Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego 2 (2010)
e-ISBN: 978-83-233-8336-9
Artykuły zamieszczone w Zeszytach Glottodydaktycznych Jagiellońskiego Centrum Językowego są plonem wieloletnich doświadczeń lektorów JCJ w nauczaniu języków obcych i próbą podzielenia się praktycznymi sposobami uatrakcyjnienia oraz poprawienia skuteczności zajęć językowych. Autorzy mają nadzieję, że książka pomoże w praktycznym rozwiązywaniu konkretnych problemów glottodydaktycznych.
Od redakcji 7
I. Metodyka nauczania języków obcych
Jadwiga Topolska-Pado, Use of L1 and Translation in the EFL Classroom 11
Renata Jawniak, “To read or not to read?” Some advice on how to teach reading with understanding 27
Irena Polańska, Możliwości schematycznego przedstawiana reguł gramatycznych w nauczaniu języka angielskiego 35
Monika Wolanin, Uczenie się i nauczanie języka obcego studentów niewidomych i słabo widzących. Wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne 43
II. Dydaktyka języków obcych w praktyce.
Materiały uzupełniające w nauczaniu języków obcych
Mirosław Kruk, Podręcznik i materiały uzupełniające podczas kierunkowych zajęć językowych na uczelniach wyższych. Przykładowy scenariusz zajęć 57
Monika Sobejko, How can native speaker corpora be used in the classroom in the skills-based approach to teaching English? 83
Dorota Klimek, Film na lekcji języka angielskiego – propozycja zajęć 93
Beata Adamek, Praca z fi lmem krótkometrażowym jako okazja do rozbudowania zasobu słownictwa na poziomie B1+, B2 i C1 103
Kazimierz Łukowicz, „A może by tak do opery?” Przykład tematycznych zajęć z języka francuskiego z wykorzystaniem technik audiowizualnych 117
III. Miscellanea
Marek Hermann, Pytania retoryczne w rzymskiej teorii wymowy i możliwości ich współczesnego zastosowania w relacji wykładowca – student 129
Nina Ociepka, L’enseignement du français en Pologne jusqu’au XIXeme siecle 139