0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie podmiotem leczniczym (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2018

  • Redakcja naukowa: Monika Dobska

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
119,00 zł
107,10 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,90 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zarządzanie podmiotem leczniczym

Jest to przewodnik na drodze doskonalenia zarządzania organizacjami świadczącymi usługi medyczne, ze szczególnym przeznaczeniem dla personelu medycznego i managerów podmiotów leczniczych. „Zarządzanie podmiotem leczniczym” to nowoczesna publikacja, która za punkt wyjścia przyjmuje marketing relacyjny, następnie przechodzi do kształtowania kultury organizacji i marketingowego zarządzania jakością, by na koniec pokazać istotę budowania wartości z klientem. Po przedstawieniu uwarunkowań funkcjonowania podmiotów świadczących usługi medyczne, wprowadza Czytelnika w zagadnienia zarządzania marketingowego, następnie jakości w usługach medycznych, kultury organizacji świadczącej usługi medyczne i dalej kieruje się w stronę wartości usługi. Pozycja zapewnia fachowe przedstawienie kwestii związanych z zarządzaniem gospodarką finansową, a w jej ramach zagadnień finansowania świadczeń i alokacji środków finansowych w systemie. Mając na uwadze praktyczny charakter publikacji, wybrano najważniejsze wątki dotyczące aspektów prawnych. Publikacja jest przeznaczona dla: - studentów na kierunkach związanych z zarządzaniem w ochronie zdrowia, - słuchaczy studiów podyplomowych i managerskich, MBA i dla kadry medycznej, - personelu pielęgniarskiego jako lektura podstawowa w ramach kursów kwalifikacyjnych i specjalizacji w dziedzinie „Organizacja i Zarządzanie”, - osób zajmujących kierownicze stanowiska w zakładach opieki zdrowotnej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zdrowie publiczne
  • Redakcja: Monika Dobska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-5675-4
  • ISBN druku: 978-83-200-5603-7
  • Liczba stron: 310
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
CZĘŚĆ I UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA PODMIOTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI MEDYCZNE 1
1. Miejsce organizacji świadczących usługi medyczne w systemie opieki zdrowotnej w Polsce – Monika Dobska  3
	1.1. Polityka zdrowotna: cele, realizacja, ocena osiągnięć  3
	1.2. Reforma systemu opieki zdrowotnej w Polsce i jej aktualne konsekwencje  14
	1.3. Przesłanki tworzenia podmiotów leczniczych  32
2. Makrootoczenie podmiotów świadczących usługi medyczne – Monika Dobska 37
	2.1. Wpływ makrootoczenia na funkcjonowanie organizacji usługowych  37
	2.2. Uwarunkowania otoczenia i ich wpływ na działalność podmiotów leczniczych 39
		2.2.1. Zmiana systemu finansowania podmiotów   . 39
		2.2.2. Starzenie się społeczeństwa i jego wpływ na zakres świadczonych usług oraz na działalność zakładu – Jakub Przybyła  45
		2.2.3. Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla struktury podmiotów – Jakub Przybyła   50
		2.2.4. Uwarunkowania społeczne – konsumeryzm medyczny 52
CZĘŚĆ II WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA ZAKŁADAMI OPIEKI ZDROWOTNEJ 65
3. Wprowadzenie do marketingowego zarządzania organizacją świadczącą usługi medyczne – Kazimierz Rogoziński  67
	3.1. Spotkanie medycyny z marketingiem   68
	3.2. Marketing usług medycznych jako marketing usług profesjonalnych  71
		3.2.1. Integrująca rola marketingu   73
		3.2.2. Zasada antropiczna w relacyjnym marketingu usług 75
		3.2.3. Marketingowy sposób na dostosowanie się do wyzwań płynących z otoczenia  78
		3.2.4. Wymagania wobec marketingu usług medycznych  79
	3.3. Rodzaje tożsamości i ich implikacje marketingowe  80
		3.3.1. Budowanie tożsamości podmiotowej/jednostkowej 81
		3.3.2. Tworzenie tożsamości organizacji usługowej  82
		3.3.3. Podsumowanie  84
	3.4. Podstawy marketingu relacyjnego   84
		3.4.1. Odkrywanie znaczenia relacji   84
		3.4.2. Definicja marketingu relacyjnego   86
		3.4.3. Konsekwencje zastosowania relacyjnego marketingu usług 90
	3.5. Marketingowy program współpracy z pacjentem  91
		3.5.1. Cykl aktywności nabywcy   91
		3.5.2. Prowadzenie indywidualnego klienta   96
		3.5.3. Marketingowe programy nagradzania lojalności usługobiorców 98
	3.6. Medyczny produkt usługowy   99
		3.6.1. Formowanie się koncepcji produktu usługowego  99
		3.6.2. „Anatomia” i projektowanie zawartości produktu medycznego  102
		3.6.3. Oznakowywanie produktu medycznego  106
