0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Agresywność młodzieży. Problem indywidualny i społeczny

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2010

  • Autor: Jolanta Maria Wolińska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 27,30 zł
24,57 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Agresywność młodzieży. Problem indywidualny i społeczny

Problematyka prezentowanych badań skoncentrowana jest na środowisku rodzimym, co obliguje do analizy przede wszystkim społecznych, a szczególnie rodzinnych uwarunkowań agresywności. Badania skoncentrowano na środowisku rodzinnym i społecznym. Rozważania mają charakter interdyscyplinarny - z punktu widzenia psychologii, pedagogiki, socjologii, prawa. Rozpatrywana problematyka zawarta została w ogólnym problemie badawczym sformułowanym następująco: jakie różnice w poziomie i rodzajach agresywności dorastających dziewcząt i chłopców związane są ze spostrzeganymi przez nich postawami wychowawczymi rodziców?

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-2273-125-3
  • ISBN druku: 978-83-227-3125-3
  • Liczba stron: 162
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie                                                                                                                              7

I. Agresja i agresywność jako przedmiot badań  	13
I.1. Problemy definicyjno-pojęciowe agresji i agresywności	13
I.1.1. Wybrane kryteria klasyfikowania zachowań agresywnych	14
I.1.2. Agresja a agresywność	19

II. Geneza agresji i agresywności w świetle badań i poglądów psychologicznych	21
II.1. Koncepcje biologiczne zachowań agresywnych 	22
II.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne podłoże agresji	22
II.1.2. Popędowo-instynktywistyczne uwarunkowania agresji	22
II.2. Psychospołeczne teorie agresji	24
II.2.1. Klasyczna teoria ”frustracja-agresja” oraz jej modyfikacje i reperkusje	24
II.2.2. Agresja jako wyuczona dyspozycja	26
II.2.2.1. Agresja nawykowa – efekt klasycznej teorii uczenia się	26
II.2.2.2. Społeczne uczenie się zachowań agresywnych	30
II.3. Procesy poznawcze jako regulatory zachowań agresywnych	34

III. Rodzina jako system wychowawczy	39
III.1. Realizowanie funkcji wychowawczej rodziny wobec dorastających dzieci za
pośrednictwem postaw rodzicielskich	39
III.1.1. Spostrzeganie przez dorastające dzieci postaw macierzyńskich
i ojcowskich jako metoda ich poznania	44
III.2. Rodzinne uwarunkowania agresji i agresywności w ujęciu niektórych badań
oraz koncepcji psychologicznych	46

IV. Problematyka i program badań własnych	55
IV.1. Problematyka eksploracji	55
IV.2. Hipotezy badawcze	57
IV.3. Metody badań	61
IV.3.1. Analiza dokumentacji szkolnej 	62
IV.3.2. Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji
Dziecka – CRPBI-III E. S. Schaefera	62
IV.3.3. Wywiad	64
IV.3.4. Kwestionariusz do badania agresywności ”Nastroje i Humory”
A. H. Bussa i Ann Durkee	64
IV.3.5. Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak	66
IV.4. Przebieg badań empirycznych i charakterystyka socjodemograficzna
badanej populacji	67
IV.4.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych chłopców i dziewcząt
 o skrajnych nasileniach agresywności	71
IV.5. Zasady analizy statystycznej otrzymanych wyników	75

