0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Janusz Kirenko, Teresa Zubrzycka-Maciąg

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne

Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…) [ Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego]

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-742-8
  • ISBN druku: 978-83-7784-742-8
  • Liczba stron: 286
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7
I. Wprowadzenie w problematykę asertywności  13
	1. Pojęcie asertywności 13
	2. Rodzaje zachowań asertywnych    20
	3. Uwarunkowania asertywności  23
	4. Znaczenie asertywności w psychospołecznym funkcjonowaniu człowieka 28
	5. Znaczenie asertywności w pracy nauczyciela  32
II. Założenia badawcze 37
	1. Przedmiot, problematyka badawcza i cel badań 37
	2. Metoda badań  39
		2.1. Kwestionariusz Asertywności Nauczyciela/Wychowawczy (KAN/W – T. Zubrzycka-Maciąg, J. Kirenko)  39
		2.2. Inwentarz Osobowości NEO-FFI (P.T. Costa, R.R. McCrae) 40
		2.3. Skala Samooceny (SES – M. Rosenberg)   41
		2.4. Kwestionariusz COPE (COPE – C.S. Carver, M.S. Scheier, J.K. Weintraub)  41
		2.5. Kwestionariusz Orientacji Życiowej (SOC-29 – A. Antonovsky)    41
		2.6. Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej (INTE – N.S. Schutte, J.M. Malauff, L.E. Hall, D.J. Haggerty, J.T. Cooper, C.J. Golden, I. Dornheim) 42
	3. Demograficzno-społeczna charakterystyka badanych nauczycieli  42
III. Poziom asertywności badanych nauczycieli  55
	1. Statystyki opisowe asertywności badanych nauczycieli  55
	2. Zróżnicowanie poziomów asertywności w obrębie zmiennych socjodemograficznych badanych nauczycieli  62
	3. Typy asertywności badanych nauczycieli  135
	4. Typy asertywności a struktura socjodemograficzna badanych nauczycieli  137
	5. Komponenty asertywności a ich obszary zawodowych oddziaływań 147
Podsumowanie 150
IV.  Psychospołeczne uwarunkowania asertywności badanych nauczycieli  155
	1. Cechy osobowości 155
		1.1.  Wprowadzenie w problematykę osobowości 155
		1.2. Związki pomiędzy cechami osobowości a asertywnością badanych Nauczycieli 162
	2. Samoocena 165
		2.1. Wprowadzenie w problematykę samooceny 165
		2.2. Związki pomiędzy samooceną a asertywnością badanych nauczycieli  174
	3. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych 177
		3.1. Wprowadzenie w problematykę radzenia sobie w sytuacjach trudnych  177
		3.2. Związki pomiędzy radzeniem sobie w sytuacjach trudnych a asertywnością badanych nauczycieli 188
	4. Poczucie koherencji 190
		4.1. Wprowadzenie w problematykę poczucia koherencji  190
		4.2. Związki pomiędzy poczuciem koherencji a asertywnością badanych nauczycieli  200
	5. Inteligencja emocjonalna  205
		5.1. Wprowadzenie w problematykę inteligencji emocjonalnej   205
		5.2. Związki pomiędzy inteligencją emocjonalną a asertywnością badanych
Nauczycieli 214
Podsumowanie 219
V. Czynniki psychospołeczne związane z asertywnością badanych nauczycieli   223
	1. Obrona swoich praw   223
	2. Przyjmowanie ocen pozytywnych i negatywnych  227
	3. Wyrażanie ocen pozytywnych i negatywnych  231
	4. Wyrażanie próśb 235
	5. Wyrażanie uczuć  239
	6. Wyrażanie opinii  242
	7. Szanowanie cudzych granic  246
	8. Wynik globalny 249
Podsumowanie  253
Zakończenie 255
Bibliografia 261
Spis tabel i wykresów 279

Inni Klienci oglądali również

17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Badania miejskie i regionalne. Potencjały rozwojowe oraz kierunki przemian w miastach i regionach

Zagadnienia poruszone w książce koncentrują się wokół problematyki potencjałów rozwojowych oraz kierunków przekształceń, które dokonują się współcześnie w przestrzeni miast i regionów. Rozdziały składające się ...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Rozliczalność w badaniach jakości demokracji

Ostatnio w badaniach nad systemami demokratycznymi pojawił się nowy termin– pojęcie jakości demokracji. Jednym z głównych elementów większościkonceptualizacji jakości demokracji, tak w ujęciu ilościowym, jak i jakościowy...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Podejście kalibracyjne w badaniach społeczno-ekonomicznych

Książka nawiązuje do dynamicznie rozwijającej się na całym świecie w badaniach reprezentacyjnych oraz spisach powszechnych metody kalibracji. Podjęta tematyka stanowi próbę wypełnienia dostrzegalnej luki badawczej i jest pierwszym całościowym sp...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)

[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętno...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Dokumentacja biegłego rewidenta z badania sprawozdań finansowych

Książka, przeznaczona dla osób zajmujących się audytem zewnętrznym, szczegółowo wyjaśnia, jak przygotowywać dokumentację badań sprawozdań finansowych z uwzględnieniem przepisów prawnych obowiązujących od 1 stycznia 2010 roku. Autor...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Nauczyciel wartości świat

Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!