0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Gdańsk, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Ewa Rogowska-Cybulska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 36,00 zł
32,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe

Przedmiotem analizy w niniejszej książce są mechanizmy perswazji słowotwórczej w tekstach reklamowych, przy czym teksty reklam traktowane są jako źródło przykładów zjawisk i faktów słowotwórczych o funkcji perswazyjnej, które można zaobserwować także w różnych innych typach tekstów. W analizie marketingowej przydatności środków słowotwórczych pominięte zostały zjawiska pozatekstowe, zwłaszcza tzw. naming, czyli nadawanie nazw reklamowanym obiektom.

Opisowi zostały tu poddane różne przejawy funkcjonowania derywatów w tekście, z uwzględnieniem takich aspektów tego zjawiska, jak okazjonalizmy tekstowe, rozumiane jako „neologizmy tworzone doraźnie, dla potrzeb konkretnego tekstu, mające zwykle charakter ekspresywny”, a także słowotwórcze gry językowe stanowiące narzędzie perswazji, celem opisu jest jednak ukazanie nie tylko tych specyficznych, często nawet dość wyrafinowanych perswazyjnych zastosowań tekstowych środków systemu słowotwórczego, lecz również jego perswazyjnych użyć mało osobliwych.

Perswazja słowotwórcza jest tu rozumiana jako zjawisko polegające na tekstowym uwypukleniu struktury słowotwórczej wyrazów i jej zinterpretowaniu w sposób pozwalający na osiągnięcie planowanych dla danego tekstu skutków – bądź w wyniku tekstowej aktualizacji ich struktury systemowej, bądź w rezultacie jej tekstowej konstrukcji, dekonstrukcji lub rekonstrukcji. Źródłem słowotwórczych efektów perswazyjnych jest zatem albo tekstowa aktualizacja słowotwórczych środków systemowych, albo budowanie napięcia między słowotwórczymi relacjami systemowymi a (wewnątrz)tekstowymi.


Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-093-5
  • ISBN druku: 978-83-7865-093-5
  • Liczba stron: 352
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział I. Motywacja słowotwórcza w tekstach reklam a perswazja	15

Sposoby perswazyjnego wykorzystywania motywacji słowotwórczej w tekstach reklam	15
Kreowanie relacji słowotwórczych w tekstach reklam	40
Definicje słowotwórcze w tekstach reklam	58
Słowotwórcze uwagi metajęzykowe w tekstach reklam	76

Rozdział II. Przydatność perswazyjna wybranych kategorii słowotwórczych w tekstach reklam	86

Derywaty deminutywno-hipokorystyczne od rzeczowników pospolitych	86
Nazwy abstrakcyjnych cech	126
Nazwy wykonawców czynności	156
Nazwy narzędzi	176
Nazwy rezultatów czynności	199

Rozdział III. O funkcji perswazyjnej reklamowych gniazd słowotwórczych	215

Tekstowe gniazda słowotwórcze w reklamie	215
Reklamowe gniazda słowotwórcze a wyrazy je inicjujące	229
Reklamowe gniazda słowotwórcze a funkcje formantów
w tworzących je derywatach	249
Perswazyjna wartość gniazd słowotwórczych ze względu na ich strukturę	257

Rozdział IV. Powtórzenia słowotwórcze jako środek perswazji w reklamie	270

O perswazyjnych walorach powtórzeń słowotwórczych	270
Nagromadzenia słowotwórcze w tekstach reklam	274
Wyliczenia słowotwórcze w tekstach reklam	305
Pary wyrazów powiązanych słowotwórczo w tekstach reklam	319

Podsumowanie i wnioski	335
Bibliografia	341
Indeks wyrazów objętych analizą	355
Word Formation at the Service of Advertising: Textual Devices (Summary)	367
Словообразование к услугам рекламы: Текстовые неханизмы (Резюме)	369
Słowa kluczowe: marketing język perswazja

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Homo Irretitus. W sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego

W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwyt...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Nos Pinokia. Mechanizmy obronne – azyl czy pułapka?

Czy jestem Jęczącą Martą? Czy mam kompleks faryzeusza lub syndrom żółwia? Czy jestem krytykantem? Czy potrafię zaakceptować to, że ktoś przyłapał mnie na błędzie? Jak reaguję, gdy ktoś się ze mną sprzecza? Co kryje się za moim wymądrzaniem się?<...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Językowy obraz starości i starzenia się w reklamie telewizyjnej

Autorka nakreśliła w tekście pracy niezwykle bogaty obraz nieodłącznego od współczesnej kultury zjawiska, jakim jest reklama. Jest ona światem alternatywnym współczesnego człowieka, w którym poszukuje on tego, co mu niezbędne do ży...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Cenzuro wróć? Mechanizmy ograniczania wolności słowa w Polsce po 1990 roku

Do przeszłości należy okres, gdy działał urząd cenzury, funkcjonujący pod nazwami: Centralne Biuro Kontroli Prasy (1945–1945), Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk (1945–1981) oraz Główny Urząd Kontroli Publikacj...
6,21 zł 6,90 zł
Do koszyka

Reklamacje. Felietony o reklamie

Felietony zawarte w tym zbiorze ukazywały się drukiem w magazynie Marketing w praktyce w latach 2004-2006. Dziś prezentujemy je w nowej formie, poprawione, uzupełnione i... nadal aktualne. Bo choć wnikliwy Czytelnik może uznać prezentowane przykłady za...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Mechanizmy wspomagania sektora MŚP

Publikacja porusza główne zagadnieniami wsparcia sektora małych i średnich przedsiębiorstw poprzez instytucje i system prawny. Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw znacząco wpływa na wzrost gospodarek narodowych i region&oacut...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!