0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Aspiracje i system wartości uczniów w okresie adolescencji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Słupsk, 2014

  • Autor: Zdzisław Piwoński

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 21,00 zł
18,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Aspiracje i system wartości uczniów w okresie adolescencji

Autor, jako nauczyciel praktyk, miał możliwość obserwować młodzież podejmującą naukę w liceach profilowanych i w trakcie tych obserwacji zauważył, że samoistnie powstało środowisko do tej pory nieznane i szczególne. Owa inność objawiała się między innymi pojawianiem się wśród uczniów zachowań wychowawczo trudnych i skrajnie nieakceptowanych, dużej liczby niepowodzeń szkolnych, ogólnego zniechęcenia do nauki, braku wytrwałości i konsekwencji w działaniach, rezygnacji z kontynuowania nauki czy przystąpienia do egzaminu maturalnego – zupełnie innym patrzeniem na świat i własne możliwości oraz pragnienia. Nie ulega jednak wątpliwości, że znaczny wpływ na sposób postrzegania świata ma, ukształtowany na podstawie doświadczeń wyniesionych z różnych środowisk, system wartości, który z kolei stwarza podwaliny aspiracji. Analiza badań wyrażanych przez młodzież aspiracji wykazała głównie ich dążenia do zaspokajania potrzeb własnych, z ukierunkowaniem na materializm i konformizm. Konsekwencją tego zjawiska stała się możliwość zdefiniowania pojęcia aspiracji nie tylko pod kątem nauk psychologicznych i socjologicznych, ale także z punktu widzenia pedagogicznego.
Intencją autora było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, które przybrało następnie formę głównego problemu: czy i jaka jest zależność między czynnikami środowiskowymi i zamierzeniami edukacyjnymi badanej młodzieży a jej aspiracjami życiowymi oraz postrzeganymi wartościami? Oddzielnym zagadnieniem stała się próba rozpoznania wewnętrznej dynamiki wartości w kontekście wartości uznawanych i odczuwanych. Ustalenia w tej dziedzinie mogą okazać się przydatne w edukacji i naukach o niej, zwłaszcza w opracowywaniu programów dydaktyczno-wychowawczych oraz w administracji państwowej niezmiennie eksperymentującej na płaszczyźnie kształcenia ogólnego i zawodowego młodzieży na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.
Praca, będąca wynikiem określonych w tytule badań, ma charakter diagnostyczny i składa się z sześciu rozdziałów oraz podsumowujących je wniosków (Ze Wstępu).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7467-222-1
  • ISBN druku: 978-83-7467-222-1
  • Liczba stron: 282
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  5

Rozdział I
Aspiracje życiowe młodzieży w literaturze przedmiotu 8
1. Pojęcie aspiracji  8
Propozycje terminologiczne 9
2. Rodzaje aspiracji  16
3. Uwarunkowania aspiracji 23
Uwarunkowania osobowościowe 23
Uwarunkowania środowiskowe 25
Uwarunkowania pedagogiczne 29
4. Struktura aspiracji  31

Rozdział II
Rola wartości w edukacji  35
1. Pojęcie wartości  35
2. Rodzaje wartości  42
3. Systemy wartości  46
4. Klaryfikacja wartości  54

Rozdział III
Aspiracje i wartości preferowane przez młodzież 61
1. Cele, dążenia życiowe oraz poziom aspiracji młodzieży 61
2. Hierarchia celów życiowych młodzieży 68
3. Młodzież o własnych i cudzych celach życiowych 74
4. Wpływ zmian systemowych po 1989 roku na aspiracje młodzieży   81

Rozdział IV
Metodologiczne podstawy badań 87
1. Przedmiot i cele badań 87
2. Problemy badawcze  92
3. Zmienne i ich wskaźniki 97
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 103
5. Organizacja i przebieg badań 108
Procedura doboru próby 110

Rozdział V
Aspiracje życiowe młodzieży w świetle wyników badań własnych 111
1. Poziom aspiracji życiowych badanej młodzieży 111
2. Miejsce zamieszkania a poziom aspiracji życiowych młodzieży 120
3. Liczba rodzeństwa a aspiracje życiowe młodzieży 132
4. Wykształcenie rodziców a aspiracje życiowe młodzieży 150
5. Środowisko społeczne a aspiracje życiowe młodzieży 168
6. Aspiracje młodzieży w dziedzinie zamierzeń edukacyjnych 187

Rozdział VI
System wartości i ich hierarchia w świetle wyników badań własnych  203
1. Uznawany przez badanych system wartości i ich hierarchia 203
2. Wpływ miejsca zamieszkania na system i hierarchię wartości młodzieży  208
3. Wpływ dzietności rodziny na system i hierarchię wartości młodzieży   212
4. Wpływ poziomu wykształcenia rodziców na system i hierarchię wartości młodzieży 216
5. Wpływ środowiska społecznego na system i hierarchię wartości uznawanych przez młodzież 219
6. Wpływ aspiracji edukacyjnych na system i hierarchię wartości młodzieży  221
7. Charakterystyka wartości odczuwanych przez badaną młodzież   228

Wnioski  240
Zakończenie  261
Bibliografia  263
Aneks  269
Słowa kluczowe: adolescencja edukacja szkolna

Inni Klienci oglądali również

10,43 zł 14,90 zł
Do koszyka

Poradnictwo psychologiczne dla osób w okresie średniej dorosłości

Kryzysy rozwojowe są naturalnymi zdarzeniami w życiu człowieka. Często radzimy sobie z nimi sami lub „z niewielką pomocą przyjaciół”. Bywają jednak i takie kryzysy, z których łatwiej jest wyjść, korzystając z pomocy psychologa...
26,60 zł 38,00 zł
Do koszyka

Pamięć zbiorowa społeczeństwa polskiego w okresie transformacji

Socjologowie polscy już od początku lat sześćdziesiątych XX wieku systematycznie podejmowali temat „żywej historii” – oddziaływania przeszłości na żyjące pokolenia. W ostatnich dekadach tematyka ta zyskała na znaczeniu, a w wielu krajach toczą się p...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Przyjazne sąsiedztwo. Vecinătatea amicală. Przyczynki do stosunków politycznych i wojskowych między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Rumunii w okresie międzywojennym

O VECINĂTATE AMICALĂContribu?ii privind rela?iile politice ?i militare dintre Republica Polonia ?i Regatul României în perioada interbelicăKsiążka stanowi próbę przedstawienia wybranych elementów polsko-rumuń...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Wartości Wschodu i wartości Zachodu. Spotkania cywilizacji

Zbiór esejów, poświęconych kulturom Czarnej Afryki, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, poruszających problematykę oddziaływania na siebie kultur światowych. Autorzy analizują wzajemny wpływ koncepcji życia (filozoficznych, religijnych, polity...
216,00 zł 240,00 zł
Do koszyka

System prawa pracy. TOM VI. Procesowe prawo pracy

Tom VI Systemu prawa pracy zawiera omówienie problematyki procesowego prawa pracy dokonane przez wybitnych przedstawicieli nauki prawa pracy i postępowania cywilnego. Autorzy analizują funkcjonowanie polskich organów ochrony prawnej w ind...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Udział podmiotów spoza systemu administracji publicznej w stanowieniu aktów prawa miejscowego

Rozważania podjęte w niniejszej książce dotyczą partycypacji społecznej w legislacji samorządowej. W ciągu ostatnich kilku lat partycypacja społeczna, różnie określana (np. udziałem, uczestnictwem) i traktowana według różnych ujęć, na dob...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!