Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy, który od lat z sukcesami działa w branżach internetowej i reklamowej.
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychłego sukcesu. Wręcz przeciwnie, zwraca uwagę na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju firmy
Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie. Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie płaszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.
Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.
***
Grzegorz Krzemień - Od 1996 roku związany jest z branżą digitalową, jeden z jej pionierów w Polsce. Twórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych spośród niezależnych agencji na rynku. Absolwent AGH Krakowie i SGH w Warszawie (studia doktoranckie).
Firma, którą stworzył i którą kieruje, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł Człowieka roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. Wcześniej, w roku 2017, otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.
Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (Warszawa 2009). Jest wykładowcą Akademii im. Leona Koźmińskiego, a także jurorem konkursów reklamowych w Polsce. Twórca firmowego bloga: blog.goldensubmarine.com, który rozwija od lat.
Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Dedykacja Motto Spis treści Wstęp Dlaczego? Kim jestem? Dla kogo ta książka Czego nie ma w książce? Co jest w książce? Struktura książki Podziękowania Podkład teoretyczny na rozgrzewkę 0. Firma to ja Jeśli już zacząłeś i masz firmę, to… trudno Nie daj sobie wydrzeć pomysłu 1. Etap pierwszy: Firma to my Biznes i organizacja Rób to, na czym się znasz Firma to nie więzienie Cel Jednoosobowa armia Zarządzanie przez cele Pierwsze narzędzia Koszty, koszty, koszty Cash flow na + Przychody minus koszty, czyli jest zysk! Ludzie Wspólnicy, czyli w grupie raźniej Pierwsi zatrudnieni ludzie Freelancerzy i praca zdalna Warto było Klienci Boso, ale w ostrogach Najważniejszy klient Sprzedaż, głupcze! Zrobione lepsze niż idealne Marketing Warto być większym Czas na reklamę Ty Wyobraź to sobie, jesteś półbogiem CEO z 24-godzinną dniówką Twoje ja, a firma Czasami zjada nas stres Cierpliwość i odwaga Branża Młode wilki Konferencyjne przybijanie piątek Nie każdemu się uda 2. Etap drugi: Firma to struktury Biznes i organizacja Pierwsze pieniądze Na czym zarabiamy? A co, jeśli coś nie zassało? Projekty i procesy Potrzebny lider Pomysły na zarządzanie I kto to teraz zrobi? Pomysł na przyszłość Bank – serdecznie zapraszamy… później! Dzień dobry, kontrola Klient Normalnie – trudny klient Zdrowe zasady współpracy Wielkie pożegnanie A może abonament do tego? Negocjacje Internacjonalizacja Ludzie Zatrudnianie ludzi Struktura Kierownicy Gramy zespołowo Za dużo pracy Rotacja ludzi Bez niego nie damy rady Pańskie oko konia tuczy Ile kontroli to w sam raz? Problemy z komunikacją Ciągły rozwój Ty Samotność prezesa Twórz w systemie: Projektuj, buduj i remontuj Twój rozwój Seks w pracy Marketing Pozycjonowanie Marka Zmiana postrzegania Prestiż Marketingowiec? A czym on się zajmuje? Czas na PR Branża Gra pozorów Bądź miły dla konkurencji 3. Etap trzeci: Firma to procedury Biznes i organizacja Wąskie gardło Zarząd i dyrektorzy Show me the money Procedury kontra: „Jak to się mogło stać?” Walidacja zasad Zjeść ciastko i mieć ciastko Chwalmy kryzys! Kontrahenci Najpierw masa, potem rzeźba IT-kracja, czyli: „U mnie działa” Ludzie Wizerunek firmy jako pracodawcy Pozyskiwanie talentów Trudne zwolnienia Zgryźliwcy, marudy i „psychopaci” Szkolenia Motywowanie pracowników Lojalność ludzi Konkretne oczekiwania Oddolna inicjatywa Jasna i otwarta komunikacja Atmosfera w robocie Transparentność płac Klienci Struktura klientów Rozpieszczanie klientów Nowi klienci Co dziś odradziliśmy klientowi Umowy Marketing Misja, wizja i pomysł na firmę Rebranding Ścieżka twojego klienta Ty Czy prezes Orlenu też to podpisuje? Pracuj nad firmą, a nie w firmie Marka osobista Branża Działanie na korzyść branży Dzielenie się wiedzą 4. Etap czwarty: Firma to współpraca Biznes i organizacja Spasione koty Nirvana Klienci Prawie jak w niebie Ludzie Dzień dobry! Nowi u bram Jak wiele oznacza zbyt dużo? Marketing Im mniej pomysłów tym lepiej Brawo Ty! Co będzie, kiedy odejdziesz? Ostatni nierozwiązany problem zarządczy Branża Czy to ma sens? 5. Wkurza cię TO! 6. Wartości – czyli jak się zachować Zakończenie Bibliografia