0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cognitive-affective profile of gifted adult foreign language learners

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Słupsk, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Adriana Biedroń

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 26,25 zł
Najniższa cena z 30 dni: 24,94 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

23,63 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Cognitive-affective profile of gifted adult foreign language learners

Zdolności do nauki języków obcych, należące do grupy specjalnych zdolności poznawczych,stanowią zespół cech, które spośród wszystkich czynników indywidualnych mają największą trafność prognostyczną co do wyniku nauki języka obcego. Pojęcie zdolności językowej wywodzi się z psychologii cech indywidualnych i stanowi element szeroko definiowanego pojęcia ogólnej zdolności poznawczej, czyli inteligencji. Niemniej jednak zdolności językowe są częściowo niezależne od inteligencji, jak również wykazują znaczne zróżnicowanie ilościowe i jakościowe, jeżeli chodzi o ich występowanie u poszczególnych osób.
Cel niniejszej pracy stanowi przedstawienie współczesnego stanu nauki na temat specjalnych zdolności językowych oraz omówienie wyników badania przeprowadzonego na 44 ponadprzeciętnie uzdolnionych dorosłych uczniach języka obcego. Efektem tego jest zaproponowanie modelu zdolności językowych, uwzględniającego czynniki poznawcze i osobowościowe, a także definicji ponadprzeciętnie uzdolnionego ucznia języka obcego.
(fragment streszczenia)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: angielski
  • ISBN: 978-83-7467-176-7
  • ISBN druku: 978-83-7467-176-7
  • Liczba stron: 266
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
INTRODUCTION     9

CHAPTER ONE: HUMAN COGNITIVE ABILITIES – BASIC CONCEPTUAL ISSUES  13
Introduction      13
1.1. Cognitive ability     14
1.2. Intelligence – a general cognitive ability   15
1.2.1. Hierarchical models of cognitive abilities  16
1.2.2. Carroll’s (1993) Cognitive Abilities Model  17
1.2.3. Multi-primary-factor models of cognitive abilities  19
1.3. Measurement of cognitive abilities    21
1.4. Biological basis of abilities    23
1.5. Environmental influences    26
Conclusion      28

CHAPTER TWO: FOREIGN LANGUAGE APTITUDE - A REVIEW OF EMPIRICAL
RESEARCH     29
Introduction      29
2.1. The history of foreign language aptitude research and testing  30
2.1.1. Carroll’s (1959) foreign language aptitude model  30
2.1.2. Pimsleur’s (1966) Language Aptitude Battery  34
2.1.3. Other classic tests    35
2.2. Research in the 1970s and 1980s    37
2.3. Controversies surrounding the concept   38
2.4. Contemporary models of foreign language aptitude  41
2.4.1. Skehan’s (1998) Processing Stage Model  41
2.4.2. Robinson’s (2007) Aptitude Complex Model  44
2.4.2.1. Aptitude Complex Hypothesis   46
2.4.2.2. Ability Differentiation Hypothesis  47
2.4.3. Sternberg’s (1998) model of foreign language aptitude as a dynamic concept    48
2.5. Contemporary tests of foreign language aptitude   50
2.5.1. Cognitive Ability for Novelty in Acquisition of Language 50
2.5.2. Llama Language Aptitude Test   52
2.5.3. High-Level Language Aptitude Battery   52
2.6. Native language abilities and the factor of age in foreign language aptitude  53
2.7. Research on foreign language aptitude in Poland  59
Conclusion      61

CHAPTER THREE: FOREIGN LANGUAGE APTITUDE – FOCUS ON SPECIAL
ABILITIES      63
Introduction      63
3.1. Analytic abilities     64
3.1.1. Analytic abilities and learning conditions  65
3.1.2. Analytic abilities and metalinguistic abilities  66
3.1.3. Analytic abilities and intelligence   67
3.2. Memory abilities     69
3.2.1. Working memory    72
3.2.2. Baddeley’s (2003) model of working memory  75
3.2.2.1. The central executive   76
3.2.2.2. The phonological loop   76
3.2.2.3. The visuospatial sketchpad   77
3.2.2.4. The episodic buffer   78
3.2.3. The role of working memory in foreign language learning 78
3.2.4. The neurobiological source of memory differentiation 85
3.3. Noticing as foreign language aptitude   87
3.3.1. Attention     87
3.3.2. Noticing ability    89
Conclusion      90

