Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
W sposób zwięzły i przystępny, w krótkich rozdziałach omówiono uwarunkowania zdrowia i choroby, charakterystykę współczesnej promocji zdrowia, główne kierunki i zasady promocji zdrowia, miejsce promocji zdrowia w systemie zdrowotnym, analizę efektywności i opłacalności promocji zdrowia oraz wczesnego zapobiegania chorobom. Publikacja stanowi wprowadzenie do promocji zdrowia, a zarazem podsumowanie najważniejszych informacji pochodzących z zajęć i doświadczeń zawodowych. Adresowana jest do lekarzy odbywających specjalizację, w ramach której obowiązani są do zdania kolokwium ze zdrowia publicznego oraz osób, które są lub będą zawodowo związane z szeroko rozumianym systemem zdrowotnym - placówkami sprawującymi opiekę medyczną, nadzorem sanitarno-epidemiologicznym, a także organami administracji odpowiedzialnymi za ochronę zdrowia. Może być również wykorzystywana przez studentów kierunków medycznych oraz w trakcie studiów dyplomowych.
Przedmowa 11 Wprowadzenie 13 Choroba i zdrowie 15 Determinanty chorób i zdrowia 23 Definiowanie promocji zdrowia 30 Różnice między profilaktyką a promocją zdrowia 39 Teoria promocji zdrowia 44 Praktyka promocji zdrowia 49 Charakterystyka współczesnej promocji zdrowia 53 Sprawiedliwość w zdrowiu 54 Społeczne determinanty zdrowia i nierówności w zdrowiu 57 Salutogeneza 61 Samodzielność 62 Społeczność 65 Uczestnictwo, posiadanie 68 Międzysektorowość, partnerstwo 71 Wielotorowość 72 Planowanie 73 Odpowiedzialność 75 Trwałość 87 Internacjonalizm 88 Kwintesencja promocji zdrowia 95 Polityka prozdrowotna 97 Ocena wpływu na zdrowie 100 Edukacja zdrowotna i edukacja pacjenta 104 Informacja o zdrowiu 111 Komunikacja między lekarzem i pacjentem 115 Prawa pacjenta 121 Recepta na promocję zdrowia 125 Samoopieka i samoleczenie 131 Rzecznictwo zdrowotne 142 Polemika z głównymi zarzutami wobec promocji zdrowia 151 Przykłady projektów promocji zdrowia 154 Miejsce promocji zdrowia w systemie zdrowotnym 162 Stare i nowe zdrowie publiczne 166 Kodeks etyki zdrowia publicznego 172 Zasoby kadrowe zdrowia publicznego 175 Struktura i organizacja promocji zdrowia w Polsce 180 Podstawowa opieka zdrowotna 184 Karta Pracowników Służby Zdrowia Papieskiej Rady ds. Duszpasterstwa Służby Zdrowia 188 Narodowy Program Zdrowia 190 Potencjał promocji zdrowia 197 Bariery rozwoju promocji zdrowia 199 Kształcenie i doskonalenie zawodowe dla promocji zdrowia 204 Efektywność i opłacalność promocji zdrowia oraz wczesnego zapobiegania chorobom 211 Efektywność 213 Opłacalność 217 Inwestowanie dla zdrowia 219 Uwagi na zakończenie 223 Piśmiennictwo 226 Skorowidz 241