0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Uspołecznienie zarządzania publicznego Studium przypadku Wrocławia, Lublina i Rzeszowa

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2015

  • Autor: Jacek Warda

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Uspołecznienie zarządzania publicznego Studium przypadku Wrocławia, Lublina i Rzeszowa

Książka ta ma szanse stać się ważnym wkładem w rozwój nauk o polityce. Jej adresatami są nie tylko politolodzy, ale również przedstawiciele innych dyscyplin naukowych, a także praktycy: regionalni samorządowcy i pracownicy służb publicznych, organizacji społecznych. Jej opublikowanie w okresie intensywnego rozwoju demokracji bezpośredniej, partycypacji obywatelskiej, ruchów miejskich będzie ważnym wydarzeniem zarówno w środowisku teoretyków, jak i praktyków. [Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Konrada Piaseckiego, Instytut Politologii UP, Kraków]

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-774-9
  • ISBN druku: 978-83-7784-774-9
  • Liczba stron: 293
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  9
	Cel i zakres pracy  13
	Porównanie badanych miast   14
	Metody badań  16
	Układ pracy  17
	Charakterystyka źródeł  17

Rozdział I Uspołecznienie zarządzania publicznego  21
	1.1. Podstawowe pojęcia   21
	1.2. Ewolucja podejść do usprawnienia zarządzania publicznego   32
	1.3. Ewolucja pojęcia partycypacji społecznej  47
	1.4. Kapitał ludzki   65
	1.5. Kapitał społeczny  69
		1.5.1. Cechy kapitału społecznego   73
		1.5.2. Przyczyny obniżania się kapitału społecznego  77
	1.6. Społeczeństwo obywatelskie  82
		1.6.1. Zmienne wyjaśniające różnice w aktywności obywatelskiej  88
		1.6.2. Postulowane sposoby podwyższania kapitału społecznego i aktywności obywatelskiej  92
		1.6.3. Wartości preferowane przez polityków a możliwości wprowadzenia zmiany społecznej  98

Rozdział II Wpływ mieszkańców na zarządzanie miastem poprzez mechanizm demokracji przedstawicielskiej  103
	2.1. Uczestnictwo w wyborach na świecie a legitymizacja władzy publicznej  103
	2.2. Zaangażowanie Polaków w demokrację lokalną  111
	2.3. Programy aktywizacji wyborczej  121
	2.4. Wpływ mieszkańców na zarządzanie miastem w Lublinie, Wrocławiu i Rzeszowie poprzez udział w wyborach samorządowych w latach 2002–2010  126

Rozdział III Wpływ mieszkańców na zarządzanie miastem poprzez aktywność w organach pomocniczych   133
	3.1. Jednostki pomocnicze samorządu   133
		3.1.1. Kompetencje i struktura jednostek pomocniczych  135
		3.1.2. Finansowanie działalności jednostek pomocniczych   136
		3.1.3. Koncepcje usprawnienia działania jednostek pomocniczych   139
		3.1.4. Porównanie działania jednostek pomocniczych gmin we Wrocławiu, Lublinie, Rzeszowie  143
	3.2. Młodzieżowe rady miast   162
		3.2.1. Procedury wyborcze i funkcje wypełniane przez młodzieżowe rady   162
		3.2.2. Model alternatywny działania młodzieżowych rad: koła młodzieży w Bawarii  167
		3.2.3. Porównanie działania młodzieżowych rad miast we Wrocławiu, Lublinie, Rzeszowie   170

Rozdział IV Wpływ mieszkańców na zarządzanie miastem poprzez prawo do informacji publicznej oraz do wyrażania swoich poglądów   181
	4.1. Informacja publiczna – historia prawa i podstawowe definicje   181
	4.2. Międzynarodowe standardy prawne w zakresie informacji publicznej  184
	4.3. Standardy prawa krajowego i praktyka wdrażania w zakresie informacji publicznej  193
		4.3.1. Bierne udostępnianie informacji   194
		4.3.2. Czynne udostępnianie informacji   197
		4.3.3. Postulaty reformy i rozwoju systemu BIP   201
		4.3.4. Kryteria oceny jakości informacji publicznej  204
		4.3.5. Promocja informacji publicznej  205
		4.3.6. Upowszechnianie i wyjaśnianie informacji publicznej  206
		4.3.7. Informacja zwrotna od mieszkańców   209
	4.4. Informacja publiczna jako narzędzie kontroli władzy publicznej przez obywateli   211
		4.4.1. Organizacje strażnicze  212
		4.4.2. Informacja publiczna jako mechanizm antykorupcyjny  214
	4.5. Ocena jakości informacji publicznej w Lublinie, Wrocławiu i Rzeszowie  217
		4.5.1. Czas odpowiedzi na zapytanie o informację publiczną (informacja bierna)   217
		4.5.2. Czas dostępu do informacji poprzez serwisy internetowe miast (informacja czynna)  221
		4.5.3. Czytelność informacji przestrzennej miasta dostępnej dla mieszkańców (informacja czynna)   222
		4.5.4. Czytelność upublicznionej wersji wieloletnich planów inwestycyjnych (informacja czynna)  223