		3.6.4. Opracowanie oferty    107
	3.7. Wykorzystanie metody medycznej w marketingowym zarządzaniu organizacją usługową  109
		3.7.1. Pułapka marketingowa i sposoby jej przezwyciężania  109
		3.7.2. Struktury czy funkcje marketingowe?  110
		3.7.3. Metoda medyczna jako podstawa zarządzania marketingowego  113
		3.7.4. Zastosowanie metody medycznej w zarządzaniu organizacją usługową  115
4. Interpretacja jakości w usługach medycznych – Monika Dobska  117
	4.1. Jakość usług medycznych    117
	4.2. Certyfikacja systemów zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015  127
	4.3. Akredytacja organizacji świadczących usługi medyczne   133
5. Kultura organizacji świadczącej usługi medyczne – Kazimierz Rogoziński  141
	5.1. Wyjściowa eksplikacja gruntująca znaczenie pojęcia kultura  141
		5.1.1. Człowiek jako iunctim między przyrodą a kulturą   141
		5.1.2. Kultura jako synonim kreatywności    142
		5.1.3. Kultura osobista profesjonalisty  142
	5.2. Kulturotwórcza funkcja usług  143
	5.3. Modyfikacje wzbogacające znaczenie pojęcia kultura i ich marketingowe konsekwencje   144
		5.3.1. Akt świadczenia pracy usługodawcy    144
		5.3.2. Przydatność relacyjnego marketingu usług   145
		5.3.3. Potencjał kreacyjny marketingowego zarządzania usługami medycznymi     146
	5.4. Kultura organizacji świadczącej usługi medyczne ujęta całościowo  147
		5.4.1. Kultura vs przyroda    147
		5.4.2. Immanentna kultura organizacji usługowej  147
		5.4.3. Kultura osobista i osobowość profesjonalisty  150
		5.4.4. Ars medica     150
		5.4.5. Swoista kultura organizacyjna konkretnej organizacji świadczącej usługi medyczne  151
	5.5. Przezwyciężanie opcji technicznej w organizacji świadczącej usługi medyczne  151
		5.5.1. Kultura techniczna i paradygmat industrializmu   151
		5.5.2. Kultura usługowa i paradygmat współpracy z usługobiorcą  152
	5.6. Podsumowanie 152
6. Od zarządzania jakością do zarządzania wartością usługi medycznej – Kazimierz Rogoziński  153
	6.1. Podstawowe rozróżnienie i ustalenia wyjściowe     153
		6.1.1. Formułowanie jakościowej i ewaluacyjnej oceny usługi  154
		6.1.2. Zmiana kontekstu interpretacyjnego    154
		6.1.3. Zarządzanie jakością – menedżerska sfera bezpieczeństwa  155
	6.2. Jakość, czyli ilość     156
		6.2.1. CRM jako ISO-wska wykładnia rzeczywistości   157
	6.3. Wartość jako doskonałość wykonania    158
	6.4. Wartość antycypowana: współprojektowany produkt usługowy jako obiektywne dobro dla nabywcy    159
	6.5. Powrót do jakości usług  160
		6.5.1. Kryteria ocen jakościowych jako koordynaty zmian  161
	6.6. Dualne ujęcie jakości    161
	6.7. Jakość synkretyczna  162
		6.7.1. Qualium jako miernik jakości synkretycznej  164
	6.8. W stronę wartości usługi    166
		6.8.1. Dualizm jakość – wartość odczytany na nowo  166
		6.8.2. Synteza 167
CZĘŚĆ III GOSPODAROWANIE ZASOBAMI ORGANIZACJI ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI MEDYCZNE 169
7. Kluczowa rola zarządzania personelem organizacji świadczących usługi medyczne – Monika Dobska  171
	7.1. Zarządzanie personelem w podmiotach leczniczych  171
	7.2. System ordynatorski vs system menedżerski w zarządzaniu podmiotem leczniczym    176
	7.3. Uprawnienia kierownika podmiotu leczniczego w świetle uregulowań prawnych  183
8. Zarządzanie finansami organizacji świadczących usługi medyczne – Maria Węgrzyn    189
	8.1. Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej    189
	8.2. Alokacja środków finansowych w systemie. Ryczałt   198
		8.2.1. Alokacja środków finansowych w systemie   198
		8.2.2. Ryczałt   201
	8.3. Zarządzanie finansami w podmiotach leczniczych   212
		8.3.1. Ekonomiczna ocena działalności podmiotów leczniczych  212
		8.3.2. Zrównoważona karta wyników    216
	8.4. Benchmarking jako element zarządzania  221
		8.4.1. Istota, znaczenie i rodzaje benchmarkingu szpitala  221
		8.4.2. Benchmarking jako metoda analizy i oceny dokonań podmiotu leczniczego     224
		8.4.3. Benchmarking jako kryterium dostępu do korzyści i zasobów  227
9. Prawne aspekty wykonywania działalności leczniczej – wybrane zagadnienia – Monika Dobska    23
	9.1. Ochrona pacjenta w świetle norm prawa  231
	9.2. Instytucje chroniące prawa pacjenta w Polsce    241
	9.3. Odpowiedzialność personelu medycznego  247
	9.4. Zasady prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej  250
	9.5. RODO – ochrona danych osobowych w podmiotach leczniczych – Jakub Przybyła  258
Bibliografia     267
Spis rycin   293
Spis tabel   294
Skorowidz     295