V. Analiza wyników badań  	77
V.1. Postawy rodzicielskie a agresywność oraz poczucie winy dorastających dzieci 	77
V.1.1. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy synów	82
V.1.2. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy synów	85
V.1.3. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy córek	89
V.1.4. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy córek	91
V.2. Postawy rodzicielskie a agresywność (agresja, wrogość) oraz poczucie winy
dorastających dzieci. Interpretacja czynnikowa	96
V.2.1. Interakcje w diadzie ojcowie–synowie	99
V.2.2. Interakcje w diadzie matki–synowie	100
V.2.3. Interakcje w diadzie ojcowie–córki	101
V.2.4. Interakcje w diadzie matki–córki	102
V.3. Percepcja zachowania agresywnego adolescentów przez ich rówieśników
i nauczycieli a samopercepcja agresywności	104
V.4. Postawy wychowawcze rodziców a wskaźniki percepcyjne agresywności
osób badanych uzyskane na podstawie ocen rówieśników i nauczycieli	106
V.5. Porównanie oddziaływania wychowawczego rodziców – ojców i matek – 
wobec dorastających dzieci o skrajnych nasileniach agresywności 	111
V.5.1. Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec
chłopców (nieagresywnych i agresywnych)	111
V.5.2. Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec
dziewcząt (nieagresywnych i agresywnych)	115
V.6. Postawy rodzicielskie przejawiane wobec agresywnych dzieci	117
V.7. Prezentowanie modelu agresji w rodzinie, tolerowanie zachowań agresyw-
nych przez rodziców, stosowane wzmocnienia rodzicielskie (nagrody, kary)
oraz negatywne stosunki uczuciowe w rodzinie dorastającej młodzieży
o różnym nasileniu agresywności	124
V.8. Nasilenie i rodzaje zachowań agresywnych a płeć podmiotu agresji (osoby
badanej)	128
V.8.1. Porównanie dziewcząt i chłopców pod względem nasilenia
agresywności i jej przejawów	132
V.8.2. Agresywni chłopcy a agresywne dziewczęta	135
V.9. Dynamika agresji jako problem społeczny	138

VI. Interpretacja i dyskusja wyników badań własnych	142

Bibliografia	147

Inni Klienci oglądali również

19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZNE Teraźniejszość – Przyszłość

Zachodzące obecnie w Polsce zmiany w zakresie procesów demograficznych, kulturowych, związanych z rodziną, rynkiem pracy czy edukacją i wychowaniem, skłaniają do refleksji nie tylko na temat samych trendów, lecz także prognoz i możliwych ...
35,99 zł 39,99 zł
Do koszyka

Depresja u dzieci i młodzieży

Dowiedz się, jak pomóc dziecku cierpiącemu na depresjęObniżenie nastroju, ataki płaczu, rozdrażnienie, agresja, ciągłe zmęczenie, poczucie winy, pogorszenie samooceny, lęk o przyszłość, bóle brzucha i głowy, gorsze przyswajanie wied...
20,88 zł 23,20 zł
Do koszyka

Kazania dla młodzieży żydowskiej w Galicji. Tom 2

Prezentowana książka zawiera wybór 88 kazań dla młodzieży żydowskiej (tzw. egzort), które powstały w Galicji pod koniec XIX i w pierwszych dekadach XX wieku. Stanowiły one część edukacji religijnej uczniów żydowskich uczęszczającyc...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Problem religii w polskich dziennikach intymnych

Książka jest poświęcona interpretacji pism intymnych S. Brzozowskiego, K.L. Konińskiego i H. Elzenberga oraz zawartej w nich myśli religijnej autorów w szerokim kontekście intymistyki polskiej oraz francuskiej refleksji o dzienniku jako gatunku ...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Baśnie terapeutyczne dla młodzieży i dorosłych

Książka jest przeznaczona dla terapeutów, psychoterapeutów, terapeutów uzależnień do wykorzystania w pracy terapeutycznej oraz dla wszystkich tych osób, które są skłonne do refleksji, chcą być bardziej optymistami, zn...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Gra planszowa "Asertywność" dla młodzieży 15+ (do druku). Pomoc edukacyjna

Zastanawiasz się, jak pomóc młodzieży rozwijać asertywność w sposób, który przyciągnie ich uwagę i będzie skuteczny? Poznaj naszą grę planszową "Asertywność" – idealną dla osób w wieku 15 lat i więcej. Stworz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!