Rozdział V Wpływ mieszkańców na zarządzanie miastem poprzez konsultowanie rozwiązań proponowanych przez władzę publiczną   227
	5.1. Standardy i najlepsze praktyki prowadzenia procesu konsultacji   228
		5.1.1. Standardy konsultacji proponowane przez OECD  228
		5.1.2. Standardy konsultacji przyjęte w UE  231
		5.1.3. Standardy konsultacji przyjęte w Wielkiej Brytanii  233
		5.1.4. Standardy konsultacji przyjęte w Polsce   235
		5.1.5. Standardy prawne oraz najlepsze praktyki konsultacji planów przestrzennych przyjęte w Polsce  236
		5.1.6. Najlepsze praktyki konsultacji projektów inwestycyjnych przyjęte w polskim samorządzie lokalnym  243
		5.1.7. Standardy prawne oraz najlepsze praktyki konsultacji programów współpracy gmin i organizacji pozarządowych  247
	5.2. Uwarunkowania procesu konsultacji  250
		5.2.1. Kryteria prawidłowości prowadzenia procesu konsultacji   250
		5.2.2. Rodzaje konsultacji   256
		5.2.3. Strony konsultacji  259
		5.2.4. Metody i narzędzia prowadzenia konsultacji  260
		5.2.5. Konsultacje a ewaluacja  264
	5.3. Ocena jakości konsultacji społecznych we Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie  267
		5.3.1. Konsultacje projektów przestrzennych i inwestycyjnych   268
		5.3.2. Konsultacje programu współpracy oraz tworzenia rady pożytku publicznego z organizacjami pozarządowymi   274
		5.3.3. Konsultowanie tworzenia tras rowerowych   278

Rozdział VI  Wpływ mieszkańców na zarządzanie miastem poprzez aktywną partycypację  287
	6.1. Generacja nowych mieszczan i ich znaczenie dla rozwoju aktywnej partycypacji w Polsce   287
	6.2. Standardy prawne w zakresie aktywnej partycypacji  294
		6.2.1. Standardy proponowane przez OECD   294
		6.2.2. Standardy przyjęte na poziomie europejskim  295
		6.2.3. Standardy prawa polskiego  297
	6.3. Rodzaje aktywnej partycypacji  302
		6.3.1. Aktywna partycypacja fizyczna   303
		6.3.2. Aktywna partycypacja finansowa  305
		6.3.3. Aktywna partycypacja koncepcyjna (deliberacja)   307
	6.4. Styl kierowania a poziom aktywnej partycypacji  314
	6.5. Ocena funkcjonowania aktywnej partycypacji we Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie  318
		6.5.1. Działalność stowarzyszeń rozwoju miast   318
		6.5.2. Opracowywanie strategii rozwoju miasta   321
		6.5.3. Proces starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury   323
		6.5.4. Dostępność prezydentów dla mieszkańców miast   334
		6.5.5. Ocena stylów kierowania przyjętych przez prezydentów miast oraz poziomu uspołecznienia planowania przestrzennego w badanych miastach  336

Podsumowanie  349
	Zestawienie cząstkowych porównań miast   350
	Rola Internetu w kształtowaniu się i działalności stowarzyszeń rozwoju miast i stowarzyszeń rowerowych   353
	Korelacja między poziomem uspołecznienia a stylem kierowania przyjętym przez prezydentów miast oraz oceną uspołecznienia planowania przestrzennego   356
	Najważniejsze ustalenia   358
Bibliografia   363
	Dokumenty prawa międzynarodowego   363
	Ustawy i rozporządzenia   363
	Akty prawa miejscowego i dokumenty urzędowe  364
	Wyroki sądowe   365
	Monografie  365
	Artykuły  372
	Prasa  374
	Serwisy internetowe  375
Spis rycin  377
Spis tabel   381
Aneks  385
	Lista pytań do członków stowarzyszeń rozwoju miast  385
	Ankieta badająca opinie o stylach kierowania stosowanych przez prezydentów miast  385
	Mierniki i miary poziomu kapitału ludzkiego wykorzystane w Raporcie o Kapitale Intelektualnym Polski  388
	Treść ulotki stowarzyszeń rowerowych we Wrocławiu kolportowanej podczas kampanii „Złoty krawężnik” w sierpniu 2007  391
	Artykuł podsumowujący doświadczenia organizacji pozarządowych w Lublinie na temat procesu tworzenia Rady Pożytku Publicznego   392
	Manifest SPOKO [SPOłecznego Komitetu Organizacyjnego na rzecz organizacji ESK 2016 w Lublinie]   395
	TEZY o MIEŚCIE [Manifest III Zjazdu Ruchów Miejskich]   396

Inni Klienci oglądali również

41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Oblicza polityk publicznych

Termin "polityka publiczna" czy "polityki publiczne" jest o tyle wieloznaczne, o ile skomplikowana jest treść przez ten termin niesiona. Nie jest naszym celem przedstawienie całości ogromnej literatury temu problemowi poświęconej, a...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia zarządzania kompetencjami pracowników w organizacji

W monografii zaprezentowano proces zarządzania zasobami ludzkimi jako proces oparty na kompetencjach. Głównym celem tego procesu jest zagwarantowanie organizacji odpowiednich zasobów kompetencyjnych, niezbędnych do osiągania jej strategic...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Prawo do dobrego samorządu w kontekście realizacji zadań publicznych

W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim zakresie jednostki samorządu terytorialnego mogą uczestniczyć w procesie sprawowania władzy publicznej i czy posiadają narzędzia pozwalające realnie wpływać na jego przebieg. Omó...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym

W monografii przedstawiono zaawansowaną metodykę oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego w Polsce. Jest realizacją obowiązku posiadania krajowej metodyki w tym zakresie, spoczywającego na Polsce jako członku Unii Europejskiej. W pełni ...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Instrumenty zarządzania finansami publicznymi

Główne elementy polityki finansowej państwa to polityka monetarna i polityka fiskalna. W zwyczajowym podziale kompetencji funkcjonującym w systemie demokratycznym odpowiedzialność za politykę monetarną ponosi bardziej lub mniej niezależny bank c...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność administracji samorządowej

Pomiar wyników i kosztów jest jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnej administracji publicznej. Zwłaszcza dokonywanie porównań pomiędzy urzędami w zakresie skuteczności, efektywności i jakości staje się niezbędnym e...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!