstwa Reklama aptek targeting komercjalizacja czasopism branżowych komercjalizacja periodyków digitalizacja czasopism branżowych marketing prasy marketing gazet praktyka badań jakościowych komercjalizacja mediów rola redakcji w życiu miasta działanie mediów komercjalizacja badań naukowych Content marketing, myślenie konwergencyjne czasopisma społeczne cyfryzacja; EDM; platforma P1; digitalizacja cyfryzacja i innowacje społeczne tabloizacja mediów opłata reklamowa marketing konwergencja realna periodyki geomarketing komercjalizacja produktu Konwergencja ekonomiczna target costing gatunek dyskursu dziennika struktury periodyczne postmedia media społeczne cyfryzacja polskich przedsiębiorstw konwergencja typu sigma zrównoważona cyfryzacja Digitalizacja w psychologii wolne media e-marketing dysertacja medialność pandémie COVID-19 work digitalization studenci dziennikarstwa konwergencja mieszkaniowa digitalizacja i publikacja danych w sieci dziennik „Słowo” mediateka zmiany popytowe a cyfryzacja gazetka reklamowa komputeryzacja komercjalizacja systemu dyskurs naukowy socjologia mediów lista czasopism epidemia COVID-19 gazeta samorządowa gazety pisane ekonomika mediów gazety ulotne efekty reklamy czasopisma nowe media O gazetce szkolnej e-czasopisma blog dziennikarski czasopisma kobiece komputeryzacja bibliotek digital natives mass media dziennik budowy e-booki cele reklamowe wpływ reklamy zawartość mediów przekaz medialny czasopisma prawnicze oddziaływanie mediów e-Public Relations semiotyka mediów digitalizacja tryb komercjalizacji mlm ikonografia władzy cyfryzacja gospodarki praca naukowa język w reklamie analiza reklam homogenizacja a hybrydowość kultury proces redakcyjny pandemia Covid 19 cyfryzacja w biznesie dzienniki Twój dziennik koronawirus 2019-nCoV covid 19 Tarcza Antykryzysow digitalizacja energetyki cyfry redakcja publikacji wyjaśnialna sztuczna inteligencja sztuczna inteligencja w usługach finansowych odpowiedzialna sztuczna inteligencja strategie komercjalizacji cyfryzacja pieniądza SEM powieści gazetowe mediatyzacja polityki konwergencja nominalna mediation dziennikarstwo lokalne ekomarketing dziennik choroby dziennikarstwo regionalne dziennikarstwo lokalno-regionalne cyfryzacja bibliotek

Inni Klienci oglądali również

58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Wykłady z filozofii mediów

„[…] książka o filozofii mediów w tym przypadku jest także głosem na temat stanu współczesnej kultury, tym samym wpisuje się w nurt medioznawstwa zorientowanego kulturoznawczo, czy też kulturoznawstwa zorientowanego medioznaw...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 1

Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby bę...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Standardy rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych – wyzwania dla praktyki

W niniejszej publikacji Autorzy wnikliwie prezentują najbardziej aktualne problemy rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych. Prezentowane treści i poglądy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak: regulacje prawne rachunkowości s...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Społeczeństwo – sport – edukacja

"Społeczeństwo – sport – edukacja" zawiera artykuły przedstawione w trakcie dwóch dni w ramach XV Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego, który miał miejsce we wrześniu 2013 roku w Szczecinie. Przedłożone prze...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Innowacje w wybranych sektorach gospodarki

Przygotowywana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu OrganizacjiSystemów Produkcyjnych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej monografia jest kolejną, trzecią już, z cyklu publik...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Rola obszarów chronionych w rozwoju edukacji, turystyki i gospodarki

Jak korzystać z obszarów chronionych i jednocześnie zachować je nienaruszone? Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania środowiskiem na obszarach chronionych i organizacji turystyki w cennych przyrodniczo regionach, z peł...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!