0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Service design po polsku

(eBook)

Jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Autor: Andrzej Karel, Marcin Chłodnicki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

62,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Service design po polsku

Książka ta pomoże Ci:
przygotować lepsze i unikatowe usługi, uniknąć wpadek przy wdrażaniu zmian, poprawić rentowność i stabilność biznesu, oferować klientom autentyczną korzyść. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której autor wyjaśnia, jak dzięki service design zaprojektować produkty i usługi zorientowane na użytkownika. Tłumaczy, jak uczynić je bardziej praktycznymi, przyjaznymi i skutecznymi, jak przyciągnąć i – co najważniejsze – zatrzymać klienta.
Książka jest przewodnikiem dla menedżerów odpowiedzialnych za procesy New Product Development (NPD), projektantów produktów i interakcji, architektów informacji, badaczy sektora społeczno-gospodarczego, marketingowców. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów, w tym studiów podyplomowych z zarządzania usługami, service design i projektowania usług.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21380-0
  • ISBN druku: 978-83-01-21318-3
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa   11
Wstęp 13
1. Wprowadzenie do projektowania usług (Marcin Chłodnicki)  15
	1.1. Zrozumieć usługę   16
	1.2. Projektowanie doświadczenia usługowego klienta    16
		1.2.1. Usługa jako holistyczne doświadczenie 17
		1.2.2. Klient musi odnieść korzyść   18
		1.2.3. Interesariusze usługi   19
		1.2.4. Kontrola jakości usługi przez klienta 20
	1.3. Service design a projektowanie usług   20
		1.3.1. Relacja usługodawca – usługobiorca 22
		1.3.2. Warunki przeprowadzenia procesu w ramach service design  24
		1.3.3. Interdyscyplinarność zespołu projektowego    24
	1.4. Czas i zmienność w usługach/przesłanki do zmiany    24
		1.4.1. Usługa w kontekście czasu   25
		1.4.2. Oczekiwania    25
		1.4.3. Czas jako składowa usługi (składnik definiujący, krytyczny, podstawowy, determinujący)  26
		1.4.4. Zarządzanie procesami w czasie 28
2. Proces badawczy    33
	2.1. Badania i audyt projektowy usługi (Wojciech Jagodziński)  34
		2.1.1. Istota badań    34
		2.1.2. Cel badań   35
		2.1.3. Myślenie w modelu 3D 36
		2.1.4. Teoria przydatna w badaniach service design  37
		2.1.5. Obszary badań  40
	2.2. Etapy projektowania procesu badawczego w service design (Wojciech Jagodziński)  41
		2.2.1. Lista poszukiwanych informacji (LPI) 42
		2.2.2. Mapa użyteczności informacji (MUI)   44
		2.2.3. Tabela pokrycia informacji (TPI)   47
	2.3. Podejście ilościowe i jakościowe do badań (Wojciech Jagodziński) 49
		2.3.1. Metody i techniki badawcze   51
			2.3.1.1. Analiza „zza biurka”   52
			2.3.1.2. Jakościowy wywiad badawczy 53
			2.3.1.3. Zogniskowany wywiad grupowy   55
			2.3.1.4. Ankieta  56
			2.3.1.5. Studium przypadku   58
			2.3.1.6. Obserwacja  60
			2.3.1.7. Metoda cienia 60
			2.3.1.8. Service safari/team journey 61
			2.3.1.9. Moderowane testowanie prototypu funkcjonalnego – in-depth formative test   61
	2.4. Mapowanie doświadczeń klientów w procesie usługowym (Marcin Chłodnicki)   62
		2.4.1. Mobilna etnografia – podejście do badań skoncentrowane na kliencie 63
		2.4.2. Odkrywanie autentycznych potrzeb i doświadczeń użytkowników – mapa strukturalna usługi 65
		2.4.3. Instrumentarium 68
3. Proces projektowy    69
	3.1. Innowacyjność i kreatywność (Andrzej Karel)  70
		3.1.1. Definicja i rodzaje innowacyjności oraz kreatywności  70
		3.1.2. Definicje kreatywności charakterystyczne dla różnych dziedzin nauki   72
	3.2. Design thinking (Andrzej Karel) 74
		3.2.1. Przygotowanie do projektu    78
			3.2.1.1. Design thinking w kontekście zespołu  79
			3.2.1.2. Design thinking w kontekście przestrzeni  83
		3.2.2. Badania    85
			3.2.2.1. Wywiady swobodne i kontekstowe  88
			3.2.2.2. Obserwacja, nagrywanie i fotografowanie 89
			3.2.2.3. Wejście w rolę użytkownika  89
			3.2.2.4. Angażowanie interesariuszy (co-creation)  89
			3.2.2.5. Sytuacje analogiczne   90
			3.2.2.6. Próbnik/sonda kulturowa (cultural probes) 90
		3.2.3. Synteza i formułowanie wyzwania projektowego 91
			3.2.3.1. Storytelling   91
			3.2.3.2. Tworzenie klastrów    92
			3.2.3.3. Macierz 2×2 92
			3.2.3.4. Persona  92
			3.2.3.5. Ścieżka użytkownika, service blueprint oraz scenariusze 93
			3.2.3.6. Mapy i diagramy   94
			3.2.3.7. Jobs-to-be-done   95
			3.2.3.8. POV (point of view)   95
			3.2.3.9. How-might-we questions (HMW)   96
		3.2.4. Ideacja – techniki generowania nowych pomysłów 97
			3.2.4.1. Burza po cichu 98
			3.2.4.2. Przypadkowe słowo   99
			3.2.4.3. Symbole, metafory i Creative Clues   99
			3.2.4.4. Co by zrobił?    100
			3.2.4.5. Sztuczne założenie   100
			3.2.4.6. Mapa myśli   100
			3.2.4.7. Lista cech   100
			3.2.4.8. Brainwriting  101
			3.2.4.9. Antyproblem    101
		3.2.5. Budowanie prototypów (prototyping)  102
		3.2.6. Testowanie    104
		3.2.7. Design thinking w kontekście organizacji    107
			3.2.7.1. Mity związane z innowacjami  107
