0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka

(eBook)

Interwencje przez zabawę

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Reddy Linda A.

  • Tłumacz: Aleksandra Jaworska-Surma

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 74,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka

Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę!
Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat:
• zawierania przyjaźni,
• czekania na swoją kolej,
• proszenia o pomoc i oferowania pomocy,
• używania odpowiednich słów,
• kontrolowania swojego zachowania,
• wyrażania emocji.

Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.
Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21513-2
  • ISBN druku: 978-83-011-7958-8
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania 8
Wprowadzenie 9
I. Podstawy 12
Rozdział 1. Empiryczne dowody na skuteczność zabawy grupowej jako interwencji psychologicznej dla dzieci 15
Rozdział 2. Zabawa grupowa w interwencjach dla dzieci o specjalnych potrzebach 23
Rozdział 3. Tworzenie grup do realizacji interwencji opartych na zabawie grupowej 33
Rozdział 4. Strategie formułowania poleceń oraz kształtowania zachowań dzieci 42
Rozdział 5. Rola opiekunów dziecka w procesie generalizacji umiejętności nabytych podczas interwencji grupowych 51
II. Sekwencje umiejętności niezbędnych w zabawie grupowej 63
1. Komunikowanie się 66
2. Przyjazna rozmowa 67
3. Przedstawianie się 67
4. Przedstawianie innych 68
5. Włączanie się do rozmowy 68
6. Dołączanie do zabawy grupowej 69
7. Opowiadanie o sobie 69
8. Dzielenie się czymś z innymi 70
9. Dowiadywanie się czegoś o innych 70
10. Aktywne słuchanie 71
11. Mówienie komplementów 71
12. Przyjmowanie komplementów 71
13. Okazywanie szacunku innym 72
14. Szacunek dla osobistej przestrzeni innych 73
15. Nieprzeszkadzanie innym 73
16. Samokontrola 74
17. Rozpoznawanie uczuć i emocji 74
18. Wyrażanie uczuć i emocji 75
19. Rozumienie wskazówek płynących z otoczenia społecznego 75
20. Wykazywanie zainteresowania uczuciami innych 76
21. Radzenie sobie ze stresem 76
22. Radzenie sobie z lękiem 77
23. Radzenie sobie ze złością 77
24. Radzenie sobie ze złością drugiej osoby 78
25. Radzenie sobie z odrzuceniem 79
26. Radzenie sobie z wykluczeniem 79
27. Radzenie sobie z nudą 80
28. Wyznaczanie celów i osiąganie ich 80
29. Rozwiązywanie codziennych problemów 81
30. Grupowe rozwiązywanie problemów 82
31. Stosowanie się do poleceń 82
32. Koncentrowanie uwagi 83
33. Wytrwałość w realizacji zadania 83
34. Samodzielna praca 84
35. Współpraca 84
36. Czekanie na swoją kolejność 85
37. Umiejętność współzawodnictwa 86
38. Cierpliwość 86
39. Asertywność 86
40. Mówienie NIE 87
41. Akceptowanie czyjegoś NIE 87
42. Proszenie o pomoc 88
43. Pomaganie innym 88
III. Interwencje wykorzystujące zabawę grupową 91
ZWIERANIE I PODTRZYMYWANIE ZNAJOMOŚCI 91
1. Poznaj-piłka 94
2. Papuga 96
3. Samoloty z imionami 98
4. Samoloty z rozmowami (kontynuacja gry Samoloty z imionami) 100
5. Głuchy telefon na mój temat 102
6. Obrazkowy słowniczek zainteresowań 104
7. Wspólne cechy w kapeluszu 106
8. Naklejka z komplementem 108
9. Prowadzenie wywiadu i prezentacja 110
ROZPOZNAAWANIE EMOCJI I OPOWIEDNIE ICH WYRAŻANIE 109
1. Kostki uczuć 112
2. Kamienna Twarz 114
3. Rozpoznawanie wyrazu twarzy 116
4. Zapamiętaj emocje 118
5. Zawody w układanie słowniczka emocji 120
6. Berek z emocjami 122
7. Szarady z emocjami 124
8. Kostka z uczuciami i doznaniami 126
STOSOWANIE SIĘ DO POLECEŃ I KONTROA IMPULSÓW 125
1. Czerwone światło, zielone światło 128
2. Wyspy 130
3. Rysowanie kontroli impulsów 132
4. Nieruchome posągi 134
5. 5. Kłębuszek 136
6. Szalony taniec 138
7. Wszystko się pomieszało 140
8. Wyścigi z zasłoniętymi oczami 142
DZIELENIE SIĘ, DOŁĄCZANIE DO GRUPY I WSPÓŁPRACA W GRUPIE 141
1. Pajęczyna 144
2. Małpka w kocyku 146
3. Śnieżna kula 148
4. Układanka obrazkowa 150
5. Piramida 152
6. Na kogo wypadnie, na tego bęc 154
7. Dobranoc, Azorku 156
8. Mumia 158
9. Wspólne tworzenie historii 160
RADZENIE SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ 159
1. Wyrzuć to z siebie w formie sztuki 162
2. Zawody w wymyślaniu sposobów na radzenie sobie ze złością 164
3. Rzut woreczkiem z groszkami 166
4. Zły gorący ziemniak 168
5. Dalej, wiewiórko! 170
6. Ciepło–zimno 172
7. Oddawanie książki 174
8. Złość do kosza 176
RADZENIE SOBIE Z LĘKIEM I STRESEM 175
1. Relaksujący kot 178
2. Zmieniające się pory roku 180
3. Jestem balonikiem 182
4. Chrrr… 184
5. Wyobraź sobie, że jesteś tutaj 186
6. Rysowanie muzyki 188
7. Kołysząca się łódź 190
8. Kolorowanki z numerami 192
OKREŚLANIE PRZESTRZENI OSOBISTEj 191
1. Wkraczanie w przestrzeń osobistą 194
2. Wirowanie w przestrzeni 196
3. Muzyczne kształty 198
4. Bańki przestrzeni osobistej 200
5. Krąg przestrzeni osobistej 202
6. Koła hula-hoop 204
7. Mamo/tato, czy mogę? 206
8. Skaczące piłki 208
9. Zgadywanie granic przestrzeni osobistej 210
SKUTECZNE PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM 209
1. Ile to zabiera czasu? 212
2. Wyścigi w ubieraniu się 214
3. Zwyczaje poranne 216
4. Mój dzień 218
5. Podchody 220
6. Zaplanujmy podróż! 222
7. Zaprogramuj robota 224
8. Restauracja 226
IV. Wnioski
uwagi końcowe i kierunki na przyszłość 231
Załącznik a: Przykład sesji interwencji opartej na zabawie grupowej 233
Załącznik b: Rekomendowane strony internetowe na temat terapii zabawą 238
Bibliografia 239
Indeks rzeczowy 251
O autorce 255

