Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Wprowadzenie we wszystkie ważne działy psychologii, które podejmują problematykę zachowań społecznych
Odwołania do najnowszych idei oraz badań w dziedzinie psychologii społecznej
Logiczny układ zagadnień
Wysoka przydatność dydaktyczna
Wstęp do wydania polskiego 11 Przedmowa 13 Podziękowania 23 Rozdział 1 JA 26 Samoświadomość 26 Rozwój samoświadomości 26 Neurologiczne podstawy samoświadomości 26 Chwilowe różnice w samoświadomości 27 Trwale różnice w samoświadomości 29 Organizacja samowiedzy 31 Teorie podtrzymywania obrazu siebie 33 Teorie porównań Ja 33 Teorie porównań 37 Teorie porównań grupowych 39 Samoocena 43 Rozwój samooceny 43 Konsekwencje samooceny 44 Motywy związane z obrazem siebie 47 Podnoszenie własnej wartości 48 Różnice kulturowe w Ja i tożsamości 53 Kultury indywidualistyczne i kolektywistyczne 54 Dwukulturowośc 54 Podsumowanie 57 Rozdział 2 POZNANIE SPOŁECZNE 62 Wnioskowanie społeczne 62 Naiwny naukowiec 62 Teoria atrybucji 62 Dokonywanie atrybucji 64 Błędy atrybucji 68 Poznawczy skąpiec 72 Heurystyki 72 Umotywowany taktyk 76 Kategoryzacja społeczna 78 Podstawowe zasady 78 Dlaczego dokonujemy kategoryzacji? 82 Kiedy dokonujemy kategoryzacji? 82 Konsekwencje kategoryzacji 84 Teorie dwuprocesowe 87 Podsumowanie 90 Rozdział 3 POSTAWY 95 Geneza postaw 95 Efekt samej ekspozycji 95 Uczenie się przez skojarzenie 98 Autopercepcja 99 Podejście funkcjonalne 102 Postawy a zachowanie 105 Wyznaczniki związku postawy z zachowaniem 105 Teoria działań przemyślanych 108 Działania przemyślane a spontaniczność 109 Zmiana postaw 111 Dysonans poznawczy 111 Perswazja 115 Dwutorowe modele perswazji 115 Czynniki wpływające na wybór toru perswazji 116 Sygnały peryferyjne 119 Podsumowanie 121 Rozdział 4 PROCESY GRUPOWE 124 Grupy 124 Co to jest grupa? 124 Realność grupy 125 Produktywność grupy 126 Facylitacja i hamowanie społeczne 126 Wyjaśnienia facylitacji i hamowania 126 Próżniactwo społeczne 130 Przywództwo 134 Wyłanianie przywódcy 135 Style kierowania 138 Teorie sytuacji i stylu 142 Podsumowanie 146 Rozdział 5 WPŁYW SPOŁECZNY 151 Normy społeczne 151 Rozwój norm 223 Konformizm 226 Eksperyment Ascha 228 Wyjaśnianie konformizmu 231 Czynniki wpływające na konformizm 232 Wpływ na normy społeczne 232 Wpływ mniejszości 235 Konsekwencja i pewność 236 Kiedy mniejszość wywiera wpływ 237 Posłuszeństwo 226 Eksperyment Milgrama 228 Wyjaśnianie posłuszeństwa 231 Wyznaczniki posłuszeństwa 232 Teoria wpływu społecznego 235 Podsumowanie 235 Rozdział 6 UPRZEDZENIA 180 Uprzedzenia: stare i nowe 180 Uprzedzenia, dyskryminacja i tendencyjność grupowa 180 Rasizm 181 Seksizm 182 Różnice indywidualne w podatności na uprzedzenia 185 Osobowość autorytarna 185 Orientacja na dominację społeczną 186 Uprzedzenia i samoregulacja 186 Teorie międzygrupowe 188 Badanie terenowe Sherifa 188 Paradygmat grupy minimalnej 190 Redukowanie uprzedzeń 202 Hipoteza kontaktu 202 Model wspólnej tożsamości wewnątrzgrupowej 205 Kategoryzacja skrzyżowana 207 Podsumowanie 210 Rozdział 7 AGRESJA 215 Teorie agresji 215 Biologiczne teorie agresji 215 Społeczne teorie agresji 216 Osobowe determinanty agresji 224 Różnice związane z płcią 224 Osobowość 226 Alkohol 228 Sytuacyjne determinanty agresji 231 Otoczenie fizyczne 231 Upośledzenie społeczne 233 Wpływy kulturowe 233 Rozhamowanie 235 Deindywiduacja 236 Dehumanizacja 237 Formy agresji w społeczeństwie 239 Przemoc w rodzinie 239 Agresja seksualna 240 Terroryzm 241 Podsumowanie 243 Rozdział 8 ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE 249 Co to jest zachowanie prospołeczne? 249 Geneza zachowań prospołecznych 250 Perspektywa ewolucyjna 250 Normy społeczne 251 Modelowanie 252 Sytuacyjne determinanty pomagania 255 Model poznawczy Łatanego i Darleya 255 Model pobudzenia-bilansu Piliavin 262 Determinanty pomagania związane z obserwatorem 267 Osobowość 268 Kompetencje 269 Nastrój 270 Empatia-altruizm 272 Różnice w zachowaniach pomocowych związane z płcią 274 Determinanty pomagania związane z biorcą pomocy 275 Podobieństwo 275 Przynależność do tej samej grupy 275 Atrakcyjność 275 Odpowiedzialność ofiary za swój los 276 Otrzymywanie pomocy 278 Podsumowanie 279 Rozdział 9 AFILIACJA I ATRAKCYJNOŚĆ 282 Afiliacja 282 Kiedy i dlaczego poszukujemy bliskości innych? 283 Problemy z afiliacją i interakcjami międzyludzkimi 284 Atrakcyjność interpersonalna 288 Determinanty atrakcyjności związane z obiektem 288 Determinanty atrakcyjności związane z obserwatorem 298 Podsumowanie 301 Rozdział 10 PRZYJAŹŃ I MIŁOŚĆ 304 Przyjaźń 304 Teoria przenikania społecznego 305 Różnice międzypłciowe w przyjaźni 306 Związki romantyczne 309 Rodzaje miłości 309 Satysfakcja i zaangażowanie w związku 314 Satysfakcja ze związku 314 Co decyduje o przetrwaniu związku? 321 Podsumowanie 323 Wykaz najważniejszych pojęć 326 Bibliografia 346 Indeks nazwisk 369 Indeks rzeczowy 378 O Autorach 384