0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Strategia wielokanałowej dystrybucji a konkurencyjność banku

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Autor: Łukasz Dwojak

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 65,00 zł
58,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Strategia wielokanałowej dystrybucji a konkurencyjność banku

W okresie ostatnich dwóch dekad na krajowym rynku usług bankowych rola strategii dystrybucji w ramach strategii marketingowej banku znacząco wzrosła. Było to szczególnie widoczne w obszarze bankowości detalicznej. Rola strategii dystrybucji ewoluowała od prostego umożliwienia klientowi zakupu produktu bankowego, poprzez stworzenie możliwości wyboru jednego z kanałów dystrybucji do zawarcia transakcji, aż do stania się synoni­mem komfortu obsługi, poprzez zaoferowanie klientowi możliwości kontaktu z bankiem w dogodnym dla niego miejscu i czasie. W wyniku tych zmian stra­tegia dystrybucji stała się ważnym narzędziem osiągania przewagi konkurencyjnej przez banki krajowe.

Autor przeprowadził gruntowną analizę źródeł osiągania przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej. Opisując przesłanki zmian w strategiach dystrybucji detalicznych produktów bankowych podkreślono rolę nowoczesnej technologii informatycznej w rozwoju nowych kanałów dystrybucji. Pow­stanie nowoczesnych kanałów dystrybucji doprowadziło do ukształtowania się strategii wielokanałowej dystrybucji, która stanowi obecnie najbardziej zaawansowany model dystrybucji detalicznych produktów bankowych.

W oparciu o badania empiryczne oraz studia literaturowe wykazano, że strategia dystrybucji umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej, nie jest to jednak przewaga o charakterze trwałym. Powszechna dostępność rozwiązań z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych umożliwia bo­wiem łatwe kopiowanie nowych rozwiązań dystrybucyjnych przez konkurentów. Jednak skuteczne wdrożenie strategii wielokanałowej dystrybucji po­zytywnie oddziałuje na wyniki finansowe banku.

W pracy omówiono stan i kierunki rozwoju systemów dystrybucji produktów bankowych w Polsce. Dokonano także porównania rozwoju strategii wielo­kanałowej dystrybucji detalicznych produktów bankowych na rynku krajowym, z doświadczeniami innych krajów.

Książka przeznaczona jest dla studentów zainteresowanych bankowością, zarządzaniem i marketingiem oraz pracowników naukowo-dydaktycznych. Może być także źródłem zobiektywizowanej wiedzy i cennych inspiracji dla pracowników banków i innych instytucji finansowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-535-9
  • ISBN druku: 978-83-7556-340-5
  • EAN: 9788375563405
  • Liczba stron: 174
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Źródła przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej 11
1.1. Identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej w segmencie detalicznych usług bankowych 11
1.1.1. Konkurencja w sektorze bankowym i jej specyfika 11
1.1.2. Przewaga konkurencyjna, jej rodzaje oraz sposób analizy 15
1.1.3. Czynniki osiągania przewagi konkurencyjnej w obszarze bankowości detalicznej w świetle badań 16
1.2. Analiza potencjalnych źródeł przewagi konkurencyjnej w kontekście ich trwałości 23
1.2.1. Znaczenie jakości w osiąganiu długotrwałej przewagi nad konkurencją 23
1.2.2. Rola wizerunku i marki banku w budowie trwałej przewagi konkurencyjnej 29
1.2.3. Możliwość wykorzystania zaawansowanej technologii w obszarze dystrybucji jako źródła trwałej przewagi konkurencyjnej 35
1.2.4. Pozostałe źródła budowy przewagi konkurencyjnej 39

Rozdział 2
Kształtowanie się strategii wielokanałowej dystrybucji detalicznych usług bankowych 43
2.1. Przesłanki zmian w strategiach dystrybucji detalicznych produktów bankowych 43
2.1.1. Pojęcie i cele strategii dystrybucji 43
2.1.2. Przyczyny zmian w strategiach dystrybucji produktów bankowych 50
2.1.3. Rola nowoczesnej technologii w rozwoju kanałów dystrybucji 55
2.2. Strategia wielokanałowej dystrybucji jako najbardziej zaawansowany model dystrybucji detalicznych produktów bankowych 63
2.2.1. Istota strategii wielokanałowej dystrybucji oraz jej zalety i wady 63
2.2.2. Strategia wielokanałowej dystrybucji a inne strategie dystrybucji detalicznych usług bankowych 69

