Współczesne kampanie wyborcze w Polsce i na świecie
Niniejsza publikacja pod redakcją Pawła Jakubowskiego i Eweliny Kancik przedstawia szeroko pojętą tematykę związaną z nowoczesnymi kampaniami wyborczymi, której celem jest ukazanie specyfiki przeprowadzania obecnych kampanii wyborczych w Polsce i za granicą, ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy instytucjonalno-prawne kampanii, marketing wyborczy, media, a także systemy wyborcze i polityczne poszczególnych państw.
Wprowadzenie 7
Część I. POLSKA 11
Robert K. Tabaszewski - Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane 13
Paweł Jakubowski - Marketing wyborczy partii politycznych w kampanii parlamentarnej 2011. Analiza strategii i technik wyborczych 31
Paweł Hayn - Media społecznościowe w podkarpackich wyborach parlamentarnych w 2011 roku 55
Barbara Małyszczak - Kampania Joanny Muchy w wyborach do Sejmu w 2011 roku 77
Roksana Studzińska - Lęk przed przyszłością jako motyw uczestnictwa w wyborach 93
Tomasz Sieduszewski - Jaki parlamentaryzm po dwudziestu czterech latach III Rzeczypospolitej? Stopień wymiany posłów i senatorów w kolejnych kadencjach w latach 1989–2011 w kontekście ich doświadczenia parlamentarnego 115
Część II. ŚWIAT 133
Ewelina Kancik - Internetowe kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych jako przykład nowoczesnego marketingu wyborczego 135
Agnieszka Grzegorczyk - Władimir Putin – społeczny odbiór wizerunku przywódcy 159
Ewa Litke - Wpływ partii Prawdziwych Finów na krajową scenę polityczną w kontekście wyborów przeprowadzonych w Finlandii w latach 2011–2012 177
Paweł Porzucek - Kampania wyborcza w Republice Czeskiej w 2010 roku 197
Michał Kozera - Poparcie wyborcze dla partii chrześcijańsko-demokratycznych w Europie Zachodniej 221