0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Szkolna polonistyka zanurzona w języku

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: EDUKACJA NAUCZYCIELSKA POLONISTY

  • Redakcja naukowa: Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak

  • Wydawca: Universitas

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Szkolna polonistyka zanurzona w języku

Kolejny tom serii „Edukacja nauczyciela polonisty” podejmuje zagadnienia szkolnego kształcenia językowego. Wychodząc z założenia, że świat istnieje w języku i wyraża się poprzez język, autorzy rozważają między innymi problemy dotyczące koncepcji, modeli i kierunków szkolnej dydaktyki języka. Jednym z jej fundamentów mogą stać się dokonania współczesnych teorii językoznawczych, funkcjonalnie wykorzystanych w szkolnej praktyce. Zamieszczone teksty przedstawiają sposoby kształtowania i rozwijania uczniowskiej świadomości językowej, której wykładnikiem staje się interpretacja różnych tekstów kultury, a tym samym interpretacja świata. Prezentują praktyczne rozwiązania pozwalające na pokonywanie barier językowych w odbiorze tekstów literackich, a także proponują postrzeganie lekcji w kategoriach dyskursu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-242-2499-9
  • ISBN druku: 978-83-242-2347-3
  • Liczba stron: 288
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

 

WSTĘP
• Język ma siłę sprawczą, czyli o kształceniu kompetencji komunikacyjnych
[Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak]
METODYKA KSZTAŁCENIA JĘZYKOWEGO
• Od słowa do zdania, od zdania do tekstu – od tekstu do zdania,
od zdania do słowa [Jadwiga Kowalikowa]
[1. Koncepcja edukacyjna czy strategia dydaktyczna?; 2. Kształcenie językowe dla rozwijania kompetencji tekstowej ucznia w świetle najnowszej „Podstawy programowej”; 3. Świadomość językowa a kompetencja tekstotwórcza; 4. Co może język?; 5. Propozycje ćwiczeń; 6. Wychodząc od tekstu – czyli w odwrotnym kierunku]
• Kultura języka polskiego (zarys problematyki)
[Maria Madejowa]
[1. Wstęp; 2. Szkolna kultura języka w świetle tendencji współczesnej kultury; 3. Próba definicji szkolnej kultury języka i jej miejsce w „Wiedzy o języku polskim w zreformowanej szkole”; 4. Uwarunkowania szkolnej kultury języka; 5. Szkolna kultura języka polskiego i jej składniki]
• Teorie językoznawcze w szkolnej dydaktyce [Ewa Horwath]
[Co z tą gramatyką?; W objęciach strukturalizmu; W stronę pragmalingwistyki; Socjolingwistyka; Lingwistyka tekstu; Kognitywizm; Ważna jest sprawność komunikacyjna]
LITERATURA A JĘZYK
• Świadomość językowa w interpretacji tekstu literackiego [Ewa Nowak]
[Świadomość językowa; Od obserwacji i analizy języka do spojrzenia na człowieka; Od obserwacji i analizy języka do refl eksji o sensie życia; Od obserwacji i analizy języka do aksjologii; Obserwacja i analiza języka a interpretacja tekstu]
• Licealni sarmaci, licealne damy. Szanse na pokonanie bariery językowej w recepcji utworów staropolskich [Agnieszka Kulig]
[I. Tekst literacki w świecie piktogramów; II. Od zalotów amanta do czarnej polewki – literatura staropolska jako rezerwat ginących słów; III. W jaki sposób oswoić język literatury dawnej? – wskazówki metodyczne]
• Metafory w życiu ucznia [Iwona Kołodziejek]
[„Podstawa programowa” a praktyka szkolna; „Podstawa programowa” wobec metafory; „Metafory w naszym życiu”; Podsumowanie]
O KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ W SZKOLE
Zmiany w edukacji językowej Polaków na przykładzie frazeologii [Elżbieta Awramiuk]
[1. Wprowadzenie; 2. Kształcenie językowe w edukacji polonistycznej; 3. Frazeologia
w podręcznikach do nauki języka ojczystego; 4. Między przeszłością a przyszłością edukacji frazeologicznej; 5. Podsumowanie]
• Dyskurs szkolny, czyli komunikacja, która uczy komunikacji [Joanna Gaweł]
[Specyfika dyskursu szkolnego; Język w dyskursie szkolnym; Kompetencje komunikacyjne
gimnazjalistów; Uczyć komunikacji]
• Komunikacja niejedno ma imię, czyli o językowym kształceniu licealistów [Agnieszka Kania]
[Kilka obrazków z lekcji polskiego – zamiast wstępu; „Podstawa programowa” i wymagania egzaminacyjne; Zagadnienia językowe w pierwszym miesiącu nauki w nowej szkole – dlaczego i jak?; Wskazówki metodyczne]
• Zakodowana tożsamość, czyli językowy obraz świata nastoletnich [Karolina Kwak]
[Od kodu do tożsamości, czyli słowa klucze; Dylematy języka; Kod jako oznaka przynależności do grupy; „Pokesocjolekt”, czyli językowe larum]
• Gramatyka rudymentarna, czyli jak nauczać kompetencji, a nie gramatyki [Wojciech Strokowski]
[Uczeń a gramatyka; Składnia a styl; Fałszerstwa szkolnej gramatyki; Gramatyka
a działanie; Nauczanie przyszłości; Z gramatyką do matury 2015]
• Śląskość czy polskość? Bilingwalizm językowy [Katarzyna Muszyńska]
[Pierwszy język – świadomość językowa; Wpływ gwary śląskiej na trudności w posługiwaniu się językiem polskim; Język w praktyce; Nauczyciele a zjawisko bilingwalizmu; Gwara a szkoła; Stosunki śląsko-polskie; Śląskość – powód do dumy czy do wstydu?„Jak Ślązak z Polakiem żyją?”]
ZAJĘCIA TRANSLATORSKIE NA LEKCJACH POLSKIEGO
• Warsztaty translatorskie, czyli poetyckie zabawy przyjemne i pożyteczne [Witold Bobiński]
[Wyzwania dla nowoczesnej polonistyki; Strategia translatorska – wymiar hermeneutyczny; Między literą a duchem. „Hamlet” na warsztacie szkolnego tłumacza]
• Przeczytane w tłumaczeniu. Czy polski uczeń naprawdę czyta Szekspira? [Krzysztof Biedrzycki]
KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE A IDEA INTERDYSCYPLINARNOŚCI
• Jak poszerzać kompetencje polonisty? Nauczyciel CLIL, czyli zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu [Anna Janus-Sitarz]
[Potrzeby językowe migrantów; Filozofi a CLIL; Kompetencje nauczyciela CLIL; Polonistów praktykowanie CLIL]
• Niezapomniana lekcja, czyli CLIL w praktyce [Agnieszka Handzel]
[Nowy pomysł na szkolną nudę]
JUBILEUSZ MARII MADEJOWEJ
• Marysia [Jadwiga Kowalikowa]
• Porada [Jadwiga Kowalikowa]
• Dla Marysi rymów kilka, bo wszak uroczysta chwilka [Witold Bobiński]

