Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Zbiór studiów z zakresu badań nad teatrem i
karnawałem. Zawiera szkice o konkretnych przejawach praktyk karnawałowych lub teatralnych oraz o sposobie ich badania. Autor postrzega teatr w kontekście kulturowym i komunikacyjnym. W podobny sposób traktuje karnawał, analizując obie formy ludzkiej aktywności artystycznej i społecznej za pomocą analogicznych narzędzi. Poszerza spojrzenie na teatr o perspektywę antropologiczną i kulturoznawczą, a karnawał postrzega nie tylko w tradycyjnym horyzoncie etnograficznym, lecz także w kontekście antropologii widowisk.
Publikacja adresowana głównie do literaturoznawców i kulturoznawców oraz studentów i wykładowców akademickich kierunków humanistycznych.
Karnawał oraz teatr od lat stanowią przedmiot moich zainteresowań naukowych i niniejsza książka daje temu świadectwo. Postrzeganie teatru w kontekście kulturowym i komunikacyjnym – a takie jest mi najbliższe – pozwala na podobne traktowanie karnawału; obie te formy ludzkiej aktywności artystycznej i społecznej mogą być przecież analizowane za pomocą podobnych narzędzi. Należy jedynie poszerzyć spojrzenie na teatr o perspektywę antropologiczną i kulturoznawczą, a karnawał widzieć nie tylko w tradycyjnym horyzoncie etnograficznym, lecz także w kontekście antropologii widowisk. Połączenie opcji teatrologicznej z karnawalistyczną wydaje się właściwie dość oczywiste, ale ciągle zdarza się stosunkowo rzadko.
Od autora
Od autora 7 O KARNAWALE 9 Karnawał jako przedmiot badań 11 Aneks: Łucja Rautenstrauchowa [Karnawał w Rzymie] 33 Karnawał w Imst, czyli Gesamtkunstwerk 47 Parada masek 69 Odkryte/zakryte. Ciało w karnawale 83 Struktura w antystrukturze 95 Relikty ludowego karnawału w Polsce: między obrzędem a teatrem 105 O TEATRZE 125 W stronę teatrologii kulturowej 127 Teatrologia/Theaterwissenschaft: spotkania – skrzyżowania – rozstaje 147 Cezura? Teatrologia w Polsce po roku 1989 165 Wielka Reforma albo (czy) nowoczesność teatru? 181 Teatr Narodowy im. Leona Schillera 195 Czego nauczyły mnie „Gardzienice” 215 Nota 231 Spis ilustracji 233 Indeks nazwisk 235