0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Rozwój seksualny w okresie dzieciństwa Tom 1

(eBook)

Praktyczna analiza teoretyczna

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Maria Beisert

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 149,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 104,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

104,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rozwój seksualny w okresie dzieciństwa Tom 1

Rozumienie seksualności człowieka dorosłego nie jest możliwe bez zagłębienia się w świat seksualności dziecka. Ten fragment powrotu do wspomnień i pierwotnych doświadczeń ułatwia pracę z pacjentem. Natomiast wiedza o tym jak seksualność człowieka dorosłego powstaje, na jakich fundamentach się opiera i z jakich doświadczeń wyrasta, jest obowiązkowym fundamentem diagnozy funkcjonalnej postawionej dorosłemu i obowiązkowym materiałem służącym planowaniu leczenia. Publikacja Marii Beisert składa się z czterech części: • Dzieciństwo – fundament rozwoju seksualnego człowieka – wyjaśniono tu, czym jest rozwój seksualny, jakie są jego czasowe i przestrzenne granice oraz w jaki sposób przejawia się na zewnątrz. • Modele seksualności - choć seksualność dotyczy każdego człowieka, to wielość sposobów jej doświadczania wymaga opisu, do którego przydają się różne modele. Praktyczny aspekt tej części przyda się diagnostom, biegłym i klinicystom, którzy dzięki wyborowi właściwego paradygmatu, z którego wyrasta model, będą mogli trafnie i skutecznie działać. • Rozwój seksualny dziecka w świetle zróżnicowanych teorii – ta część nasycona jest wskazaniami praktycznymi. Pozornie dotyczy sytuacji dziecka, ale w rzeczywistości służy wyjaśnieniom co i dlaczego działo się w życiu pacjenta na wczesnych etapach jego rozwoju seksualnego, by dziś – bo głównie diagnozy te stawiane są osobom dorosłym – móc wyjaśnić związki teraźniejszości z przeszłością, podjąć decyzje terapeutyczne i przekazać je pacjentowi. • Seksualizacja i jej związki z rozwojem seksualnym – ta część ma na celu rozróżnienie zjawiska normatywnego, czyli seksualności dziecka od patologii, czyli od procesu seksualizacji dziecka.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia kliniczna i psychoterapia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-23338-9
  • ISBN druku: 978-83-01-23186-6
  • Liczba stron: 502
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp     IX
Wprowadzenie do tomu I     XIII
Część I. Dzieciństwo – fundament rozwoju seksualnego człowieka     1
1. Definiowanie procesu rozwoju seksualnego     3
2. Uzewnętrznianie procesu rozwoju seksualnego     19
Część II. Modele seksualności człowieka     37
3. Różnorodność modeli     39
4. Perspektywy skrajne. Esencjalizm vs konstruktywizm     41
	4.1. Teoria strategii seksualnych (SST)     41
	4.2. Teoria skryptów seksualnych     45
5. Perspektywy scalone. Modele ogólne vs zintegrowane     49
	5.1. Model ekologiczny R. Whalena w modyfikacji G. Schmidta     49
	5.2. Model warstwowy M.E.P. Seligmana, E.F. Walker i D.L. Rosenhana     53
	5.3. Model podwójnej kontroli J. Bancrofta     57
Część III. Rozwój seksualny dziecka w świetle zróżnicowanych teorii     63
6. Biologiczne aspekty rozwoju płci (Katarzyna Bajszczak)     65
	6.1. Typowy przebieg rozwoju płci     65
	6.2. Zróżnicowany rozwój płci     78
	6.3. Podsumowanie     94
7. Rozwój seksualny skoncentrowany wokół zasady przyjemności     97
	7.1. Podstawowe założenia dotyczące seksualności człowieka     97
	7.2. Założenia dotyczące rozwoju seksualnego     98
8. Rozwój seksualny rozgrywany według skryptów     103
	8.1. Podstawowe założenia     103
	8.2. Charakterystyka poszczególnych okresów rozwoju psychoseksualnego człowieka     104
		8.2.1. Dzieciństwo     104
		8.2.2. Dorastanie     110
		8.2.3. Dorosłość     117
9. Tożsamość płciowa – kluczowy konstrukt rozwoju psychoseksualnego człowieka     121
	9.1. Podstawowe założenia     121
	9.2. Linia rozwoju psychoseksualnego dziewczynki     131
		9.2.1. Faza oralna     132
		9.2.2. Faza analna     150
		9.2.3. Faza infantylnej genitalności     153
		9.2.4. Latencja     164
		9.2.5. Preadolescencja     168
		9.2.6. Adolescencja     169
		9.2.7. Dorosłość     179
	9.3. Linia rozwoju rozwoju psychoseksualnego chłopca     180
		9.3.1. Faza oralna     181
		9.3.2. Faza analna     187
		9.3.3. Faza infantylnej genitalności     191
		9.3.4. Latencja     201
		9.3.5. Adolescencja     203
		9.3.6. Dorosłość     206
10. Rozwój seksualny z perspektywy związku miłosnego     207
	10.1. Podstawowe założenia     207
	10.2. Rozwój seksualny w relacji z pierwotnym obiektem     217
		10.2.1. Rozwój dziewczynki     217
		10.2.2. Rozwój chłopca     220
	10.3. Wyłanianie się par jako proces nowego ustalania relacji z obiektem     223
	10.4. Dorosła para w fazie dojrzałego związku miłosnego     233
	10.5. Związek miłosny w starości     239
11. Rozwój psychoseksualny w cyklu życia jednostki i pokoleń     241
	11.1. Podstawowe założenia     241
	11.2. Charakterystyka poszczególnych stadiów rozwoju psychoseksualnego człowieka     257
		11.2.1. Okres niemowlęcy. Stadium oralno-oddechowe, czuciowo-kinestetyczne     257
		11.2.2. Wczesne dzieciństwo. Stadium analno-uretralne, mięśniowe     264
		11.2.3. Wiek zabawy. Stadium dziecięco-genitalne, lokomotoryczne     268
		11.2.4. Wiek szkolny. Stadium latencji     274
		11.2.5. Wiek dojrzewania. Stadium dojrzewania płciowego     277
		11.2.6. Wczesna dorosłość. Stadium genitalne     280
		11.2.7. Dojrzała dorosłość. Stadium rozrodcze     285
		11.2.8. Starość. Stadium uogólniania funkcji zmysłowych     288
12. Rozwój seksualny w wersji eklektycznej i zintegrowanej     293
	12.1. Podstawowe założenia     293
	12.2. Trzy wątki rozwoju seksualnego     294
		12.2.1. Różnicowanie płci w stronę męską lub żeńską     295
		12.2.2. Reaktywność seksualna człowieka     297
		12.2.3. Zdolność do przeżywania bliskich zwiądiadycznych     303
Część IV. Seksualizacja i jej związki z rozwojem seksualnym     313
13. Kontrowersje wokół definicji seksualizacji     315
14. Seksualizacja człowieka dorosłego     319
	14.1. Seksualność a seksualizacja     319
	14.2. Seksualizacja jako uprzedmiotowienie     321
	14.3. Seksualizacja jako nadawanie znaczeń     350
	14.4. Scalanie perspektyw     359
15. Seksualizacja dziecka     367
	15.1. Seksualność dziecka i jej ochrona     367
		15.1.1. Wiedza jako podstawa definiowania seksualności dziecka     367
		15.1.2. Wizja seksualności dziecka zbudowana na mitach     370
	15.2. Seksualizacja dziecka jako zniekształcona wizja jego seksualności     387
		15.2.1. Seksualizacja dziecka jako uprzedmiotowianie     389
		15.2.2. Seksualizacja dziecka jako nadawanie znaczeń     439
		15.2.3. Skutki seksualizacji dziecka     450
16. Seksualizacja dziecka a edukacja seksualna     457
Zakończenie     473
Bibliografia     477
Indeks rzeczowy     497
O Autorce     503