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Regionalizm w szkolnej edukacji. Pogranicze śląsko-małopolskie (Górny Śląsk, Zagłębie Dąbrowskie, ziemia olkuska)

Edukacja regionalna odgrywa istotną rolę w poznaniu dziejów swojego miasta czy wsi. Mieszkańcy Zagłębia Dąbrowskiego odczuwają swoją regionalną tożsamość. Znaczący wpływ na ten stan rzeczy miało kształtowanie się odrębności tego obszaru.
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Marcelka i szkolne sprawy

Marcelka jest coraz zdrowsza. Robi zdumiewające postępy w rehabilitacji i doskonale sobie radzi z opieką nad swoim psem Rozrabiakiem. Polubiła chodzenie do szkoły i ma wielu przyjaciół. I nagle w klasie pojawia się nowa uczennica, od któr...
28,71 zł 31,90 zł
Do koszyka

Moje szkolne życie

Gdy chodzi się do szkoły, czasami drobiazg wystarczy, by wszystko się skomplikowało: niezbyt modne ubrania, trochę za dużo nieśmiałości. Mam na imię Julia, mam 14 lat i jestem specjalistką od cudzych kłopotów! Razem z moją najlepszą przyjaci&oac...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Poczet dziekanów Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego wraz z kroniką zdarzeń w latach 1915-2018

Początki warszawskiej polonistyki uniwersyteckiej sięgają 1816 roku, kiedy to intensywnie pracowano nad powołaniem do życia uczelni. Filologia polska, reprezentowana wówczas przez Ludwika Osińskiego, Kazimierza Brodzińskiego i Samuela Bogumiła L...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

(Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym

„Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!