			3.2.7.2. Bariery powstawania innowacji – wnętrze organizacji   109
			3.2.7.3. Bariery adaptacji innowacji przez klientów 110
			3.2.7.4. Prawdy na tematy innowacyjnych pomysłów   110
			3.2.7.5. Zmiany w całej organizacji 113
			3.2.7.6. Organizacja ucząca się   114
			3.2.7.7. Motywowanie i wspieranie pracowników  114
			3.2.7.8. Waga humoru i zabawy 114
	3.3. Tworzenie innowacji usługowych techniką systematic inventive thinking (Bartek Stawski)    116
		3.3.1. Aksjomaty SIT  116
		3.3.2. Założenia metodyki SIT 117
		3.3.3. FFF = funkcja jest następstwem formy  118
		3.3.4. Narzędzia manipulacji 120
4. Proces wdrożeniowy – polskie realia   123
	4.1. Wybrane momenty prawdy procesów wdrożeniowych service design realizowanych w polskiej rzeczywistości (Wojciech Ławniczak)   124
		4.1.1. Inaczej niż kiedyś, czyli szerszy i węższy kontekst  124
		4.1.2. Wybrane bariery wdrożeniowe service design w Polsce 126
		4.1.3. Strategia rozwoju   127
		4.1.4. Zarządzanie wiedzą 128
		4.1.5. Zarządzanie ludźmi   128
		4.1.6. Kapitał społeczny  130
	4.2. Jak wdrażać? Kilka praktycznych wskazówek dotyczących myślenia i działania service design w Polsce (Wojciech Ławniczak)  132
		4.2.1. Śpiesz się powoli 132
		4.2.2. Szyjcie na miarę i stosujcie odpowiednią strategię  132
		4.2.3. Budujcie kapitał społeczny    133
		4.2.4. Przeprowadźcie analizę barier   133
		4.2.5. Przeprowadźcie testowy warsztat edukacyjny, z którego wyciągniecie wnioski   138
		4.2.6. Koniecznie wyjdźcie do ludzi    138
		4.2.7. Zaplanujcie role w procesie wdrożeniowym (niezależnie od struktury) 139
	4.3. Service design jako narzędzie nowoczesnego rozwoju organizacji (Marcin Chłodnicki)    142
	4.4. Projektowanie w środowisku zdalnym (Martyna Tarnawska)   142
		4.4.1. Czy projektowanie usług zdalnie jest możliwe?  143
			4.4.1.1. Zastosowania 143
			4.4.1.2. Atuty projektowania w środowisku zdalnym   144
			4.4.1.3. Minusy i wyzwania projektowania w środowisku zdalnym 145
		4.4.2. Dobór narzędzi  145
			4.4.2.1. Eksploracja i definicja – narzędzia badawcze   145
			4.4.2.2. Analiza zachowań użytkownika  147
			4.4.2.3. Netnografia  147
			4.4.2.4. Ideacja i prototypowanie – narzędzia do współtworzenia  148
				4.4.2.4.1. Tworzenie nowych rozwiązań  148
				4.4.2.4.2. Prototypowanie rozwiązań  149
				4.4.2.4.3. Testowanie   149
				4.4.2.4.4. Narzędzia warsztatowe    149
				4.4.2.4.5. Narzędzia do wideokonferencji  150
				4.4.2.4.6. Narzędzia do współpracy w czasie rzeczywistym 150
				4.4.2.4.7. Narzędzia do facylitacji    150
		4.4.3. Jak przygotować proces zdalny?   152
			4.4.3.1. Przygotowanie zespołu, kontraktu i zasad współpracy   152
			4.4.3.2. Facylitacja i efektywne prowadzenie spotkań   153
			4.4.3.3. Synteza, dokumentacja i archiwizacja  154
	4.5. Projektowanie doświadczenia usługowego klienta – Customer Experience (Janusz Kamieński)    154
		4.5.1. Projektowanie doświadczeń klientów? Ale po co?  154
		4.5.2. Czym różni się obsługa klienta od doświadczeń klienta? 156
		4.5.3. Witamy w erze doświadczeń!   157
		4.5.4. Jak zaprojektować pożądane doświadczenia klientów?   158
		4.5.5. Jak się ma projektowanie CX do realnej wartości świadczonej usługi? 160
		4.5.6. Standaryzowanie niestandardowych doświadczeń?  161
5. Warsztat pracy (Marcin Chłodnicki) 163
	5.1. Narzędzia service design   164
		5.1.1. Mapa trendów (MT) – narzędzie do pracy zespołowej   164
		5.1.2. Mapa informacji (MIN) – narzędzie do pracy zespołowej 164
		5.1.3. Karta wywiadu (KW) – narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej  167
		5.1.4. Karta analizy wywiadów (KAW) – narzędzie do pracy zespołowej 171
		5.1.5. Ścieżka klienta (SK) – narzędzie do pracy zespołowej   172
		5.1.6. Mapa interesariuszy (MI) – narzędzie do pracy zespołowej 173
		5.1.7. Persona (PE) – narzędzie do pracy zespołowej  173
		5.1.8. Moodboard (MB) – narzędzie do pracy zespołowej   176
		5.1.9. Karta pomysłu (KP) – narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej 176
		5.1.10. Karta oceny pomysłu (KOP) – narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej    178
	5.2. Service blueprint (SB) – narzędzie do pracy zespołowej 180
	5.3. Mapa wartości (MW) – narzędzie do pracy zespołowej  181
	5.4. Model biznesowy (MB) – narzędzie do pracy zespołowej  181
	5.5. Prototypowanie usługi (PU) – narzędzie do pracy zespołowej   182
		5.5.1. Wybrane techniki prototypowania usługi    183
		5.5.2. Wybrane narzędzia wspierające prototypowanie usługi   185
	5.6. Test usługi (TU) – narzędzie do pracy zespołowej    186
6. Kazusy – polskie firmy i instytucje (Marcin Chłodnicki)    189
	6.1. Wybrane przykłady stosowania metodyki service design w polskich firmach i instytucjach    190
	6.2. Poprawa doświadczeń interesariuszy Sądu Rejonowego w Katowicach 190
	6.3. „Kopalnia zgody” – punkt mediacyjny w Sądzie Rejonowym Katowice-Zachód  191
	6.4. Lotnisko Ławica w Poznaniu 192
	6.5. Warsztaty kreatywne firmy Schattdecor Polska 193
	6.6. Budowanie zespołów metodą FRIS® w organizacji (Adam Pluciński)  196
	6.7. Service Design Network Poland Chapter – organizacja wspierająca projektantów usług  199
Wokabularz   201
Bibliografia   205

