0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Technologie cyfrowe w biznesie

(eBook)

Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Technologie cyfrowe w biznesie

Kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia. Przedstawia aktualne trendy i procesy rynkowe podkreślając wpływ technologii, takich jak: sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i realizowanych przez nie procesów zarządczych.

Książka odnosi się zarówno do zarządzania jako całościowego procesu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak również jego wybranych obszarów funkcjonalnych, np. Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i praktyczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technologii cyfrowych.

Publikacja jest pracą wartościową i oryginalną. W wymiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej teorii przedsiębiorstwa – wiedzę tę przenosi na wyższy, względem dotychczasowych ujęć poziom, który można określić mianem poziomu 4.0. (…) Poszczególne rozdziały zawierają pogłębioną refleksję teoretyczną, dotyczącą znaczenia transformacji cyfrowej i rozwoju IT, identyfikację szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa jako całości i kilku szczegółowych funkcji i obszarów zarządzania. Do tej ogólnej, wysoce pozytywnej opinii dołożę element dodatkowy – to wykorzystanie wiedzy, kapitału intelektualnego konsultantów, ekspertów z biznesu.
Książka z pewnością spotka się z dużym uznaniem środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami zarządzania, przedsiębiorstwa, biznesu elektronicznego, w tym także doktorantów i studentów, oraz uczestników studiów podyplomowych. Mieć także będzie duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21437-1
  • ISBN druku: 978-83-01-21407-4
  • Liczba stron: 260
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp     9
I. SYSTEMY INFORMATYCZNE JAKO FUNDAMENT PRZEDSIĘBIORSTWA 4.0 (Ryszard Romaniuk)   13
	Wprowadzenie   14
	1.1. Rozwój systemów informatycznych   16
	1.2. Generowanie i przetwarzanie danych   17
	1.3. Internet Rzeczy    20
	1.4. Big Data     23
	1.5. Chmura obliczeniowa  24
	1.6. Sztuczna inteligencja     26
	1.7. Struktury systemów – ekosystem technologii cyfrowych   30
	1.8. Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych 34
	1.9. Bezpieczeństwo danych   37
	1.10. Implementacja    40
	Podsumowanie     42
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC   43
II. ZARZĄDZANIE W WARUNKACH REWOLUCJI CYFROWEJ (Tomasz Czapla)   49
	Wprowadzenie   50
	2.1. Klasyczne podejście do zasad konkurowania na rynku 50
	2.2. Współczesne trendy wyznaczające nowe reguły konkurowania 52
	2.3. Nowe wzorce konkurowania w cyfrowym świecie  59
	2.4. Nowa logika wykorzystywania zasobów ludzkich 61
	Podsumowanie   65
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC   67
III. PRZEDSIĘBIORSTWO 4.0 – KONSEKWENCJE DLA RYNKU PRACY I IMPLIKACJE W OBSZARZE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (Czesław Zając, Dominika Bąk-Grabowska)    73
	Wprowadzenie     74
	3.1. Automatyzacja procesów a zagrożenie utratą miejsc pracy  74
	3.2. Przemysł 4.0 a wymagania kompetencyjne i zagrożenie wykluczeniem cyfrowym na rynku pracy   78
	3.3. Podstawowe tendencje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0     80
	3.4. Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0     83
	Podsumowanie     84
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC   86
IV. MARKETING ERY TECHNOLOGII CYFROWYCH (Dominika Kaczorowska-Spychalska)    93
	Wprowadzenie   94
	4.1. Marketing oparty na danych    95
	4.2. Homo cyber – konsument a technologia    99
	4.3. W kierunku AI Marketingu   104
	4.4. Marketing wobec wyzwań technologii cyfrowych    109
	Podsumowanie   113
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC   115
V. INTELIGENTNA LOGISTYKA I INTELIGENTNY ŁAŃCUCH DOSTAW (Maciej Szymczak)   121
	Wprowadzenie     122
	5.1. Rewolucje przemysłowe – ku inteligentnym procesom i strukturom   123
	5.2. Przemysł 4.0 i jego implikacje dla logistyki    125
	5.3. Rozwój inteligentnych łańcuchów dostaw    128
	5.4. Najważniejsze składniki inteligentnych łańcuchów dostaw  131
		5.4.1. Chmurowe platformy współpracy   131
		5.4.2. Automatyzacja procesów, boty i koboty   133
		5.4.3. Cyfrowe bliźnięta   135
		5.4.4. Mgła obliczeniowa  137
	Podsumowanie    140
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC   142
VI. WPŁYW TECHNOLOGII CYFROWYCH NA SYSTEM INFORMACYJNY RACHUNKOWOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 4.0 (Irena Sobańska, Jan Michalak) 147
	Wprowadzenie   148
	6.1. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 1.0, 2.0, 3.0   149
	6.2. Nowe technologie i ich wpływ na system rachunkowości  151
	6.3. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 162
	6.4. Rola i zadania specjalistów w zakresie rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0  164
	Podsumowanie    167
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC   170
VII. BUSINESS INTELLIGENCE Z PERSPEKTYWY ROZWOJU INTELIGENTNYCH PRZEDSIĘBIORSTW (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula)   173
	Wprowadzenie   174
	7.1. Uwarunkowania współczesnego środowiska biznesu 174
	7.2. Wiedza jako kluczowy zasób w warunkach rewolucji cyfrowej 178
	7.3. Business Intelligence w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw opartych na danych  182
	7.4. Rola Business Intelligence we współczesnej organizacji w świetle wyników badań 187
	Podsumowanie     192
PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC    194
VIII. ŹRÓDŁA SUKCESU PRZEDSIĘBIORSTWA W ERZE TECHNOLOGII CYFROWYCH W ASPEKCIE WYBRANYCH TEORII EKONOMICZNYCH  (Robert Kozielski)    199
	Wprowadzenie   200
	8.1. Paradoksy współczesnego rynku, gospodarki, ekonomii  200
	8.2. Cztery N współczesnej ekonomii i zarządzania   207
	8.3. Ekosystem rozwojowy – konkurowanie w nowych czasach 213
Podsumowanie     218
Zakończenie   220
O autorach    222
Bibliografia     236
Netografia    255