Monika Dobska

Prof. nadzw. dr hab. – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz konsultant ds. marketingu i zarządzania przez jakość w usługach medycznych. Kierownik Studiów podyplomowych: Zarzadzanie w opiece zdrowotnej, Menadżer w opiece zdrowotnej. Wykładowca studiów podyplomowych i MBA z zakresu systemu zarządzania przez jakość w zakładach opieki zdrowotnej. Autorka i współautorka ponad 100 publikacji w tym szeregu z zakresu zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej.

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie jakością usług

Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Ka...

Zarządzanie organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo - .BLOG - JAKO FORMA STRATEGII MARKETINGOWEJ

Monografia „Zarządzanie organizacją XXI wieku” jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie metod i por...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Zintegrowane zarządzanie środowiskiem. Systemowe zależności między polityką, prawem, zarządzaniem i techniką

Podręcznik stanowi kompendium interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu zarządzania środowiskiem i tworzenia strategii zrównoważonego rozwoju. Uwzględniono w nim specyfikę doświadczeń, przede wszystkim niemieckich, w tej dziedzinie oraz opisano innow...
15,12 zł 16,80 zł
Do koszyka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubach sportowych non-profit w Polsce

W książce zawarto analizę klubów sportowych nienastawionych na zysk z perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi. Ukazano w niej sposoby realizacji funkcji zarządzania zasobami ludzkimi w klubach sportowych działających w formie stowarzyszeń oraz...

Zarządzanie talentami

Podstawą programów talentowych jest przekonanie, że to ludzie stanowią największą wartość przedsiębiorstwa i decydują o jego przewadze konkurencyjnej na rynku. Inwestowanie w rozwój potencjału najcenniejszych pracowników może przyn...
45,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie Twórcze

Ze wstępu: Książka „Zarządzanie Twórcze” jest opracowaniem naukowym z dziedziny naukowej organizacji i zarządzania w ujęciu interdyscyplinarnym. Książka składa się z XI rozdziałów, z których każdy stanowi zwartą tematyc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.