Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Wstęp 7
I. Podstawy i uwarunkowania rozwoju małego dziecka 9
Katarzyna Wiejak Prawidłowości rozwoju w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 11
Teresa Parczewska Znaczenie środowisk wychowawczych w stymulowaniu aktywności poznawczej dziecka w wieku przedszkolnym 27
Anna Jakubowicz-Bryx Udział rodziców w edukacji szkolnej dziecka na przykładzie dwóch środowisk 47
Iwona Zwierzchowska Więzi emocjonalno-społeczne w rodzinach niepełnych w percepcji dzieci kończących edukacje przedszkolna 67
II. Sposoby rozwijania wielokierunkowej aktywności małego dziecka 83
Magdalena Grochowalska Marginalizowana i faworyzowana aktywność dziecka, czyli o bawieniu i uczeniu się 85
Jolanta Andrzejewska Doświadczanie świata podstawa kształcenia kompetencji komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym 105
Barbara Bilewicz-Kuźnia Kształtowanie pojęć matematycznych na etapie wczesnej edukacji 125
Małgorzata Centner-Guz Środowisko rodzinne miejscem przybliżania dziecku książki 147
III. Diagnoza psychopedagogiczna małego dziecka – problemy i rozwiązania praktyczne 165
Elżbieta Marek Diagnozowanie gotowości dzieci do podjęcia nauki w programach edukacji przedszkolnej 167
Małgorzata Sitarczyk Arkusz obserwacyjny jako narzędzie diagnozy psychopedagogicznej dziecka sześcioletniego 189
Noty o autorach 207