0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Piotr Szews

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 19,95 zł
17,96 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach

We współczesnych mediach oprócz szybkości przekazu liczy się sposób, w jaki treści trafiają do odbiorcy oraz używane platformy czy atrakcyjność i kondensacja informacji. Dominacja urządzeń mobilnych, nie tylko jako środków komunikacji, ale również jako środków konsumpcji materiałów dziennikarskich, powodują, że nad tekstem często przeważają treści wizualne i multimedialne. Pomaga to w efektywnym odwołaniu się do wyobraźni odbiorcy, ale też maksymalizuje skuteczność przekazu. Na procesie wizualizacji danych autor koncentruje się w pierwszej części publikacji, podkreślając, że mimo obecności niemal w każdej dziedzinie piktogramów, map, infografik, operowania obrazem w różnych mediach i na różnych poziomach, odbiorca dla prawidłowego odczytania takich komunikatów musi posiadać odpowiednie kompetencje. W drugiej części z kolei prezentuje stosunkowo nową, rozwijającą się gałąź dziennikarstwa – opartego na danych, przedstawiając możliwości, jakie niosą one ze sobą w połączeniu z umiejętnością dostrzegania w nich historii i opowiedzenia jej w formie cyfrowej informacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • ISBN: 978-83-8220-490-2
  • ISBN druku: 978-83-8220-489-6
  • Liczba stron: 114
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	7

ROZDZIAŁ 1
1.1. Definicja danych	11
1.1.1. Dane jako nowe możliwości dla dziennikarza	12
1.1.2. Dane jako część nowych mediów	14
1.2. Wizualizacja danych 	15
1.3. Grafika statyczna	17
1.4. Grafika interaktywna	19
1.5. Problemy percepcji danych	20
1.6. Wizualizacja a manipulacja	25
1.6.1. Manipulacja wizualizacją danych – studium przypadku	29
1.6.2. Wybrane sposoby przekłamań na wykresach i grafikach informacyjnych	39
1.7. Zasady poprawnego konstruowania wykresów i prezentacji danych	53
1.8. Funkcja koloru w wizualizacji danych	54

ROZDZIAŁ 2
2.1. Liczby	59
2.2. Bazy danych	62
2.3. Dziennikarstwo danych – definicja pojęcia 	66
2.4. Dziennikarstwo danych w Polsce	69
2.5. Dziennikarstwo danych jako część nowych mediów	70
2.6. Computer-Assisted Reporting	75
2.6.1. Computer-Assisted Reporting a dziennikarstwo precyzyjne	75
2.6.2. Związki między dziennikarstwem danych i CAR 	76
2.6.3. Przyszłość Computer-Assisted Reporting 	77
2.7. Algorytmizacja danych i big data 	79
2.8. Źródła informacji w dziennikarstwie danych	81
2.8.1. Systematyka źródeł informacji w dziennikarstwie danych 	86
2.8.2. Biały wywiad i źródła open source	87
2.8.3. Otwarte źródła informacji	88
2.8.4. Analiza wybranych portali danych jako przykładów źródeł informacji  	90
2.9. Data blog i data blogging	95
2.9.1. Definicja blogu jako tło teoretyczne	95
2.9.2. Data blog – definicja pojęcia	100
2.10. Dane jako źródło rozrywki 	102
2.10.1. Infotainment jako punkt wyjścia	102
2.10.2. Datatainment	103

Zakończenie	107

Bibliografia	109

Inni Klienci oglądali również

8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Jak rejestrować i aktualizować dane firmy po zmianach w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej

Publikacja zawiera opis zmian wprowadzanych w zasadach rejestracji firm od 19 maja 2016 r. oraz konsekwencje tych zmian dla przedsiębiorców.Przedsiębiorcy wpisani do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej mają ...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Wrażliwość rynku akcji na publikacje danych rynkowych w czasie pandemii COVID-19

Rok 2020 jest nietypowym rokiem dla rynku finansowego. Upłynął on pod hasłem pandemii COVID-19, która spowodowała globalne zakłócenia społeczne i gospodarcze, w tym największą światową recesję od czasów wielkiego kryzysu. Jednym z ...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Profesjonalizacja w dziennikarstwie

Początek dziennikarstwa to moment pojawienia się refleksji na temat tożsamości zawodowej dziennikarzy i rodzące się aspiracje do pełnienia unikatowej roli w społeczeństwie, roli wynikającej z wyznawanej przez dziennikarzy profesjonalnej ideologii.
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Wystąpienia perswazyjne. biznes, media, polityka

Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoic...
8,10 zł 9,00 zł
Do koszyka

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary zastosowań

Dostosowanie koncepcji marketingu do nowych trendów i etapów rozwoju technologicznego generuje konieczność stosowania coraz to nowych praktyk marketingowych lub modyfikację dotychczasowych. Dynamika tych zjawisk rodzi potrzebę ciągłego ro...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Spotkania dziennikarstwa i literatury

Refleksja nad słowem jest przedmiotem zebranych w tomie szkiców, w których literackość splata się z dokumentaryzmem. […] Rozważaniom nad dyskursem medialnym towarzyszy w tomie namysł nad sztuką pisania oraz retoryką (np. topika, re...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!