0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza

(eBook)

Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Słupsk, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Dorota Morka, Ilona Żeber-Dzikowska

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza

Monografia Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia reprezentuje holistyczne podejście do aktualnej wiedzy oraz doświadczeń z zakresu działań przyrodniczych, ujmując je w aspektach naukowym, dydaktycznym, metodycznym oraz edukacyjnym.
Proponowana tematyka jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawiają przed współczesną dydaktyką przedmiotów przyrodniczych zmieniające się uwarunkowania kształcenia w szkołach oraz na uczelniach. Poszczególne rozdziały przedstawiają doświadczenia z zakresu wprowadzania nowoczesnych, często innowacyjnych metod kształcenia, dostosowywania wymagań do obowiązującej podstawy programowej kształcenia przyrodniczego oraz do standardów kształcenia nauczycieli.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o zdrowiu »
    3. Biologia, botanika, zoologia
  • Redakcja: Dorota Morka, Ilona Żeber-Dzikowska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7467-291-7
  • ISBN druku: 978-83-7467-291-7
  • Liczba stron: 368
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Ilona Żeber-Dzikowska
Wstęp  7

Rozdział I
Dydaktyka przedmiotów przyrodniczych w świetle obowiązujących standardów kształcenia nauczycieli

Wiesław Stawiński
Książki ważne w uniwersyteckiej edukacji biologiczno-dydaktycznej 15

Ilona Żeber-Dzikowska
Nauczyciel przyrodnik – polski i zarazem europejski? 41

Ilona Żeber-Dzikowska, Kinga Przybyszewska
Nauczyciel a uwarunkowania prawne Zmiany i oczekiwania społeczne w XXI wieku 55

Dorota Morka
Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów kierunku biologia, specjalizacja nauczycielska – na przykładzie praktyk w zakresie dydaktyki biologii i przyrody 67

Elżbieta Rożej-Pabijan, Alicja Walosik
Wyniki wstępnych badań nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju w kształceniu studentów kierunków przyrodniczych 81

Aleksandra Szydłowska
Wiedza studentów kierunków humanistycznych na temat zrównoważonego rozwoju 99

Michał Marian Skoczylas
Między biologią a ekologią człowieka – badanie pilotażowe nad doborem treści nauczania auksologii w kształceniu podyplomowym w zakresie neurologopedii w oparciu o zdolność studentów do określenia rozległości jej problematyki 109

Michał Marian Skoczylas
Wartość dydaktyczna źródeł informacji o chorobach genetycznych człowieka w kształceniu przeddyplomowym w zakresie nauk przyrodniczych i medycznych  119

Izabela Olczak
Kompetencje nauczyciela edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej  129

Ligia Tuszyńska
Portfolio jako praktyka dydaktyczna w podnoszeniu jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie Norwegii i Polski 143

Tamara Kropiowska
Ponad pół wieku w szkole – refleksje praktyka 155

Rozdział II
Doświadczenia we wdrażaniu założeń reformy przedmiotów przyrodniczych

Bożena Wójtowicz
Efektywność i postrzeganie przedmiotu przyroda wśród uczniów liceów krakowskich i kieleckich – studium porównawcze 175

Ewa Pyłka-Gutowska
Poziom opanowania wymagań podstawy programowej z przyrody przez uczniów szkół podstawowych w świetle wyników konkursu przedmiotowego 195

Renata Dudziak, Magdalena Borowczak, Piotr Szkudlarz
Biologia w zakresie podstawowym w szkołach zawodowych i technikach 221

Małgorzata Musialik, Bożena Karawajczyk, Marcin M Chrzanowski, Irmina Buczek, Barbara Ostrowska
Wybrane aspekty edukacji środowiskowej w chemii Analiza podręczników chemicznych dla III etapu edukacyjnego 233

Rozdział III
Tradycje i innowacje w edukacji przyrodniczej

Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla
Infografiki jako narzędzie obrazowania informacji naukowych 249

Anna Strumińska-Doktór
Atrakcyjność nauczania – czy to już innowacja w edukacji przedmiotów przyrodniczych?  261

Monika Czajkowska, Beata Bugajska-Jaszczołt
Modelowanie matematyczne w naukach przyrodniczych (na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej) 273

Agnieszka Cieszyńska, Eliza Rybska
Trudna droga od słowa do pojęcia w kształceniu biologicznym 287

Irena Fudali
Społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty bezpieczeństwa ekologicznego – nowe treści w nauczaniu uniwersyteckim 305

Rozdział IV
Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) w edukacji przyrodniczej

Ewelina Szymczyk-Krzemińska
Badanie efektywności stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w nauczaniu biologii 321

Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska
Wykorzystanie technologii informatycznej w realizacji projektów przyrodniczych  331

Elżbieta Buchcic
Technologie informacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych 343

Weronika Luboch
Technologia informacyjna i komunikacyjna w przyrodniczej edukacji globalnej 353

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Ryzyko uzależnienia młodzieży szkolnej od narkotyków

Książka traktuje o sytuacjach, w których młodzież szkolna podejmuje zachowania ryzykowne, związane z problemem używania narkotyków. Autorka zwróciła uwagę nie tylko na pewne prawidłowości i uwarunkowania dotyczące tego problemu, al...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną

Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym, wydanej w Oficynie Wydawniczej "Impuls". W obydwu publikacjach są opisane przyczyny, patomechanizm...
42,53 zł 47,25 zł
Do koszyka

Rzecz o dojrzałym obywatelstwie. Edukacja obywatelska w Szwajcarii.

Publikacja ukazuje środowiska edukacji obywatelskiej w Szwajcarii w oparciu o uwarunkowania historyczne, polityczne, społeczne, kulturowe, językowe. W opracowaniu również poddano analizie partycypację polityczną jako konstrukcję teoretyczną ujęt...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Konteksty kultury i edukacji muzycznej

Publikacja poświęcona jest problemom kultury i edukacji muzycznej w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Zakres problematyki obejmuje omówienie aktualnych założeń teoretycznych i badań dotyczących kierunków zmian w rozwoju kultury i ...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Świat z perspektywy sztuki, sztuka w perspektywie świata. Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej. Tom 2

Monografia jest drugim tomem serii wydawniczej Świat z perspektywy sztuki, sztuka w perspektywie świata. Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej. Stanowi kontynuację powołanego w 2017 r. cyklu monografii poświęconych szeroko rozumianej kultu...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Zaistnieć w kulturze. O kształceniu kompetencji kulturowej uczniów w edukacji polonistycznej

Temat niniejszej publikacji wynika z przeświadczenia o konieczności poszerzenia wiedzy o kształceniu kompetencji kulturowej uczniów w edukacji polonistycznej oraz o zasadności zbadania tejże kompetencji na grupie reprezentatywnej uczniów ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!