0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Autor: Irena Figurska

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 77,00 zł
69,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization

During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously. In consequence, the problems which the organizations must face, as well as resources, methods, and tools, which can help solve them, are undergoing constant changes. Solving these problems requires appropriate knowledge and wise management of this strategic resource.

Knowledge management (KM) is a concept of the future, which is worth devoting the time and scientific effort. However, while providing a thorough analysis of the literature on knowledge management it was discovered that the majority of publications do not discuss this concept in a comprehensive manner, but focus on specific aspects or issues related to knowledge management. What is more, the author's scientific investigations conducted so far led to the conclusion, that managers know and apply some of the knowledge management tools and initiatives in their organizations, but their decisions and actions related to KM are rather intuitive than based on knowledge of knowledge management. It was therefore considered that there is a need to develop and present a comprehensive approach to knowledge management, which gives an answer not only to the question what? but also to questions: why? and: how? one should act in order to achieve success in knowledge management.

This monograph contains a broad and insightful overview of issues related to knowledge management in the organization, thus constituting a very good compendium of information about such an important area of modern management of the organization. In an accessible, substantial and at the same time an exhaustive manner, the author presents, inter alia:
- systematized knowledge related to the concept of knowledge management in the organizations,
- original model presenting a comprehensive approach to knowledge management in the organizations,
- authorial model of knowledge management system, which enables the implementation and realization of KM in the organizations,
- practical solutions (procedures) facilitating knowledge management in the organizations.

This monograph should become a source of inspiration and ideas for further research as well as be a source of knowledge for students of economics faculties. With regard to implementation, it should interest entrepreneurs and managers who want to increase the effectiveness and competitiveness of their organizations.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-555-7
  • ISBN druku: 978-83-8102-168-5
  • EAN: 9788381021685
  • Liczba stron: 245
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Introduction 7

Chapter 1. Knowledge management - introductory issues 14
1.1. Knowledge as a subject matter of management 14
1.2. The essence of knowledge management 22
1.3. Goals and benefits of knowledge management 25
1.4. Approaches and models of knowledge management 29
1.5. Aspects, functions and assignments of knowledge management 35
1.6. Factors and barriers to knowledge management 39

Chapter 2. Knowledge management processes 42
2.1. Knowledge localization and presentation 43
2.2. Knowledge acquisition 47
2.3. Knowledge development 49
2.4. Knowledge sharing and dissemination 51
2.5. Knowledge using 55
2.6. Knowledge preservation 58

Chapter 3. Creation and implementation of knowledge management strategy 62
3.1. Strategies of knowledge management 62
3.2. Knowledge management implementation 66
3.3. Knowledge management measurement 71

Chapter 4. Personal, cultural and technological dimensions of knowledge management 77
4.1. Management of knowledge workers 78
4.2. Personal knowledge management 88
4.3. Organizational culture vs. knowledge management 94
4.4. Knowledge management technologies 105

Chapter 5. Knowledge management in the organizations in the light of the research 110
5.1. The objective of the study and research problems 110
5.2. The respondents' opinion on knowledge management 113
5.3. The respondents' opinion on the state of knowledge management in the organizations 121
5.4. The conclusions of the research 136

Chapter 6. The model of a comprehensive approach to knowledge management 142
6.1. Building awareness of the role of knowledge management 142
6.2. Strategic knowledge management 146
6.2.1. Assumptions of the model 146
6.2.2. Knowledge strategy creation 149
6.2.3. Knowledge management strategy creation 153
6.3. Tactical and operational knowledge management 156
6.4. Conclusions 159

Chapter 7. The complex model of the knowledge management system 164
7.1. Assumptions of the model of the knowledge management system 164
7.2. Structure of the model of the knowledge management system 171
7.3. Environment of the knowledge management system 178
7.4. Conclusions 183

Chapter 8. Practical knowledge management in the organization 186
8.1. Human dimension of knowledge management 186
8.2. Cultural dimension of knowledge management 190
8.3. Technological dimension of knowledge management 195
8.4. Processes of knowledge management 198
8.5. Measurement of knowledge management 206
8.6. Knowledge management vs. environmental changes 209

Final recommendations 212
Literature 219
Tables 231
Figures 232
Appendix 1. Knowledge management in the organization 233
Appendix 2. Characteristics of the surveyed population 239

Inni Klienci oglądali również

76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Judicial Management Versus Independence of Judiciary

The foregoing monograph is the first to present the situation of the Polish judiciary after the reforms of 2015–2018 against the background of the international standards of managing the justice system and in the context of regulations and models...
58,50 zł 65,00 zł
Do koszyka

Theory of tourism and tourism management

This book is the first one in the world which contains anatomy of the whole tourism phenomen - a basic as well as managerial. It contains cultivating touring, organization touring, rendering services and creating material base for tourism, as well as f...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Public Risk Management

This scientific monograph is closely linked to the studies conducted by the Department of Public Management and Social Sciences at the Faculty of Economics, the University of Economics in Katowice. It also reflects the key research areas of interest fo...
24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

The New Face of the World Trade Organization

This book is an attempt to draw attention to the significance of the WTO in international economic diplomacy. It fills a gap among publications on the multilateral trading system, and it addresses tendencies and challenges confronting the functioning o...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce

Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, za...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Education of tomorrow. Organization of school education

Education of tomorrow as an idea, scientific message to horizons of the desired systemic changes and of those in everyday life, it raises recognition and has hopes for implementation into the practice of the educational process, education, and care. In...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!