Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia. Przedstawia aktualne trendy i procesy rynkowe podkreślając wpływ technologii, takich jak:
sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i realizowanych przez nie procesów zarządczych.
Książka odnosi się zarówno do zarządzania jako całościowego procesu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak również jego wybranych obszarów funkcjonalnych, np. Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i praktyczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technologii cyfrowych.
Publikacja jest pracą wartościową i oryginalną. W wymiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej teorii przedsiębiorstwa – wiedzę tę przenosi na wyższy, względem dotychczasowych ujęć poziom, który można określić mianem poziomu 4.0. (…) Poszczególne rozdziały zawierają pogłębioną refleksję teoretyczną, dotyczącą znaczenia transformacji cyfrowej i rozwoju IT, identyfikację szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa jako całości i kilku szczegółowych funkcji i obszarów zarządzania. Do tej ogólnej, wysoce pozytywnej opinii dołożę element dodatkowy – to wykorzystanie wiedzy, kapitału intelektualnego konsultantów, ekspertów z biznesu.
Książka z pewnością spotka się z dużym uznaniem środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami zarządzania, przedsiębiorstwa, biznesu elektronicznego, w tym także doktorantów i studentów, oraz uczestników studiów podyplomowych. Mieć także będzie duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor
Wstęp 9 I. SYSTEMY INFORMATYCZNE JAKO FUNDAMENT PRZEDSIĘBIORSTWA 4.0 (Ryszard Romaniuk) 13 Wprowadzenie 14 1.1. Rozwój systemów informatycznych 16 1.2. Generowanie i przetwarzanie danych 17 1.3. Internet Rzeczy 20 1.4. Big Data 23 1.5. Chmura obliczeniowa 24 1.6. Sztuczna inteligencja 26 1.7. Struktury systemów – ekosystem technologii cyfrowych 30 1.8. Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych 34 1.9. Bezpieczeństwo danych 37 1.10. Implementacja 40 Podsumowanie 42 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 43 II. ZARZĄDZANIE W WARUNKACH REWOLUCJI CYFROWEJ (Tomasz Czapla) 49 Wprowadzenie 50 2.1. Klasyczne podejście do zasad konkurowania na rynku 50 2.2. Współczesne trendy wyznaczające nowe reguły konkurowania 52 2.3. Nowe wzorce konkurowania w cyfrowym świecie 59 2.4. Nowa logika wykorzystywania zasobów ludzkich 61 Podsumowanie 65 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 67 III. PRZEDSIĘBIORSTWO 4.0 – KONSEKWENCJE DLA RYNKU PRACY I IMPLIKACJE W OBSZARZE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (Czesław Zając, Dominika Bąk-Grabowska) 73 Wprowadzenie 74 3.1. Automatyzacja procesów a zagrożenie utratą miejsc pracy 74 3.2. Przemysł 4.0 a wymagania kompetencyjne i zagrożenie wykluczeniem cyfrowym na rynku pracy 78 3.3. Podstawowe tendencje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0 80 3.4. Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0 83 Podsumowanie 84 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 86 IV. MARKETING ERY TECHNOLOGII CYFROWYCH (Dominika Kaczorowska-Spychalska) 93 Wprowadzenie 94 4.1. Marketing oparty na danych 95 4.2. Homo cyber – konsument a technologia 99 4.3. W kierunku AI Marketingu 104 4.4. Marketing wobec wyzwań technologii cyfrowych 109 Podsumowanie 113 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 115 V. INTELIGENTNA LOGISTYKA I INTELIGENTNY ŁAŃCUCH DOSTAW (Maciej Szymczak) 121 Wprowadzenie 122 5.1. Rewolucje przemysłowe – ku inteligentnym procesom i strukturom 123 5.2. Przemysł 4.0 i jego implikacje dla logistyki 125 5.3. Rozwój inteligentnych łańcuchów dostaw 128 5.4. Najważniejsze składniki inteligentnych łańcuchów dostaw 131 5.4.1. Chmurowe platformy współpracy 131 5.4.2. Automatyzacja procesów, boty i koboty 133 5.4.3. Cyfrowe bliźnięta 135 5.4.4. Mgła obliczeniowa 137 Podsumowanie 140 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 142 VI. WPŁYW TECHNOLOGII CYFROWYCH NA SYSTEM INFORMACYJNY RACHUNKOWOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 4.0 (Irena Sobańska, Jan Michalak) 147 Wprowadzenie 148 6.1. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 1.0, 2.0, 3.0 149 6.2. Nowe technologie i ich wpływ na system rachunkowości 151 6.3. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 162 6.4. Rola i zadania specjalistów w zakresie rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 164 Podsumowanie 167 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 170 VII. BUSINESS INTELLIGENCE Z PERSPEKTYWY ROZWOJU INTELIGENTNYCH PRZEDSIĘBIORSTW (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula) 173 Wprowadzenie 174 7.1. Uwarunkowania współczesnego środowiska biznesu 174 7.2. Wiedza jako kluczowy zasób w warunkach rewolucji cyfrowej 178 7.3. Business Intelligence w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw opartych na danych 182 7.4. Rola Business Intelligence we współczesnej organizacji w świetle wyników badań 187 Podsumowanie 192 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 194 VIII. ŹRÓDŁA SUKCESU PRZEDSIĘBIORSTWA W ERZE TECHNOLOGII CYFROWYCH W ASPEKCIE WYBRANYCH TEORII EKONOMICZNYCH (Robert Kozielski) 199 Wprowadzenie 200 8.1. Paradoksy współczesnego rynku, gospodarki, ekonomii 200 8.2. Cztery N współczesnej ekonomii i zarządzania 207 8.3. Ekosystem rozwojowy – konkurowanie w nowych czasach 213 Podsumowanie 218 Zakończenie 220 O autorach 222 Bibliografia 236 Netografia 255