Rozdział 3
Wielokanałowa dystrybucja usług bankowych a wyniki finansowe banku i jego pozycja konkurencyjna 77
3.1. Wielokanałowa dystrybucja usług bankowych a wyniki finansowe banku 77
3.1.1. Sposoby oddziaływania strategii wielokanałowej dystrybucji na wynik finansowy banku 77
3.1.2. Oddziaływanie strategii wielokanałowej dystrybucji na przychody i koszty w świetle wyników badań 84
3.2. Strategia wielokanałowej dystrybucji jako czynnik przewagi konkurencyjnej 88
3.2.1. Ewolucja poglądów dotyczących roli dystrybucji w budowie przewagi konkurencyjnej 88
3.2.2. Warunki osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w wyniku wdrożenia strategii wielokanałowej dystrybucji 91
3.2.3. Ocena trwałości przewagi konkurencyjnej osiągniętej dzięki wdrożeniu dystrybucji wielokanałowej 96

Rozdział 4
Stan i kierunki rozwoju strategii dystrybucji produktów bankowych w Polsce 101
4.1. Proces kształtowania się systemów dystrybucji detalicznych produktów bankowych w Polsce 101
4.1.1. Zmiany ilościowe w stacjonarnej sieci sprzedaży 101
4.1.2. Zmiany jakościowe w sieci placówek własnych banków 110
4.1.3. Rozwój sieci placówek franczyzowych 113
4.1.4. Wykorzystanie pośredników w procesie sprzedaży produktów bankowych 115
4.2. Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji 118
4.2.1. Zmiany ilościowe w zakresie elektronicznych kanałów sprzedaży 118
4.2.1.1. Zmiany ilościowe w okresie do 2005 roku 119
4.2.1.2. Zmiany ilościowe w okresie po 2005 roku 126
4.2.2. Zmiany jakościowe w obszarze nowoczesnych kanałów dystrybucji 132

Rozdział 5
Rozwój strategii wielokanałowej dystrybucji detalicznych produktów bankowych w Polsce a doświadczenia innych krajów 141
5.1. Kształtowanie się strategii wielokanałowej dystrybucji w Polsce 141
5.1.1. Analiza etapów rozwoju systemu dystrybucji detalicznych produktów bankowych w Polsce 142
5.1.2. Wdrożenie strategii wielokanałowej dystrybucji przez wybrane banki działające w Polsce 146
5.2. Rozwój strategii dystrybucji detalicznych produktów bankowych w wybranych regionach Europy i świata 148
5.2.1. Tendencje w zakresie wykorzystania poszczególnych kanałów dystrybucji detalicznych produktów bankowych 148
5.2.2. Doświadczenia wybranych banków we wdrażaniu strategii wielokanałowej dystrybucji 152

Zakończenie 157
Bibliografia 163
Spis rysunków 171
Spis tabel 173

Inni Klienci oglądali również

24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

Social media w banku spółdzielczym Jak prowadzić komunikację i pozyskiwać klientów? Praktyczny poradnik

Jest to publikacja przede wszystkim dla osób, które w swoich bankach spółdzielczych odpowiadają za kształtowanie działań marketingowych. Jednak nie tylko. Informacje tutaj zawarte przydadzą się również osobom zajmującym stan...
54,90 zł 61,00 zł
Do koszyka

Bank lokalny

Nowa książka Wiesława Żółtkowskiego - autora bardzo popularnej książki - Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce.Na polskim rynku jest bardzo mało praktycznych książek z bankowości. Tak jak poprzednia i „Bank lokalny" do nich n...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Spójność ekonomiczno-społeczna i konkurencyjność regionów w polityce Unii Europejskiej

Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, bibliografii, spisu tabel i rysunków oraz z aneksu. W rozdziale pierwszym dokonano identyfikacji roli i znaczenia polityki ekonomicznej w koncepcjach dotyczących integracji gospodarczej. W ...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Syria. Porażka strategii Zachodu

Jakkolwiek sprawy się potoczą, w Syrii nic już nie będzie jak dawniej. Przemoc będzie wygasała latami - zbyt wiele broni znalazło się w tym kraju, zbyt wielu ludzi za nią chwyciło. Zachodzi ryzyko, że cały region - Turcja w szczególności, lecz t...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Terminologia języka prawnego i strategie translatorskie w przekładach kodeksu spółek handlowych na język niemiecki

Tematem książki jest tłumaczenie prawnicze. Autorka omawia najważniejsze problemy związane z tym typem tłumaczenia, począwszy od zagadnienia nieprzekładalności, poprzez ekwiwalencję, a skończywszy na kwestiach strategii translatorskich czy fałszywych p...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Polityka pieniężna Europejskiego Banku Centralnego i Systemu Rezerwy Federalnej w latach 2000-2017

MONOGRAFIA NAUKOWAPolityka monetarna oraz polityka fiskalna stanowią dwa główne narzędzia, jakie władze publiczne wykorzystują w prowadzeniu polityki ekonomicznej kraju lub obszaru gospodarczego. Autor analizuje uwarunkowania i skutki poli...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!