0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2018

  • Autor: Agnieszka Kiejziewicz

  • Wydawca: Kirin

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
18,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego

Cyberpunk jako podgatunek fantastyki naukowej wykształcił się na Zachodzie w latach 80. XX wieku. Choć miał on znaczny wpływ na pojawienie się analogicznego nurtu w Japonii, ze względu na liczne bariery kulturowe i językowe nie jest jego jedynym źródłem. Japoński cyberpunk, czerpiąc tyleż samo z zachodnich dzieł literackich i filmowych, co z rodzimego folkloru, powieści i komiksów czy chociażby z teatru awangardowego i estetyki ero guro nansensu, wytworzył w efekcie nową jakość, całkowicie odmienną od swojego zachodniego odpowiednika. Różnice są tu zauważalne zarówno w treści, powracających motywach, jak i w formie, jako że znaczna część wybitnych dzieł japońskiego cyberpunku to animacje, które z kolei zainspirowały zachodnich twórców postcyberpunku. Niniejsza publikacja przedstawia historię japońskiego cyberpunka, wskazując możliwe źródła inspiracji jego twórców, sylwetki najważniejszych reżyserów wraz z ich flagowymi dziełami oraz kierunki rozwoju gatunku na Zachodzie i w Japonii.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-62945-79-5
  • ISBN druku: 978-83-62945-71-9
  • EAN: 9788362945719
  • Liczba stron: 181
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

SŁOWEM WSTĘPU: WEJŚCIE W CYBERPRZESTRZEŃ
ROZDZIAŁ I: W KRĘGU INSPIRACJI
Japońskie science fiction
Inspiracje kinem zachodnim
Inspiracje niezależnych cyberpunków: japoński teatr awangardowy i nowofalowe transgresje
ROZDZIAŁ II: NARODZINY GATUNKU
zbuntowani muzycy i zniewolony feminoid, czyli niezależni prekursorzy japońskiego cyberpunka
inne spojrzenie na początki cyberpunkowej animacji
ROZDZIAŁ III: CYBERPUNKOWE KINO TRANSGRESJI SHINYI TSUKAMOTO
Przybrany ojciec japońskiego cyberpunka
Młodzieńcze inspiracje i pierwsze potwory
Okres teatralny w twórczości Shinyi Tsukamoto
Powrót do sztuki filmowej. Potwór rzeczywistych rozmiarów (1986) jako zapowiedź trylogii o Tetsuo
Tetsuo: człowiek z żelaza (1989) i cyberpunkowe kino transgresji
Tetsuo II: Body Hammer  (1992) jako sequel w awangardowym kinie cyberpunkowym
„Awangada dla widza masowego”. Tetsuo: The Bullet Man (2009)
ROZDZIAŁ IV: CYBERPUNKOWE KINO TRANSGRESJI W LATACH 1989–1992
Eksperymenty na króliku 
Erotyczny pinokio
ROZDZIAŁ V: JAPOŃSKI CYBERPUNK W LATACH 1995–2000
Wiele wcieleń „Ducha w pancerzu”
W laboratorium z gumowym kochankiem
Cybernetyczny gangster
ROZDZIAŁ VI: CYBERPUNKOWE KINO NIEZALEŻNE I SPLATTERPUNK PO 2000 ROKU
Smok i gitara
Cyberpunki w świecie gore
ROZDZIAŁ VII: CYBERPUNKOWE KINO POPULARNE I RENESANS ANIMACJI PO 2000 ROKU
ROZDZIAŁ VIII: DUCH WYZWOLONY Z PANCERZA? ECHA JAPOŃSKIEGO CYBERPUNKA NA ZACHODZIE I ROZWÓJ POSTCYBERPUNKA
Wybrany spośród wielu, czyli o micie wyjątkowości
Technofobie i technosny
Uporządkować chaos, czyli posthumanistyczna utopia
ZAKOŃCZENIE
PODZIĘKOWANIA
BIBLIOGRAFIA
FILMOGRAFIA
TWÓRCY JAPOŃSKIEGO CYBERPUNKA

Inni Klienci oglądali również

2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Literatura popularna. T. 2: Fantastyczne kreacje światów - 25 Ludzkie i nie-ludzkie w cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta

Monografia zbiorowa Literatura popularna T. 2: Fantastyczne kreacje światów jest drugim tomem serii zapoczątkowanej przez publikację książki Literatura popularna T. 1: Dyskursy wielorakie. Publikacja składa się z 26 tekstów będących ważny...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

Literatura popularna. T. 2: Fantastyczne kreacje światów - 24 Rola muzyki i pieśni w świecie J.R.R. Tolkiena na podstawie "Silmarillionu" i "Władcy Pierścieni"

Monografia zbiorowa Literatura popularna T. 2: Fantastyczne kreacje światów jest drugim tomem serii zapoczątkowanej przez publikację książki Literatura popularna T. 1: Dyskursy wielorakie. Publikacja składa się z 26 tekstów będących ważny...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Literatura popularna. T. 2: Fantastyczne kreacje światów - 18 Fantastyczne światy Radka Knappa

Monografia zbiorowa Literatura popularna T. 2: Fantastyczne kreacje światów jest drugim tomem serii zapoczątkowanej przez publikację książki Literatura popularna T. 1: Dyskursy wielorakie. Publikacja składa się z 26 tekstów będących ważny...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Język japoński dla początkujących

Podręcznik języka japońskiego dla początkujących jest napisany w przystępnej formie tak, aby każdy zainteresowany nauką tego języka mógł samodzielnie poznawać kolejne zagadnienia gramatyczne, próbować swoich sił w zaproponowanych ćwiczeni...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Literatura popularna. T. 2: Fantastyczne kreacje światów - 04 Światotwórstwo w perspektywie narratologicznej

Monografia zbiorowa Literatura popularna T. 2: Fantastyczne kreacje światów jest drugim tomem serii zapoczątkowanej przez publikację książki Literatura popularna T. 1: Dyskursy wielorakie. Publikacja składa się z 26 tekstów będących ważny...
3,22 zł 3,50 zł
Do koszyka

Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk - 06 Współczesne praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji klasyki kina

Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabula...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.