0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Psychologia społeczna

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Crisp Richard J., Turner Riannon N.

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 58,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

58,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Psychologia społeczna

Wprowadzenie we wszystkie ważne działy psychologii, które podejmują problematykę zachowań społecznych
Odwołania do najnowszych idei oraz badań w dziedzinie psychologii społecznej
Logiczny układ zagadnień
Wysoka przydatność dydaktyczna

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia kliniczna i psychoterapia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21270-4
  • ISBN druku: 978-83-011-8270-0
  • Liczba stron: 384
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp do wydania polskiego 11
Przedmowa  13
Podziękowania  23
Rozdział 1 JA 26
Samoświadomość  26
	Rozwój samoświadomości 26
	Neurologiczne podstawy samoświadomości  26
	Chwilowe różnice w samoświadomości 27
	Trwale różnice w samoświadomości  29
Organizacja samowiedzy  31
Teorie podtrzymywania obrazu siebie 33
	Teorie porównań Ja 33
	Teorie porównań 37
	Teorie porównań grupowych  39
Samoocena  43
	Rozwój samooceny  43
	Konsekwencje samooceny 44
Motywy związane z obrazem siebie 47
	Podnoszenie własnej wartości  48
Różnice kulturowe w Ja i tożsamości 53
	Kultury indywidualistyczne i kolektywistyczne  54
	Dwukulturowośc 54
Podsumowanie 57
Rozdział 2 POZNANIE SPOŁECZNE 62
Wnioskowanie społeczne 62
	Naiwny naukowiec 62
	Teoria atrybucji 62
	Dokonywanie atrybucji 64
	Błędy atrybucji  68
	Poznawczy skąpiec  72
	Heurystyki  72
	Umotywowany taktyk 76
Kategoryzacja społeczna 78
	Podstawowe zasady 78
	Dlaczego dokonujemy kategoryzacji?  82
	Kiedy dokonujemy kategoryzacji? 82
	Konsekwencje kategoryzacji  84
	Teorie dwuprocesowe 87
Podsumowanie 90
Rozdział 3 POSTAWY 95
Geneza postaw 95
	Efekt samej ekspozycji 95
	Uczenie się przez skojarzenie 98
	Autopercepcja 99
	Podejście funkcjonalne  102
Postawy a zachowanie 105
	Wyznaczniki związku postawy z zachowaniem  105
	Teoria działań przemyślanych  108
	Działania przemyślane a spontaniczność 109
Zmiana postaw  111
	Dysonans poznawczy  111
	Perswazja  115
	Dwutorowe modele perswazji 115
	Czynniki wpływające na wybór toru perswazji  116
	Sygnały peryferyjne 119
Podsumowanie 121
Rozdział 4 PROCESY GRUPOWE 124
Grupy  124
	Co to jest grupa? 124
	Realność grupy 125
Produktywność grupy 126
	Facylitacja i hamowanie społeczne 126
	Wyjaśnienia facylitacji i hamowania  126
	Próżniactwo społeczne  130
Przywództwo  134
	Wyłanianie przywódcy  135
	Style kierowania  138
	Teorie sytuacji i stylu 142
Podsumowanie 146
Rozdział 5 WPŁYW SPOŁECZNY 151
Normy społeczne 151
	Rozwój norm  223
Konformizm  226
	Eksperyment Ascha 228
	Wyjaśnianie konformizmu 231
	Czynniki wpływające na konformizm 232
	Wpływ na normy społeczne  232
Wpływ mniejszości 235
	Konsekwencja i pewność 236
	Kiedy mniejszość wywiera wpływ 237
Posłuszeństwo  226
	Eksperyment Milgrama 228
	Wyjaśnianie posłuszeństwa  231
	Wyznaczniki posłuszeństwa 232
Teoria wpływu społecznego  235
Podsumowanie 235
Rozdział 6 UPRZEDZENIA 180
Uprzedzenia: stare i nowe  180
	Uprzedzenia, dyskryminacja i tendencyjność grupowa 180
	Rasizm  181
	Seksizm 182
Różnice indywidualne w podatności na uprzedzenia 185
	Osobowość autorytarna  185
	Orientacja na dominację społeczną  186
	Uprzedzenia i samoregulacja 186
Teorie międzygrupowe  188
	Badanie terenowe Sherifa  188
	Paradygmat grupy minimalnej 190
Redukowanie uprzedzeń 202
	Hipoteza kontaktu  202
	Model wspólnej tożsamości wewnątrzgrupowej  205
	Kategoryzacja skrzyżowana 207
Podsumowanie 210
Rozdział 7 AGRESJA 215
Teorie agresji  215
	Biologiczne teorie agresji 215
	Społeczne teorie agresji 216
Osobowe determinanty agresji 224
	Różnice związane z płcią 224
	Osobowość 226
	Alkohol 228
Sytuacyjne determinanty agresji 231
	Otoczenie fizyczne  231
	Upośledzenie społeczne 233
	Wpływy kulturowe 233
Rozhamowanie  235
	Deindywiduacja  236
	Dehumanizacja 237
Formy agresji w społeczeństwie 239
	Przemoc w rodzinie 239
	Agresja seksualna  240
	Terroryzm 241
Podsumowanie 243
Rozdział 8 ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE 249
Co to jest zachowanie prospołeczne? 249
Geneza zachowań prospołecznych  250
	Perspektywa ewolucyjna  250
	Normy społeczne  251
	Modelowanie  252
Sytuacyjne determinanty pomagania  255
	Model poznawczy Łatanego i Darleya 255
	Model pobudzenia-bilansu Piliavin 262
Determinanty pomagania związane z obserwatorem 267
	Osobowość 268
	Kompetencje 269
	Nastrój  270
	Empatia-altruizm  272
	Różnice w zachowaniach pomocowych związane z płcią 274
Determinanty pomagania związane z biorcą pomocy  275
	Podobieństwo 275
	Przynależność do tej samej grupy  275
	Atrakcyjność 275
	Odpowiedzialność ofiary za swój los 276
Otrzymywanie pomocy 278
Podsumowanie 279
Rozdział 9 AFILIACJA I ATRAKCYJNOŚĆ 282
Afiliacja 282
	Kiedy i dlaczego poszukujemy bliskości innych?  283
	Problemy z afiliacją i interakcjami międzyludzkimi 284
Atrakcyjność interpersonalna 288
	Determinanty atrakcyjności związane z	obiektem  288
	Determinanty atrakcyjności związane z	obserwatorem  298
Podsumowanie 301
Rozdział 10 PRZYJAŹŃ I MIŁOŚĆ 304
Przyjaźń  304
	Teoria przenikania społecznego 305
	Różnice międzypłciowe w przyjaźni  306
Związki romantyczne 309
	Rodzaje miłości 309
Satysfakcja i zaangażowanie w związku 314
	Satysfakcja ze związku 314
	Co decyduje o przetrwaniu związku?  321
Podsumowanie 323
Wykaz najważniejszych pojęć 326
Bibliografia 346
Indeks nazwisk  369
Indeks rzeczowy  378
O Autorach 384