Inni Klienci oglądali również

39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Młoda Polska w najnowszych badaniach

Książka prezentuje najnowsze prace poświęcone Młodej Polsce. Studia tu zamieszczone dotyczą zagadnień ogólnych (tematologia, witraż, „mapa modernizmu”, ironia), jak też zagadnień szczegółowych, jak powinowactwo sztuk, tematyka...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Alternatywne procedury głosowania w polskim prawie wyborczym. Gwarancja zasady powszechności wyborów czy mechanizm zwiększania frekwencji wyborczej?

Stan prawny: 2013Czy udział w wyborach oznacza udanie się do siedziby komisji i wrzucenie karty do urny? Co do zasady tak, ale w wielu państwach świata coraz szerzej stosowane są tzw. alternatywne procedury głosowania, które umożl...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

18 mgnień tropiku. Wojsko Polskie w Kambodży 1992 - 1993

W przeciwieństwie do kontyngentów wojskowych na Bałkanach czy Bliskim Wschodzie, misja Wojska Polskiego w Kambodży w ramach ONZ nie zapisała się w powszechnej pamięci. Nie powstały o niej filmy fabularne, pisano o niej niewiele i z reguły źle. S...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Poezja polskiego baroku

Sebastian Grabowiecki, Wespazjan Kochowski, Jan Andrzej Morsztyn czy Daniel Naborowski, mistrzowie barokowego konceptu, poruszają najgłębiej ukryte emocje. W przewrotny sposób piszą o ulotności i marności ludzkiego życia, o poczuciu pustki i prz...
27,54 zł 30,60 zł
Do koszyka

(Nie)przezroczystość normalności w literaturze polskiej XX i XXI wieku

Tom (Nie)przezroczystość normalności w literaturze polskiej XX i XXI wieku nawiązuje do projektu pt. (Nie)obecność. Pominięcia i przemilczenia w narracjach XX wieku/The Effect of Palimpsest, zrealizowanegow latach 2006–2009 przez Pracownię ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Polskie szkoły resocjalizacji

Pomysł przygotowania publikacji ogniskującej wokół tematyki polskich „szkół resocjalizacji” powstał w związku ze zbliżającą się setną rocznicą działalności Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej (PIPS) w Warszawie (1922&n...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!