Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej.
Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Wszystkich nas łączą doświadczenia smutnego okresu, który właśnie dobiegł końca; wydarzenia ostatnich lat zjednoczyły ludzi. W tych czasach jeszcze bardziej nasila się nadzieja, że edukacja pomoże zmienić świat na lepsze. Dziś wszędzie słychać opinię, że edukacja jest dla świata nadzieją na przyszłość. Dotychczas traktowano ją jako jedną z wielu drugorzędnych dziedzin wiedzy; nie przypisywano jej dużego znaczenia. Panowało przekonanie, że nie wywiera wpływu na społeczeństwo, ponieważ skupia się jedynie na małych dzieciach, uczniach, którzy nie są jeszcze obywatelami, członkami społeczeństwa. Dziś edukację postrzega się inaczej, jako niezmiernie ważną i potężną siłę, której musimy użyć, jeśli chcemy odbudować świat.
Z tekstu
Jest to głos dojrzały, bo doktor Montessori dała te wykłady w 1946 roku, sześć lat przed śmiercią. Czytając je, można wyczuć, że zjeździła cały świat, od Argentyny po Australię, od Indii po Stany Zjednoczone, i poczyniła ważne naukowe obserwacje (…) na temat dziecka i natury ludzkiego rozwoju. W 1946 roku była już całkowicie pewna siebie i swoich postulatów. Jednak w jej głosie słychać też lekki niepokój kobiety, która często jest źle rozumiana. W tych wykładach dla studentów przedstawia swoje założenia jasno, posługując się słowami niczym młotem, z naciskiem powtarzając wnioski – jakby w nadziei, że tym razem do kogoś dotrą, że tym razem ktoś rzeczywiście zrealizuje jej sugestie. To dojrzały głos kobiety, która poświęciła całe życie pewnej idei i ma poczucie, że zostało jej już niewiele czasu.
Z przedmowy Annette Heines
Przedmowa do polskiego wydania 15 Przedmowa 21 Uwagi od redakcji 23 Wykład 1 – Edukacja jako wsparcie życia 33 Wykład 2 – Pedagogika naukowa 40 Wykład 3 – Edukacja oparta na psychologii 47 Wykład 4 – Płaszczyzny rozwojowe 58 Wykład 5 – Dziedziczność a proces tworzenia 66 Wykład 6 – Psychologia nieświadomości 75 Wykład 7 – Edukacja od urodzenia 84 Wykład 8 – Rozwój języka 94 Wykład 9 – W harmonii z naturą 104 Wykład 10 – Uwalnianie inteligencji 111 Wykład 11 – Rozwój społeczny i adaptacja 124 Wykład 12 – Człowiek i supernatura 132 Wykład 13 – Studium człowieka 140 Wykład 14 – Psychologia noworodka 150 Wykład 15 – Dotyk 158 Wykład 16 – Spontaniczna aktywność 165 Wykład 17 – Energia tworzenia 173 Wykład 18 – Edukacja do niezależności 181 Wykład 19 – Najważniejszy wiek 188 Wykład 20 – Rozwiązanie problemu społecznego 197 Wykład 21 – Praca i zabawa 204 Wykład 22 – Ruch i charakter 212 Wykład 23 – Ręce 219 Wykład 24 – Budowanie wyobraźni 226 Wykład 25 – Edukacja ekspansywna 236 Wykład 26 – Prawda i bajki 244 Wykład 27 – Abstrakcja 251 Wykład 28 – Edukacja religijna 256 Wykład 29 – Edukacja moralna 267 Wykład 30 – Normalizacja 272 Wykład 31 – Nawrócone dzieci 278 Wykład 32 – Nowy nauczyciel 286 Wykład 33 – Spoista wspólnota 294