0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Transformacja w coachingu

(eBook)

Doświadczenia uczenia się dorosłych

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Monika Chmielecka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,45 zł
20,21 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Transformacja w coachingu

Autorka traktuje coaching jako jedną z metod edukacji dorosłych i osadza swój wywód teoretyczny na andragogicznych koncepcjach uczenia się. Zaprezentowane badania sytuuje w kontekście teorii transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa. Czytelnik otrzymuje ponadto opis własnych badań empirycznych autorki, przeprowadzonych metodą studium przypadku. Na podstawie wywiadów z trzynastoma osobami poddanymi procesowi coachingu dowiaduje się: jak przebiegał proces uczenia się, jakie były jego konteksty, jakich zmian doświadczyli uczestnicy, a także jakie znaczenie miała osoba coacha. Autorka formułuje też praktyczne wskazówki dla coachów w zakresie warunków ułatwiających proces uczenia się w coachingu.
*
Największym, wybitnym osiągnięciem autorki jest opracowany przez nią schemat procesu uczenia się w coachingu, porównany następnie z etapami uczenia się opracowanymi na podstawie teorii Mezirowa. Na uznanie zasługują także wskazówki, jakie sformułowała autorka pod adresem praktyków na podstawie wnikliwej analizy wyników swoich badań. Książka wnosi bardzo istotny wkład w teorię i praktykę edukacji dorosłych. Publikację tę uznaję za wybitną.
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Skibińskiej (UW)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-714-2
  • ISBN druku: 978-83-8142-713-5
  • Liczba stron: 384
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	9

Rozdział 1. Uczenie się w ujęciu andragogicznym	13
1.1. Kategoria „uczenie się” w andragogice	13
1.2. „Doświadczenie” jako kategoria opisu procesu uczenia się dorosłych	18
Podsumowanie	21

Rozdział 2. Rekonstrukcja teorii transformatywnego uczenia się	23
2.1. Jack Mezirow (1923–2014) – twórca teorii	23
2.2. Ogólny zarys teorii	25
2.3. Analiza aparatury pojęciowej	34
2.4. Analiza twierdzeń naukowych	45
2.5. Analiza stosowanej metodologii badań	49
2.6. Etapy rozwoju teorii/transformacja teorii – powiązania z innymi teoriami	55
2.7. Geneza teorii transformatywnego uczenia się	71
2.8. Recepcja teorii transformatywnego uczenia się w Polsce	77
2.9. Krytyka teorii transformatywnego uczenia się	78
Podsumowanie	81

Rozdział 3. Coaching w polu andragogiki	83
3.1. Czym jest coaching?	83
3.2. Kim jest coach?	98
3.3. Krytyka coachingu	101
3.4. Coaching wśród metod edukacji dorosłych	107
Podsumowanie	112

Rozdział 4. Metodologiczne podstawy badań własnych	115
4.1. Charakterystyka obranego podejścia badawczego	115
4.2. Problematyka podjętych badań	119
4.3. Metoda, technika i narzędzie badawcze	124
4.4. Dobór przypadków (próby badawczej)	127
4.5. Przebieg procedury badawczej	131
4.6. Kwestie etyczne badania	133
4.7. Krytyka metodologicznych podstaw badań własnych	135

