0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

By dziecko było geniuszem (eBook)

Wprowadzenie do edukacji komplementarnej

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2012

  • Autor: Wiesław Andrukowicz

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    Epub (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
30,00 zł
27,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,00 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

By dziecko było geniuszem

Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały – oczywiście nie wszystkie – jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia. Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu „jak”, nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu „co”, a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu „dlaczego”. Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej – wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej – przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-150-3
  • ISBN druku: 978-83-7850-074-2
  • Liczba stron: 504
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 11
 

Część pierwsza
 Odyseja ludzkiego geniuszu
 
Rozdział 1
 Ten, który przekroczył granicę wyobraźni 33
 
Rozdział 2
 Paideia jako wyzwanie dla „śmiertelnych bogów” 41
 
Rozdział 3
 Ubóstwienie człowieka w trudnej jedności przeciwieństw 57
 
Rozdział 4
 Geniusz jednostkowy i geniusz wspólnoty 67
 
Rozdział 5
 Geniusz mówiący swojej woli „nie” 77
 
Rozdział 6
 Geniusz różnojedni 87
 
Rozdział 7
 Geniusz intuicji 111
 
Rozdział 8
 Geniusz wychowania całościowego 135
 
Rozdział 9
 Nie tylko duchowy wymiar w grze o geniusza 165
 Rozdział 10
 Geniusz a szaleństwo 185
 
Rozdział 11
 Zdolność, talent i geniusz 193
 

Część druga
 Edukacyjne zadania i etapy rozwoju
 
Rozdział 1
 Geny usprawiedliwieniem czy wyzwaniem? 205
 
Rozdział 2
 Kiedy rodzi się człowiek? 219
 
Rozdział 3
 Jakie są szanse i zagrożenia rozwojowe u progu ontogenezy? 227
 
Rozdział 4
 Jaki model rozwoju pionowego i poziomego 
w cyklu życia człowieka? 237
 
Rozdział 5
 Mózg jako genialny mechanizm czy żywy kosmos? 255
 
Rozdział 6
 Jaka filozofia edukacyjnej pomocy? 267
 

Część trzecia
 Zdolności w ujęciu komplementarnym
 
Rozdział 1
 Dostrzegać całego człowieka i dążyć do pełni możliwości 285
 
Rozdział 2
 Meandry myślenia 307
 
Rozdział 3
 Fenomen pamięci zintegrowanej 319
 
Rozdział 4
 Znaki i znaczenia 327
 
Rozdział 5
 Kompetencje językowe 349
 
Rozdział 6
 Zdolność do przeprowadzenia optymalnych 
transakcji społecznych 363
 
Rozdział 7
 Wartościowanie, wartościowy, wartościujący 
i wartości w perspektywie różnojedni 373
 
Rozdział 8
 Autokreacja, czyli dynamiczna tożsamość 387
 

Część czwarta
 Strategie rozwoju jako coincidentia oppositorum
 
Rozdział 1
 Charakterystyka dynamiki rozwoju synchronicznego 401
 
Rozdział 2
 Strategia retrospektywna 413
 
Rozdział 3
 Strategia deskryptywna 431
 
Rozdział 4
 Strategia transgresyjna 445
 
Rozdział 5
 Strategia prospektywna 461
 

Zakończenie 477
 
Bibliografia 493

Inni Klienci oglądali również

16,95 zł
Do koszyka

Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży - Opowieść graficzna Przybysz Shauna Tana, czyli obcość w oku patrzącego

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 19 Polska arcybaśń w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. Jak ocalić dla dzieci XXI wieku baśń "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" Marii Konopnickiej?

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Ulga na dzieci po zmianach

Od 1 stycznia 2015 r. zmianie uległy zasady rozliczania oraz wysokość ulgi na dzieci. Nowe regulacje podatnicy powinni stosować już w zeznaniu rocznym za 2014 r. W raporcie przedstawiamy rozwiązanie problemów, jakie wpłynęły do redakcji w tej sp...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Nowe opisanie świata - 01 Nowe światoodczucie w polskich utworach dla dzieci w XXI wieku

Tom Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań powstał w rezultacie przemyśleń i refleksji grupy badaczy nad kierunkami rozwoju literatury osobnej rozumianej jako obszar influencji współczesnych nurt&o...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Teksty z ćwiczeniami wspomagającymi rozwój mowy i języka dziecka

„Teksty z ćwiczeniami...” to zeszyt zawierający krótkie teksty narracyjne i ćwiczenia. Treść utworów odpowiada zainteresowaniom młodszych dzieci szkolnych (chociaż mogą też być wykorzystywane w pracy terapeutycznej z dziećmi starszymi 4-6 kl.). Teks...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.