Bogdan Gregor

Kierownik Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują szeroko pojętą problematykę marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem ewolucji tej specjalności naukowej i nowych jej koncepcji, roli badań marketingowych w zarządzaniu współczesną organizacją, a także wykorzystania nowych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w biznesie (głownie w działalności marketingowej).

Dominika Kaczorowska-Spychalska

Dyrektor Centrum Mikser Inteligentnych Technologii i adiunkt w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się przede wszystkim na technologiach cyfrowych i ich implikacji w biznesie. Pasjonuje ją wpływ tych technologii na zachowania człowieka (Homo cyber versus Homo roboticus) oraz zakres i charakter interakcji między nim a technologią, w tym problematyka Digital Ethics. Jest autorką i współautorką prawie 60 publikacji wydanych zarówno w wydawnictwach polskich, jak i zagranicznych.

Inni Klienci oglądali również

18,27 zł 20,30 zł
Do koszyka

#FutureInsights: Technologie 4.0 a przemiany społeczno-gospodarcze

W debacie publicznej istnieje zapotrzebowanie na prace, które szczegółowo opisywałyby dotychczasowe przejawy zmian technologicznych, osadzały je w krytyczny sposób w kontekście historycznym i literaturze teoretycznej oraz na tej po...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Gospodarka cyfrowa - rozwój regionalny - odporność

Pandemia Covid-19 jest ostatnim kryzysem, który ujawnił i nasilił problem nierówności społecznych i regionalnych. Coraz częściej pojawiają się wezwania do „lepszej odbudowy” po pandemii, która będzie bardziej sprawiedl...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Modele biznesu przedsiębiorstw

W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrow...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce

Pojawienie się nowych zjawisk świata wirtualnego może mieć poważne konsekwencje w świecie rzeczywistym na płaszczyznach: społecznej, psy­chicznej, kulturowej, jak też gospodarczej. Dotychczasowe definicje związane z gospodarką wymagają przemyślenia...
33,30 zł 37,00 zł
Do koszyka

Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia

„Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia” to pozycja obowiązkowa dla osób związanych z szeroko pojętym handlem. Początkującym przedsiębiorcom dostarczy kompleksowych informacji z zakresu sprzedaży i pomoże zbudować swoją koncepc...
33,30 zł 37,00 zł
Do koszyka

Elementy zarządzania projektami z biznesie

Każda zmiana jaką wprowadzasz do swojej firmy wiąże się pośrednio z umiejętnością zarządzania tymczasowym procesem, który tą zmianę wprowadza. Formalnie każdy projekt wprowadza zmianę. A więc prawdopodobnie nieświadomie wykorzystujesz elementy ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!