0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Transcendentne kino Darrena Aronofsky’ego

(eBook)

Film, sacrum i mit

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2023

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marcin Kępiński

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 24,95 zł
22,46 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Transcendentne kino Darrena Aronofsky’ego

Książka o transcendentnym kinie Darrena Aronofsky’ego zabiera czytelnika w podróż po wybranej filmografii tego wybitnego amerykańskiego reżysera. Mocny, wręcz anarchistyczny akcent pada tu na typ przedstawianego bohatera filmowego, żyjącego na marginesie społeczeństwa i świadomie odrzucającego jego normatywne struktury. Filmy, jak również literatura, do której autor publikacji się odwołuje, są wyrazem postawy krytycznej wobec przemocy symbolicznej oraz narzucania jednostce ograniczających ją twórczo norm kulturowych, nakazujących takie, a nie inne rozumienie i przeżywanie otaczającego świata. Wnikliwy obserwator twórczości Darrena Aronofsky’ego dostrzeże istnienie w niej problematyki metafizycznej. Warto zwrócić się ku transcendencji i próbować wyrażać niewyrażalne, także w sztuce filmowej, jak czyni to Darren Aronofsky, który chce być powiernikiem wielkich narracji mitycznych. Te cechy, tak charakterystyczne dla reżysera, można dostrzec we wszystkich jego filmach, a zwłaszcza w tych przywoływanych w prezentowanej monografii. Książka zainteresuje czytelnika oczekującego od współczesnego kina czegoś więcej niż niewyszukanej rozrywki oraz pragnącego wyjść poza jego ludyczny wymiar.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8331-099-2
  • ISBN druku: 978-83-8331-098-5
  • Liczba stron: 214
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Rozdział I. Kino, antropologia, transcendencja	7
1.	Filmy i mityczne opowieści, tropy i toposy kulturowe	7
2.	Kino transcendentne. Sztuka filmowa, wielkie pytania i próby interpretacji	22
3.	Antropologia filmu	27

Rozdział II. Zapaśnik – ucieczka do wolności	33
1.	Dlaczego Zapaśnik?	33
2.	Randy „the Ram” Robinson albo Robin Ramzinski	35
3.	Miejsce Randy’ego, czyli Ameryka widziana oczyma Aronofsky’ego 	38
4.	Wrestling i rytualna ofiara	43
5.	Ciało zapaśnika i terror kulturowo formowanej cielesności	49
6.	Proces rytualny, gra i liminalność	60
7.	Władza Kombinatu i wolność jednostki. Ostatnia walka Zapaśnika .	64

Rozdział III. Matka Ziemia, dom i raj utracony. Symboliczna wymowa Mother!	73
1.	Religijne kino i wizja historii człowieka. Nieco biblijnego przypomnienia	73
2.	Dom Boży i jego nieokrzesani goście. Grzech i zmaza	77
3.	Goście niszczą dom i Matkę Ziemię. Apokalipsa i odrodzenie	81
4.	Gościnność i dom. Miłość i ostateczna ofiara	85

Rozdział IV. Źródło jako opowieść o śmierci i odrodzeniu	91
1.	Źródło jako film o miłości i śmierci	91
2.	Wędrówka w poszukiwaniu uleczenia	97
3.	Śmierć, choroby, śmiertelne rany i ich cudowne uleczenie	102
4.	Choroba. Kultura tradycyjna i ludowa 	114
5.	Wiara, miłość i Święty Graal	116
6.	Królowa	121
7.	Majowie, historia Praojca, Xibalba i drzewo życia. Odrodzenie	128

Rozdział V. Noe: wybrany przez Boga jako opowieść o przemocy, ludzkiej pysze i zniszczeniu świata	145
1.	Przemoc i świat ludzi	145
2.	Wojna wszystkich ze wszystkimi	150
3.	Agresja i władza	158
4.	Urodzeni do zła. Przemoc w filmie Darrena Aronofsky’ego	161
5.	Współczesny Midrasz. Woda jako boskie narzędzie oczyszczenia, aniołowie upadli. Noe i jego czasy	177

Rozdział VI. Sacrum, mit, transcendencja raz jeszcze, czyli czego uczą nas filmy Darrena Aronofsky’ego?	193

Bibliografia	203

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Od Wydziału Propagandy Filmowej do Centralnego Urzędu Kinematografii. Pierwsza dekada partyjno-państwowego monopolu w polskim kinie

Książka traktuje o polskim kinie jako instytucji życia społecznego kształtowanej pod wpływem czynników politycznych, ekonomicznych i artystycznych. Autorka koncentruje się na infrastrukturze twórczości filmowej oraz praktykach wytwarzania...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Kino w cieniu kryzysu. Studia i szkice o polskiej kinematografii pierwszej połowy lat 80.

Książka zawiera kilkanaście tekstów uznanych badaczek i badaczy polskiej kinematografii, którzy w swych rozważaniach skupili się na namyśle nad specyfiką rodzimej X Muzy w schyłkowej fazie istnienia Polski Ludowej. Redaktorom tomu przyświ...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Twarze i maski. Ostatni wielcy kochankowie kina

Zbiór historii Twarze i maski – ostatni wielcy kochankowie kina adresujemy nie tyle do znawców, ile do wszystkich miłośników kina. Na przestrzeni ponad 120 lat istnienia X muzy oprócz niezliczonej ilości wspaniałych dz...
13,82 zł 15,36 zł
Do koszyka

Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego

Cyberpunk jako podgatunek fantastyki naukowej wykształcił się na Zachodzie w latach 80. XX wieku. Choć miał on znaczny wpływ na pojawienie się analogicznego nurtu w Japonii, ze względu na liczne bariery kulturowe i językowe nie jest jego jedynym źr&...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Świat zza mgły. Tom 3 Kino polskie w "pierwszym okresie przemysłowym" (1911/1912 - 1920/1921). Tom III: Cień nieśmiertelności. Sezon 1913/1914

„Świat zza mgły” (jak znany polski wynalazca w dziedzinie kinematografii, Kazimierz Prószyński, poetycko określił obrazy filmowe) – to tytuł wielkiego, zaplanowanego na dziesięć tomów projektu Jacka Cybusza, który...
17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Kino krótkich filmów

Człowiek i pies – bohaterowie poprzedniej powieści Stokowskiego „Stroiciel lasu" – wyruszają w drogę na Północ. Ich zimowa wędrówka przez puszczę na krawędzi doliny Wisły, Wielkie Żuławy i lasy nad Bałtykiem o...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!