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Psychologia rehabilitacyjna w praktyce

Monografia wpisuje się w niezmiernie aktualną i ważną ze społecznego punktu widzenia problematykę odnoszącą się do osób z wszelkiego rodzaju uszkodzeniami (w tym fizycznymi i psychicznymi) oraz psychologii rehabilitacyjnej. Jak pisze sam Autor, ...
32,20 zł 46,00 zł
Do koszyka

Społeczna psychologia środowiskowa

Książka koncentruje się na związku między jednostką a jej środowiskiem fizyczno-przestrzennym oraz społeczno-kulturowym. Wprowadza w problemy pojawiające się na styku oczekiwań ludzi wobec środowiska i ofert, jakie dla ich spełnienia tworzy społeczno-k...
20,30 zł 29,00 zł
Do koszyka

William Stern w perspektywie nowej historii psychologii

Celem tej książki jest prezentacja i analiza twórczości Williama Sterna w kontekście programu badawczego nazywanego nową historią psychologii. Według ogólnej zasady tego programu badacz powinien poznać oryginalne źródła, a nie tylk...
8,05 zł 11,50 zł
Do koszyka

Psychologia penitencjarna. Rozdział 3-4

Rozdziały 3-4 z publikacji pt. "Psychologia Penitencjarna" - redakcja naukowa Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska. Rozdział 3. Teoretyczne podstawy procesu resocjalizacjiRozdział 4. Instytucje izolacyjne dla nieletnich. ...
104,30 zł 149,00 zł
Do koszyka

Psychologia edukacyjna

Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod ki...
31,46 zł 34,95 zł
Do koszyka

Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji

W jaki sposób skutecznie wpływać na innych i bronić się przed negatywnym wpływem z ich strony? Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że manipulacja jest obecna prawie wszędzie. Czy potrafisz jednak zachować się i reagować na nią odpowiedni...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!