Rozdział 5. Prezentacja badanych przypadków	143
5.1. Ogólne informacje o badanych	144
5.2. Opisy doświadczeń uczenia się w coachingu poszczególnych badanych	159
5.2.1. Pani Ewa – „coaching spowodował, że zaczęłam widzieć inne obszary”	159
5.2.2. Pani Karina – „coaching pomaga dokładnie ustalić, co ta osoba ma robić, za co powinna być odpowiedzialna”	161
5.2.3. Pan Tomasz – „to jest takie oczywiste, trzeba było tylko otworzyć oczy”	165
5.2.4. Pan Daniel – „to mi się objawiło, nazwało i okazało, że miałem to przez cały czas, choć o tym nie wiedziałem”	168
5.2.5. Pani Joanna – „zmieniłam sposób, w jaki widzę świat, zmieniłam to, na czym opieram swoje rozumowanie i swoją argumentację i swoje wybory”	172
5.2.6. Pani Julia – „zdałam sobie sprawę, że muszę więcej czasu poświęcić sobie, że muszę się lepiej zrozumieć”	176
5.2.7. Pani Anna – „coaching jako sposób na to, żeby prze- trwać”	179
5.2.8. Pani Wioletta – „te spotkania dały mi taką siłę, żeby szukać […] nic złego w sobie nie mam, żebym się bała sama do siebie do środka zajrzeć”	182
5.2.9. Pan Marek – „to było takie proste i oczywiste i ja przecież mogłem to zrobić sam, a nie zrobiłem i nie potrafiłem”	186
5.2.10. Pani Maria – „uświadomienie sobie tego, że ja sobie sama to zrobiłam, było dla mnie najważniejszą rzeczą”	190
5.2.11. Pan Karol – „po coachingu zostały mi pierwsze kartki w życiu […] i ja po raz pierwszy pamiętam, co ja na tych kartkach zapisałem”	194
5.2.12. Pani Zuzanna – „widać było, że ze spotkania na spotkanie było mi lepiej ze sobą” 	 197
5.2.13. Pan Bartosz – „przed coachingiem wydawało mi się, że więcej zależy od zewnętrznego otoczenia, a po – wyraźnie to poczucie kontroli przeszło do wnętrza”	199

Rozdział 6. Analiza przekrojowa materiału empirycznego	203
6.1. Doświadczenia uczenia się w coachingu badanych osób dorosłych	203
6.2. Przebieg procesu uczenia się w coachingu	214
6.3. Konteksty przebiegu procesu uczenia się w coachingu	246
6.4. Zmiany doświadczane przez badane osoby dorosłe w kontekście coachingu	292
6.5. Znaczenie osoby coacha w doświadczeniach badanych z procesu coachingu	322

Rozdział 7. Praktyczne aplikacje wyników badań własnych	351

Zakończenie	359
Bibliografia	365
Netografia	377
Spis rysunków	379
Spis tabel	381
O Autorze	383

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Kaukaz transformacja przywództwa i elit politycznych

Kaukaz jest regionem wielu kontrastów. Jego obecny układ geopolityczny, bacząc na potencjał konfliktogenny, trudno uznać za trwały. Podobnie niestabilnymi są reżimy polityczne. Ich głównym celem jest zachowanie władzy i utrzymanie status ...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Transformacja i rozwój

Pierwsza na rynku książka, w której po 25 latach transformacji zostały zidentyfikowane główne problemy gospodarcze Polski. W części teoretycznej, bazując w znacznym stopniu na swoich pracach, autor opisuje różne mechanizmy wpływają...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Transformacja doświadczeń życiowych uczestników mediacji

W odpowiedzi na poszukiwanie innych, skuteczniejszych środków karnych w polskim prawie karnym pojawiła się – wraz z kodyfikacjami karnymi z 1997 r., które zaczęły obowiązywać od 1 września 1998 r. – możliwość zastosowania medi...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Cywilizacja ekologiczna i transformacja energetyczna w Chinach

Chińska Republika Ludowa, co najmniej od kilkunastu lat zauważalnie zmienia swój model rozwoju z eksploatacyjnego, nastawionego na szybki wzrost PKB kosztem jakości rozmaitych dóbr publicznych, na rozwój trwały i zrównoważon...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Transformacja w kierunku cywilizacji informacyjnej. Od etycznej do technicznej metody życia społecznego

Książka dotyczy cywilizacji informacyjnej, obejmującej rozległy zespół zagadnień na styku tradycyjnie (etycznie) pojmowanej cywilizacji oraz aktualnie (technicznie) wykorzystywanych informacji. Celem książki jest odróżnienie tego, co w zw...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!