0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 03 Logika modalna - analizy dla potrzeb dydaktyki (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Modalne aspekty treści kształcenia:

  • Wydanie: 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Wojciech Kojs

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
2,00 zł
1,80 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,20 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 03 Logika modalna - analizy dla potrzeb dydaktyki

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży. Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Poradniki medyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Wojciech Kojs
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 2353-9682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp (Wojciech Kojs) / 5

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego / 9

Artykuły

Pojmowanie modalności

WOJCIECH KOJS
Modalne aspekty edukacji i pedagogiki / 23

WIESŁAW WALENTUKIEWICZ
Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki / 39

AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY
Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy / 47

Modalnościowe aspekty systemów edukacji

STANISŁAW JUSZCZYK
Aspekty modalnościowe edukacji medialnej / 55

WANDA WORONOWICZ
Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej / 69

JOLANTA SZEMPRUCH
W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły / 79

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego / 91

HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR
Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy / 111

IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI
Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy / 127

ALEKSANDRA MINCZANOWSKA
Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych / 141

Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia

EUGENIUSZ PIOTROWSKI
Rola treści kształcenia w procesie nauczania / 153

MARIA KOZIELSKA
Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia / 161

URSZULA MORSZCZYŃSKA
Tekst w działaniu pedagogicznym / 173

MACIEJ BERNASIEWICZ
Treści kształcące w popkulturze / 183

KATARZYNA HERDA
Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia / 195

Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej

EUGENIA ROSTAŃSKA
Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego / 207

BEATA OELSZLAEGER
Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) / 221

JOLANTA GABZDYL
O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń / 239

EWA KOCHANOWSKA
Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej / 259

AGNIESZKA HOLEWA
Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym / 277

Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia

URSZULA SZUŚCIK
Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości / 285

ANNA ŁOBOS
Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku / 297

RAFAŁ KOJS
Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych / 307

JOANNA SKIBSKA
Modalność znaku / 321

Inni Klienci oglądali również

4,14 zł 4,60 zł
Do koszyka

Psychologia Społeczna nr 1(32)/2015 - Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia

W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi ...

„Chowanna” 2016. T. 1 (46): Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego - 07 Część monograficzna. Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego: Etyka pedagogiczna podstawą edukacji włączającej. Studium przypadk

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Alicja Żywczok Intencją redaktora części monograficznej ("Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego", red. Alicja Żywczok) było włączenie się w dyskusję dotycząc...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 2: Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej - 12 Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytutu Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersy...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 07 W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieł...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 1: Tradycja i współczesność w myśli pedagogicznej - Działalność zakonnaw zakresie kształcenia i wychowania dzieci i młodzieżyw okresie międzywojennymi w nowej rzeczywistości kształtującej się Polski Ludowej

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny” jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszy...
20,25 zł 22,50 zł
Do koszyka

Barometr Regionalny. Analizy i Prognozy. T. 12, nr 2

Tytuł poświęcony jest teoretycznym i empirycznym pracom z zakresu ilościowych badań regionalnych, a zwłaszcza analiz i prognoz rozwoju gospodarczego oraz ocen koniunktury gospodarczej, przedsiębiorczości, innowacji, kapitału intelektualnego, rynku prac...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.