Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
„[…] książka o filozofii mediów w tym przypadku jest także głosem na temat stanu współczesnej kultury, tym samym wpisuje się w nurt medioznawstwa zorientowanego kulturoznawczo, czy też kulturoznawstwa zorientowanego medioznawczo. Powiedzieć że jednym z kluczy do zrozumienia świata ponowoczesnego jest trafne rozpoznanie świata mediów, to dziś banał. Ale danie odpowiednich narzędzi poznawczych (filozoficznych) tym, którzy mediów używają często bezrefleksyjnie, stając się ich bezwolnymi „funkcjonariuszami”, jak by powiedział Flusser, to jeden z celów, jak myślę, który postawił sobie autor tej książki”.
Prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Podziękowania 7 Uwagi wstępne 9 CZĘŚĆ I 15 METATEORIA 15 Filozofia i/lub teoria mediów: obszar wieloznaczności 17 Medium i medialność 29 Modernizm 49 Epoka historyczna i dyskurs o teorii 49 Strukturalizm: modernistyczna teoria mediów 71 Nowoczesność i racjonalność komunikacyjna: Jürgen Habermas 76 Postmodernizm 87 Przeobrażenia społeczne i technologiczne 87 Zwrot ikoniczny i problemy z teorią 97 Studia kulturowe: rewizja rozumienia mediów 112 Zwrot medialny i Medienphilosophie: casus Sybille Krämer 124 Siegfried Zielinski: teoretyk-nawigator i archeolog mediów 139 CZĘŚĆ II 155 TEORIA 155 Filozofia i media 157 Mowa i pismo 163 Biblia, Hegel i Platon 163 Książka i nowoczesny podmiot 175 Pismo zdyskredytowane: przemoc i historia społeczna 199 Medium mowy w fi lozofi i współczesnej 208 Dekonstrukcja pisma: Jacques Derrida 217 Film i fotografia 225 Niemiecki Traumdiskurs o mediach: Walter Benjamin i Siegfried Kracauer 225 Poststrukturalizm i fotografia: Roland Barthes 252 Telewizja 261 Marshall McLuhan: od kultury oralnej do telewizji i z powrotem 261 Media cyfrowe 285 CZĘŚĆ III 301 KRYTYKA MEDIÓW i „FIKCJE” FILOZOFICZNE 301 Krytyka 303 Krytyka ideologii 303 Krytyka nieideologiczna: Günther Anders 321 Między krytyką i apologią: Joshua Meyrowitz 327 Media i resentymentalne rozumienie kultury: Peter Sloterdijk 333 Postideologiczna krytyka mediów 347 Media w „fikcjach” filozofi cznych 355 Vilém Flusser: media, imaginatorzy i utopia społeczna 355 Jean Baudrillard: media i agonia świata realnego 374 Bibliografia 399 Indeks osób 409 Indeks rzeczowy 413