CHAPTER FOUR: FOREIGN LANGUAGE APTITUDE – BEYOND COGNITION    92
Introduction      92
4.1. Personality factors in foreign language aptitude theory  93
4.1.1. The Five Factor Model    95
4.1.2. Creativity     98
4.1.3. Motivation     99
4.1.4. Locus of control    101
4.1.5. Style of coping with stress    103
4.1.6. Emotional intelligence    104
4.1.7. Anxiety     105
4.2. Learning styles and strategies    105
4.3. Autonomy     110
4.4. Dynamic systems theory for individual differences  111
Conclusion      115

CHAPTER FIVE: GIFTED FOREIGN LANGUAGE LEARNERS  117
Introduction      117
5.1. Giftedness and talent     117
5.2. Identification of giftedness    119
5.2.1. Children     120
5.2.2. Adolescents     121
5.2.3. Adults     121
5.3. Research on gifted foreign language learners   123
5.3.1. Case studies     123
5.3.2. Group studies    133
5.3.3. Multiple-domain studies    137
5.4. Neurology of linguistic giftedness    140
5.4.1. Functional differences    142
5.4.2. Anatomical differences    144
Conclusion      146

CHAPTER SIX: EMPIRICAL RESEARCH ON GIFTED FOREIGN LANGUAGE LEARNERS     148
Introduction      148
6.1. Objectives     150
6.2. Hypotheses     150
6.3. Subjects     152
6.3.1. Gifted L2 learners    152
6.3.2. Non-gifted L2 learners    154
6.4. Procedure     154
6.5. Instruments     156
6.6. Results and interpretation    163
6.6.1. Foreign language aptitude    164
6.6.2. Intelligence and working memory   165
6.6.3. Gifted L2 learners’ intelligence and the norm  167
6.6.4. Gifted versus non-gifted L2 learners’ cognitive factors 172
6.6.5. Personality factors    173
6.6.6. Gifted versus non-gifted L2 learners’ personality factors 175
6.6.7. Learning styles    176
6.6.8. Gifted versus non-gifted L2 learners’ learning styles  177
6.6.9. Predictors of foreign language aptitude   179
6.6.10. The cognitive-affective profile of the gifted L2 learners 192
6.6.11. Gifted L2 learners – three case studies   196
6.7. Discussion     202
6.8. Limitations of the study    213
Conclusion      216

CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS    217
REFERENCES      224
APPENDICES      256
STRESZCZENIE      263

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Second Language Learning Processes in Lower Primary Children

Publikacja dotyczy procesów uczenia się drugiego języka (obcego) przez dzieci w niższych klasach szkoły podstawowej. Autorka skupiła się w szczególności na przyswajaniu słownictwa oraz umiejętności odtwarzania słów z pamięci. Z pow...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Language, Sound Change and Systems Theory

Monografia stanowi z pewnością ważne wydarzenie w polskim świecie językoznawczym. Jest to bowiem bardzo ambitna próba „sportretowania” językoznawstwa w nowożytnej i najbardziej twórczej fazie jego rozwoju. Opis, który ...
39,69 zł 56,70 zł
Do koszyka

Poland's Foreign Policy after 1989

The first monograph about the Polish foreign policy after 1989. Roman Kuźniar focuses on the main challenges of the period in question: regaining sovereignty and establishing a solid foundation for Poland’s security as well as economic and civili...
3,83 zł 4,26 zł
Do koszyka

Financial market instruments in case studies. Chapter 3. Foreign Exchange Forward as an OTC Derivatives Market Instrument – Iwona Piekunko-Mantiuk

Rynek finansowy jest trzonem gospodarki i wywiera ogromny wpływ na jej poszczególne branże, pozwalając jej dzięki temu właściwie funkcjonować. Odbywa się to dzięki różnorodnym instrumentom finansowym, które tworzone są specjalnie p...
47,25 zł 52,50 zł
Do koszyka

The Formation of Language Teacher Professional Identity

It is because I see the examination of teacher identity as fundamental to understanding who teachers are and what they do in the language classroom that I have chosen to write this book. I hope this endeavour helps the area of language teacher identity...
20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Readings in Second Language Acquisition

Praca zbiorowa Readings in Second Language Acquisition pod redakcją naukową Danuty Gabryś-Barker stanowi przegląd najistotniejszych tematów związanych z przyswajaniem języka angielskiego jako obcego. Autorzy prezentują nie tylko zagadnienia doty...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!