Inni Klienci oglądali również

152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Wolność myśli sumienia i wyznania dziecka jako fundamentalne prawo człowieka

Publikacja porusza jeden z najbardziej spornych tematów, czyli prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania dziecka w Polsce. Wskazuje na odrębności i dysproporcje w widzeniu pozycji i zdolności dziecka do korzystania z tego prawa w doktrynie pr...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych

„Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowośc...
13,23 zł 14,70 zł
Do koszyka

Partnerstwo środowiskowe dla rozwoju dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Raport z badań

Niniejsza publikacja jest kolejnym głosem w dyskusji na temat kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, a jej celem jest prezentacja modelu lokalnej współpracy ukierunkowanej na pomoc dzieciom i młodzieży z per...
8,10 zł 9,00 zł
Do koszyka

Origami dla dzieci. Samoloty. Cuda z papieru

Origami to sztuka składania papierowych figurek bez pomocy nożyczek i kleju, będąca świetną zabawą dla dzieci i dorosłych Dowiedz się, jak krok po kroku wykonać modele modele m.in. ślizgacza, myśliwca, mewy, jaskółki i wieloryba. Każdy model ma ...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Uzdolnienia matematyczne u dzieci

Z wielką przyjemnością czytałem pracę dr Karoliny Skarbek. Książka jest poprawnie skonstruowana pod względem naukowym, może być wzorem dla czytelników, którzy interesują się naukami pedagogicznymi […]. Można w niej znaleźć dużo inf...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Ćwiczymy spostrzegawczość. Zagadki dla dzieci

W książce znajdują się zabawy, które pomogą w ćwiczeniu cierpliwości oraz spostrzegawczości. Polegają one na rozwiązywaniu zagadek. Każda zagadka, to krótka rymowanka, a odpowiedzi na nie znajdują się pośród rozsypanych w tabeli li...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!