Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”, t. 30
Oddany do rąk czytelników tom niniejszego czasopisma zawiera artykuły o zróżnicowanej tematyce pedagogicznej. W części pierwszej czasopisma zawarto artykuły z zakresu historii i wychowania dzieci i młodzieży. Kolejne części to badania i komunikaty, recenzje, sprawozdania i opinie.
ARTYKUŁY I ROZPRAWY
MAKSYM WYDERSKI, Marginalizacja społeczna ludzi starszych, s. 11
JOANNA LEEK, Wspieranie procesu uczenia się pojęć – od teorii do praktyki
Edukacyjnej, s. 23
ANETA PŁUSA, Wsparcie edukacyjne dziecka z autyzmem, s. 37
KINGA TUREK, JOANNA SĄDEL, Znaczenie rodziny w rozwoju osobowości
dziecka, s. 55
KATARZYNA WASILEWSKA-OSTROWSKA, Problems and needs of street
children, s. 69
DOROTA MAGDALENA DUDZIŃSKA, Grupowe zajęcia logopedyczne
dla dzieci jako popularna forma profilaktyki w przedszkolu, s. 81
PAWEŁ TRZOS, Słyszenie muzyki w perspektywie teorii audiacji, s. 93
BADANIA I KOMUNIKATY
CEZARY KURKOWSKI, KATARZYNA BIAŁOBRZESKA, MONIKA MACIEJEWSKA,
Seniorzy na wsiach – przemiany w podejściu do starości i człowieka
starego w dynamicznie zmieniającym się środowisku, s. 107
GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN, Plany młodzieży polsko-czeskiego
pogranicza związane z wyjazdem za granicę, s. 127
MACIEJ KOŁODZIEJSKI, Umiejętności wokalne i muzyczno-percepcyjne
uczniów klas czwartych szkoły podstawowej w quasi-eksperymentalnych
badaniach własnych w świetle teorii uczenia się muzyki
Edwina E. Gordona, s. 141
RECENZJE, SPRAWOZDANIA I OPINIE
Zarys biografii intelektualnej profesora Waldemara Dutkiewicza (1939–2007)
– PAWEŁ PILKIEWICZ, s. 171
Sprawozdanie z upowszechniania dobrych praktyk międzynarodowych
– PAULINA FORMA, s. 181