Inni Klienci oglądali również

21,15 zł 23,50 zł
Do koszyka

Najnowsze dzieje języka polskiego. Rozwój polszczyzny w latach 1918-2018

Publikacja składa się z dwóch zasadniczych części, z których pierwsza dotyczy rozwoju polszczyzny w krajowej wspólnocie komunikacyjnej, druga zaś przedstawia zarys tego rozwoju w diasporycznych wspólnotach komunikacyjnych po...
27,30 zł 39,00 zł
Do koszyka

Z dzieciństwa w dorosłość

Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej meto...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Renta geograficzna a rozwój społeczno-gospodarczy

W skomplikowanej „układance" badań regionalnych coraz częściej elementem porządkującym mnogość czynników rozwoju jest struktura powiązań prze­strzennych. Interakcje sąsiedzkie oraz ograniczające je bariery fizyczne, administracyjn...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Teksty z ćwiczeniami wspomagającymi rozwój mowy i języka dziecka

„Teksty z ćwiczeniami...” to zeszyt zawierający krótkie teksty narracyjne i ćwiczenia. Treść utworów odpowiada zainteresowaniom młodszych dzieci szkolnych (chociaż mogą też być wykorzystywane w pracy terapeutycznej z dziećmi starszymi 4-6 kl.). Teks...
3,83 zł 4,26 zł
Do koszyka

Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych przez kapitał prywatny na zasadzie project finance (wyd. II). Rozdział 1. INFRASTRUKTURA GOSPODARCZA – POJĘCIE, ROZWÓJ, ZNACZENIE

Wraz ze zwiększaniem się udziału sektora prywatnego w przedsięwzięciach infrastrukturalnych rośnie znaczenie techniki project finance, której podstawowym założeniem jest oparcie finansowania projektu na środkach dłużnych, spłacanych wyłącznie z ...
26,60 zł 38,00 zł
Do koszyka

Pamięć zbiorowa społeczeństwa polskiego w okresie transformacji

Socjologowie polscy już od początku lat sześćdziesiątych XX wieku systematycznie podejmowali temat „żywej historii” – oddziaływania przeszłości na żyjące pokolenia. W ostatnich dekadach tematyka ta zyskała na znaczeniu, a w wielu krajach toczą się p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!